Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Weet jij zo welke zekering bij het midden consult hoort? Ik heb hier ook wat problemen met mijn stroom aanvoer en het kan heel goed liggen aan een slecht contact.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Heb zo even geen foto voor je, maar de derde van boven is bij mij voor de middenconsole. Kwam er achter dat de tweede van boven voor het dashboard is, waarschuwingslampjes enzo. Succes,
Op de radio: beep beep beep beep, yeah (beatles)
Beste Heeren Dames Zwevers,
Ik ben dus lekker bezig geweest, maar vandaag viel mijn oog boven mijn pa’s smeerkuil op het volgende:
Mijn onderste motorsteun is behoorlijk gaar. Heb er verder niet veel van gemerkt tijdens het rijden, maar misschien ligt dat aan mij.
Mijn vraag is: is dit een beetje redelijk zelf te doen? Bij de bovenste motorsteun heb ik de motor een beetje opgekrikt en toen kon ik het allemaal redelijk makkelijk vervangen. Is het bij een onderste steun hetzelfde principe: motor omhoog, uitschroeven, inschroeven en hatsekidee?!
Tevens las ik in een paar draadjes dat Citroville ze wel heeft liggen (ik was er vrijdag nog, grrr)? Of andere suggesties? Bedankt voor het meedenken!
Op de radio: “dutch mountains, Nits”!

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de Nits zijn leuk ! zijn ze er nog ?
Motor steun zelf doen, geen ervaring mee (gelukkig). laten doen ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Citrofille heeft ze momenteel ook op.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Citrofille heeft ze momenteel ook op.
heeft ze op…. voorraad? Of ze zijn op?

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
PieterT schreef:F.SvM schreef:Citrofille heeft ze momenteel ook op.
heeft ze op…. voorraad? Of ze zijn op?
Zijn weer in bestelling.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Even twee weekjes wachten tot CitroMobile. CX Basis neemt er een aantal mee heb ik gehoord. Zonder statiegeld (dus de oude hoeft niet terug) maar dat laatste heb ik ook heb ik van horen zeggen hè!
Anders even mailen of bellen met ze?
O en over het klusje zelf: het officiële factureertijdenboek geeft er meen ik 3 (of was het 4?) uur voor aan. De motor moet een eind opgetild en dat gaat het beste met de rechter aandrijfas eruit.
(Nu gaat forumlid Daan waarschijnlijk weer posten dat dat echt niet persé hoeft, maar da’s een keuze - ik persoonlijk piel liever niet in een te krap hoekje).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
En de onderste steun vv met het blok erin moet kunnen maar is wel ff prutsen, blok een klein stuk optakelen/krikken en dam pielen en prusten om de boutjes los je krijgen.
Mark
edit: zie net dat La Leo het antwoord al gegeven heeft.
CX 2000 pallas ‘78
Hallo Allen,
Gister bij de CX-basis op de beurs heb ik op aanraden van o.a. Leontien een nieuwe bobineset gekocht.
De nieuwe (kleinere) bobines passen niet op mijn bobinesteun in mijn ‘85 turbo tussenmodel. Op de website van de basis schrijven ze dat hij wel zou passen. Kan iemand mij vertellen of er een verschil zit tussen de bobinesteun van een tussenmodel en een serie II? In dat geval moet ik dus even een nieuwe steun regelen.
Als er geen verschil zit tussen de steunen, heeft iemand dan een tip hoe ik de nieuwe bobines kan bevestigen? Ik stond al met de boormachine in de handen om gaatjes op maat te boren, maar ik wacht liever nog even.
Verder nog even kwijt dat mijn pa en ik enorm genoten hebben. Mijn pa heeft nieuwe inspiratie opgedaan om zijn HY onder handen te nemen, dus ik moet hem maar even achter de broek zitten op dat vlak!!
Goed weekend (helaas altijd veeeeeel te kort!)

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
De nieuwe bobines zijn inderdaad ietsje kleiner en de gaatjes komen niet goed overeen. Toch gaatjes bijboren dus en gewoon op de originele steun bevestigen. Kan geen kwaad en als het stevig zit is dat voldoende.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Bedankt Leontien, dacht al dat het aan mij lag. Dit weekend dus even gaatjes boren!
BTw: even met de jongens van de basis gemaild, die melden dat hij sowieso op 2 van 4 gaten moeten passen. Dit weekend maar even proberen!
De nieuwe bobines zitten er in. Was niet een erg ingewikkelde klus, vooral omdat mijn pa het maar al te mooi vond om de gaten te boren! 1 tip voor de doe-het-zelver: bewaar de nieuwe pinnetjes goed. Bij het aanpassen van de stekkertjes is 1 pinnetje ergens mijn subframe ingetrokken. Vandaar dat ik nu 1 bobine profisorisch heb moeten aansluiten, omdat je op een zaterdagmiddag in een Fries dorp nergens meer nieuwe pinnetjes kan kopen….
Heb de auto nu bij Lijzenga gezet, morgen gaat ze voor de Apk, heb dus nog snel even m’n mistlicht achter gefixt! Als ik haar weer op haal, zal ik mijn stekkerklusje afmaken (als ik de pinnetjes weer heb natuurlijk)!
Goed weekend allen
Dag allemaal,
Gister heeft het me slecht 2 uur gekost om de onderste motorsteun te vervangen. Mocht ook wel wat de (rubber) vellen hingen erbij.
Auto op krikjes, luchtfilter weg en bovenste motorsteun los. De motor omhoog gekrikt en toen kon ik er al redelijk bij. Het blijft pielwerk maar het demonteren van de aandrijfas ging mij iets te ver. Uiteindelijk met zeer zwarte vingers de nieuwe motorsteun kunnen plaatsen. Wel eerst de boel even zeer goed schoongemaakt, maar het is dus goed te doen. Had er een hard hoofd in eerst, maar voor de doe het zelver is het een leuke klus met een euforisch overwinningsgevoel als je klaar bent! En et resultaat mag er wezen: de constante subtiele vibratie is weg!
Oh, en nog een vraagje:
Als de auto een tijdje heeft stil gestaan, dan wil direct na het starten de diravi nog wel eens achterblijven. M’n stuur blijft staan, en moet dan met wat kracht het stuur omgooien. 5 minuten later, als de auto wat op temperatuur is neem ik aan, heb ik nooit meer last. Dus zo af en toe, na langere stilstand. Waar kan dit op duiden? Las in de Haynes manual iets over een governor? Dat bol ding naast het lhm vat.
Overigens is de lhm ververst en filters schoongemaakt.
Goed weekend, Pieter