Goedendag voor een ieder,
Ik zit met een dilemma, ik ben in het bezit van een ds2300 injectie 1973.
Na lang stil staan ( 10 jaar ) heeft hij een tijdje gereden en nu doemt een er een ander probleem op namelijk,
( Als ) de auto start dan wil deze niet boven de 2500 toeren komen, nu weet ik dat de dynamo niet goed werkt maar als de auto aan netstroom heeft gelegen moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Ik vraag mij dan ook af..
Kan iemand mij hiermee helpen? waar kan dit aan liggen of waar moet ik als eerst naar kijken?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welkom op het forum in ieder geval Ik heb je vraag even naar het juiste topic verplaatst.
Nu dan de volgende vragen. Je hebt het over een Ds 23 Injection. Is die auto handgeschakeld (5 bak met koppelingspedaal) of gaat het hier om een “half-automaat”?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het is een Half automaat schakel voor het stuur zonder koppeling ( ik ben nogal een leek ) maar ik leer graag en heb tijd genoeg, ik was dan ook blij dat er een dergelijk forum was!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok. Dat ie stationair niet meer dan 2500 toeren kan maken als je gasgeeft is normaal. Er zit een soort van mechanisch/hydraulische beveiliging op die er voor zorgt dat je als de bak in neutraal staat niet meer dan ca 2500 toeren kan maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt daarvoor, ik ben bang dat ik binnenkort nog eens binnen hop best wel een druk forum ( zeldzaam tegenwoordig ) en dus leuk om te lezen/volgen.
mvg,
Bruine