Hallo allemaal,
Wij zijn ons aan het voorbereiden op een andere auto. Wij zijn een gezin met twee kinderen (6 en bijna 2)
Momenteel hebben we een Mazda 6. Prima auto, maar we hebben ooit een Xsara Picasso gehad. En eerlik gezegd, rijden we nu in een ‘achteruitgang’. We missen de ruimte, de vakjes en de hoge zit. reden van overstap is dat de Xsara destijds een kapotte wiellager had (achter) en dat dit een dure grap zou worden. Het was een zogenaamde gecombineerde lager ivm ABS. En er zaten nog wat dingen aan te komen. Al met al was de reparatie de auto niet meer waard.
Nu willen we graag weer een auto met hoge zit en lekker de ruimte. Ik moet eerlijk bekennen dat we op het bekende Marktplaats kijken naar verschillende modellen: Touran, Alhambra en C4 Picasso.
Om een aantal zaken met elkaar te vergelijken ben ik benieuwd of er iemand is die mij het eea. nader kan vertellen.
Met wat voor soort distributie heeft de c4 te maken? Een riem of een ketting. Welke wiellagers heeft de C4? (waarschijnlijk dezelfde als de Xsara Picasso)
Waar moet ik alert op zijn als ik naar een C4 ga kijken? Bij elk model geef ik de bekende schop tegen de banden en haal daar veel informatie uit , maar wat is specifiek voor de C4.
Op Mp heb ik de volgende zien staan. Wat is jullie oordeel?
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 16v Eb6v Ligne Business 7-persoons
Alvast vriendelijk bedankt voor een eventuele reactie.
Martijn
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI
Jammer…
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kom op mensen, zijn er werkelijk geen kenners van de C4 Picasso hier?
Sorry Martijn, ik ben zelf niet zo iemand, anders had ik je zeker willen adviseren.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het enige wat ik kan toevoegen is dat ik ook de overstap van een Mazda 6 naar een Xsara Picasso heb gemaakt en dat dit zeer goed bevalt!!
Citroen Xsara Picasso 2.0 automaat 2003


Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Martijn,
op de volgende site kan je gebruikerservaringen vinden: http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?merk=Citroen&model=C4+Picasso&waar=review
Mijn C4 Picasso (1.6 VTi) bevalt prima. De 1e bouwjaren (2007/2008) kampten wel met kinderziektes, zoals bij elk merk.
Ik heb een distributieriem die na 10 jaar of 120.000 km vervangen moet worden.
Succes met je aankoop!
Olaf






Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Voor wat het technische verhaal betreft moet je niet bij mij zijn. Ik heb dezelfde auto 3 jaar gereden, 100.000km., weliswaar op lpg maar met dezelfde motor en versnellingsbak. Motor is niet echt zuinig. Heerlijke ruime auto. Motor is geen probleem, let wel op de versnellingsbak en koppeling. Ga een uitgebreide proefrit maken en voel hoe het schakelen verloopt. Zonder schokken! Dat je het schakelen voelt is normaal voor een robotbak, het is tenslotte geen automaat. Maar als je duidelijke schokken voelt wijst dat op problemen met koppeling/versnellingsbak. Verder is het een prima reisauto. Wij zijn er verschillende keren mee naar Zuid-Frankrijk geweest met caravan, 7 personen aan boord en een dakkoffer. Prima stoelen.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Goedenavond,
Vanmiddag een proefrit gemaakt in een Touran 1.6 FSI (2004) en de C4 Grand Picasso 2.0 Ligne Business. Allebij prettige auto’s, maar bij het rijden in de C4 had ik het idee in een bus te rijden. Geweldig! Wat een uitzicht en rij ervaring.
Het enige waar ik wat voor vrees is de versnellingsbak. Hij schakelde naar mijn idee prettig. Zowel de A als de M stand geprobeert. Beetje flipperen en die werkte ook goed. Het achteruitrijden (langzaam) verlipe wat schokkerig. Klopt dit?
In een onderhoudsboekje heb ik getracht wat van de geschiedenis te leren. Hij is van leasemij. de Lage Landen geweest en komt ergens uit het zuiden / westen van het land. Een paar bladzijden waren verwijdert uit het onderhoudsboekje. Wat te zien is is dat hij in 2010 nog een beurt heeft gehad.
Of er een nieuwe distributieriem al op gekomen is weet ik niet. 109000km, wat denken jullie, Is hij er aan toe, of kan hij nog wel 10 000 km verder?
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI






Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
De leasemaatschappij kennende zal de distributie nog vervangen moeten worden. De auto is niks mis mee, technisch of optisch.
De koppeling zal ongetwijfeld al wel vervangen zijn bij 60 a 80 duizend km. Een beetje schokken bij het schakelen van 1 naar achteruit kan en mag. Zolang hij maar niet bokt in zijn versnellingen voorruit is het een prima aankoop!
Distributie riem heeft deze auto.
Even nog een quote op MrOlafk; volgens mij heeft de VTi een ketting??????
Hey bedankt !
Het is moelijk, maar we willen niet over één nacht ijs gaan (hoewel de laag nu letterlijk dik genoeg is min 14 hier)
In excel een tadelletje gemaakt. Vergeleken met de Mazda ben ik sowieso duurder uit. Het grootste verschil zit hem in de wegenbelasting. Qua gewicht is de Mazda niks vergeleken met de C4. Maar hier staat comfort tegenover. De Mazda is weer niks vergeleken met de C4.
Maar als een C4 diesel gemiddeld 1 op 17 haalt, dan ben ik 6 euro in de maand duurder uit. Dit is te overzien vind ik. Ik zal dit forum eens napluizen op ervaringen met diesel. Mijn gevoel zegt dat diesel langer meegaat en betrouwbaarder is. Just a hunch…
Mocht er nog iemand die op de hoogte is van een schiere C4 grand Picasso ergens, dan houd ik mij aanbevolen. P.S: Niet te ver van Emmen af. Max 80 km.
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je met een gemiddeld verbruik van 1 op 17 wel erg optimistisch denkt. Ik zou eerder inzetten op 1 op 15. Of je moet wel héél erg relaxt rijden. Vergis je niet, een C4GP is groot, hoog en best zwaar. Stroomlijn van een zomerhuisje, beetje tegenwind.. hop, verbruik omhoog.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt gelijk. Dat was even een misvatting van mij en een enthousiasteling op MP.
Ik blijf toch maar gewoon bij benzine. De zoektocht gaat voort.
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI
Hoi!
De titel van je topic kwam mij heel bekend voor…
Ook wij hebben heel lang getwijfeld en getest om de juiste auto te vinden. Waren op zoek naar ruimte, maar wilden ook niet te hoge kosten krijgen. Hebben vergeleken met een Mazda5, Toyota Avensis Verso, Volkswagen Touran en Opel Zafira. De VW kwam het dichste bij, maar was in aanschaf veel duurder, en had een veel kleinere kofferbak. De Toyota was qua interieur heel erg achter gebleven, en de Mazda en Opel hadden rare indeling van stoelen op de achterbank. De middelste zat vast aan de buitenste, en bij de Opel moest de gehele bank naar voor/achter worden geschoven daar waar dat bij de C4 per stoel onafhankelijk kan worden geregeld.
Begint dit al op een verkooppraatje te lijken
Je hoort wel regelmatig wat negatieve reacties over de versnellingsbak, maar bij een normale rijstijl werkt dat allemaal prima is onze ervaring. Het is een hele fijne auto die multifunctioneel is. Met vakantie ideaal! Gooi maar vol (en dan moet je echt je best doen).
Wij hebben de 2.0 liter exclusive met luchtvering (de auto hangt daardoor niet op z’n reet bij volle belading). Zijn er heel tevreden over.
Misschien helpt de bijlage je een beetje bij je zoektocht (is excel, hoop dat het werkt als ik ‘m zo verzend, anders kan ik ‘m nog op een andere manier mailen).
Mvrgr,
Quiryn & Barbera



Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Hallo,
we zijn onszelf aan het orienteren voor de aanschaf van een citroen c4 grand picasso.
de voorkeur gaat uit naar een auto met een lpg installatie.
bouwjaar zal 2007 of 2008 worden.
nu staan er veel te koop en de km standen verschillen nogal.
dus is mijn vraag, wanneer kun je problemen verwachten met en auto die op lpg gelopen heeft?
ik zit te denken aan de aanschaf van een auto met 100,000 tot 130.000 km, ik denk dat dit allen ex-lease autos zijn.
wie kan mij adviseren?
b.v.d.
met vriendelijke groet, Henny
Hallo Citroenen,
Nog altijd druk aan het orienteren en ik snap zelf niet hoe ik de weerstand kan weerstaan… De auto op de link is inmiddels verkocht.
Vrijdag wil ik een proefrit gaan maken in deze: http://www.vaartland.nl/occasions/19430-citroen-grand-c4-picasso-2-0-16v-exclusive-automaat-7-persoons.html
Iemand suggesties en tips?
P.S: Weet iemand hoe ik als leek van buitenaf of op basis van internetfoto’s kan zien of het om een Exclusive. Ligne Businees of Ambiance uitvoering gaat (alshet er niet bij staat natuurlijk…)
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI
Hoi,
Daar zijn we dan weer…
Heb even gekeken naar de link. Wat een mooie auto!! Als ‘leek’ kun je letten op de volgende punten die puur bij een exlusive horen:
in de achterste zijruit zit een embleempje waarop exclusive staat (foto 4)
de exclusive heeft grote hoofdsteunen en grotere wangen in de stoelen (foto 6)
luchtvering (foto 17 & 18)
meedraaiende xenon verlichting
Wat wel grappig is om te vermelden is dat wij onze C4 ook bij Vaartland Apeldoorn hebben gekocht. Klein detail om van te voren te weten is dat zij de garantie uitbesteden aan ATU. Zelf zijn wij daar niet zo heel tevreden over, maar wij moesten voor garantie naar Amsterdam (wonen in Zaanstad). Dus wellicht is het bij een ander filiaal beter geregeld…
We zijn benieuwd naar hoe je de proefrit ervaart
Groetjes,
Quiryn & Barbera

Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-02-2012
- (Grand) C4 Picasso Ambiance
Alvast succes met de testrit. Vaartland heeft veel auto’s maar zijn over het algemeen duizend Euro duurder dan een ander, laat je niet gekmaken.
Qua tweedehands auto’s zijn de eerste modellen uit 2007 en 2008 erg geliefd. Check eens op gaspedaal.nl waar alle aanbiedingen bij elkaar gezet worden. Ik heb een 2 liter diesel die 150 duizend had gereden toen ik ‘m kocht en nu de 200 duizend voorbij is en er mankeert nog niks aan. Net bij 200 duizend km pas de distributieriem laten vervangen, volgens de experts kon ik ermee door tot 240 duizend maar dat durfde ik niet. Ik heb wel een vervelend electra probleem gehad maar dat kan iedere auto tegenwoordig overkomen denk ik. Bij een proefrit met een automatisch schakelend model moet je goed letten op het schakelgedrag van de bak. Ik reed er in twee en bij de ene kraakte de bak tussen iedere versnelling. Persoonlijk vind ik de automatisch schakelende bak een absoluut drama (enorm traag, te vroeg schakelen, enz), maar dat is persoonlijk want mijn vrouw vindt het fantastisch.
Ik heb ook een Mazda 6 overwogen maar die knudde indeling van de achterbank deed hem de das om, ik moet kinderzitjes kwijt kunnen en met dat halve zitje in het midden kon ik niks. De touran 2.0 diesel is een beest van een auto maar übersaai en toyota’s vind ik te duur. Dan is de C4GP een super alternatief.
Een kennis van me heeft de 2.0 benzine en hij heeft er ook geen bezwaren tegen, het enige dat ik wel eens hoor is dat hij door z’n hoge gewicht flink zuipt. En dat valt met de 2.0 HDI dan weer mee.