


Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
ik neem aan dat je het over een diesel hebt.
ik geloof dat wij die niet zoeken.
ik zoek er een op lpg nl.
hennyw schreef:ik neem aan dat je het over een diesel hebt.
ik geloof dat wij die niet zoeken.
ik zoek er een op lpg nl.
Hoi Henny
Je zit in een topic van Twijfelen, dubben, wel doen of niet doen. Wie kan ons uit de droom helpen?
Dit wordt dus verwarrend om dat je een ander type zoekt (mischien een eigen topic starten)
Mvrgr
Quiryn














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lijkt ons niet nodig om voor iedere C4 (g)P aanschafvraag een nieuw topic te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
had ik gedaan maar is gesloten door een moderator, om het overzichtelijk te houden…...
maar zowel ik als de starter van dit topic zoeken een benzine auto, ik dan een waar lpg/g3 in ligt.
dus beide geen diesel.
Ok duidelijk
Je vroeg om info over lpg.
Wij hebben ook voor lpg gekeken en dat werd ons sterk afgeraden door meerdere garages (ook Citroen-dealer (motorhuys )).
Ze hebben er regelmatig problemen mee (dus niet altijd). Zeker bij wat hogere km stand is de slijtage van de motor toch hoger, voornamelijk aan de zuigers en kleppen. Daardoor kunnen de kosten flink stijgen. Wij hebben een 2.0 benzine en die rijdt +/- 1 op 11, dus dat valt best mee.
Mvrgr
Quiryn
Hallo ondersteuners en ook Henny,
Ik vind het niet erg hoor dat ook Henny in deze topic aangeeft wat zijn voorkeuren zijn. Het is immers voor ons allen en net als ik op zoek naar benzine (plus gas).
Ik persoonlijk heb nog altijd het idee dat een auto op lpg minder zuinig loopt als op benzine. Overigens rijden wij per jaar tussen de 12 en 15 duizend kilometer. Vooral korte stukjes. Dit lijkt mij niet gunstig voor een auto o pdiesel of gas.
Ik houd het dus bij benzine.
De zuto bij vaartland gaat niet door wat mij betreft. Ik heb gebeld om te vragen of ze de zuto in Zwolle wilden zetten zodat ik iets minder ver hoefde te reizen. Dit was men niet echt van plan, tenzij ik al wist dat ik de auto zou gaan kopen (!*^%#%^)
HUUH ??? ja hoor, ik maak eerst een proefrit omdat ik toch al weet dat ik hem ga kopen. Ongezien welke zuto ik erop in wou ruilen wist men mij al te zeggen wat ik uiteindelijk bij moest gaan betalen. Aangezien dit niet mijn manier van een auto kopen is, zie ik af van Vaartland.
Morgen maar weer eens kijken in Hoogeveen. http://voorraad.wheelerdelta.nl/s95950f847c1e3e245fda594d310245cc/08dd8/details/big.html?sid=3871672&pid=1
Lijkt me ook wel een mooi exemplaar en lekker dicht bij huis.
Ik houd jullie op de hoogte, maar ik voel aan mijn water dat het er binnenkort toch van zal gaan komen. Nu nog proberen te slapen…..
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI



















Totaal aantal Berichten: 1897
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
C4 GP in ‘t rood zeer mooi
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goeie kleur, die laatste. Beter dan al dat grijs.
jep, daarom heb ik ook geen grijze gekocht..
heb hem nu een maand en ben er zeer tevreden over…
hmmmm,of deze:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/grand_c4_picasso/8467641
Jeetje, wat is het toch moeilijk.
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die laatste is dus geen automaat, maar een halfautomaat. Informeer eens bij gebruiker Sparks, die rijdt nu nog in een echte automaat.
Of wat dacht je van deze:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/3259
Ha, ha, die van mij dus. Geen Grand Picasso, maar wij hebben ook 2 kinderen en we hebben zat ruimte. Met onze 2.0 16V benzine EB6V (halfautomaat dus) rijden we gemiddeld 1 op 13. We hebben nu ook weer een halfautomaat EGS besteld: bevalt ons prima.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
















Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
En een C3 Picasso dan? Die is net zo groot als je oude Xsara Picasso. Ikzelf heb een 1.6 vti op lpg. Tweeenhalf jaar nu en 59.000-nog wat op de teller. Probleemloos en bij een lpg-prijs van een euro minder de liter dan benzine lachen aan de pomp. Hij verbruikt rond de 1 op 11 tot 12 en kost slechts 80 euro per 3 maanden meer aan wegenbelasting dan een benzine-uitvoering (dat is dan in Gelderland). Ik ben er zeer tevreden over en de lpg-tank is mooi weggewerkt op de plek van het reservewiel. De laadvloer blijft mooi vlak. Als je zo’n auto tweedehands op de kop kunt tikken is de lpg-tank al mooi afgeschreven, dus het omslagpunt in kilometers voor lpg is dan superlaag.
Ik heb die van mij inmiddels wel ingeruild voor een DS3 e-hdi omdat ik dat een schitterende auto vind. Nu kan het nog zo’n e-hdi zonder belastingen… Mijn C3 P staat al wel op een site van een Citroendealer in Ruurlo… Ik zeg het maar, wordt er zelf niks wijzer van natuurlijk, want ik heb hem gewoon ingeruild. Het is de kleur mativoire en op het fotootje staat ie op winterbanden (met DS3 e-hdi wieldoppen)
C3P is ook een fijne wagen…
mijn vrouw heeft er 1, maar die is toch wel een stuk kleiner hoor…
idd een hele prettige wagen, maar je merkt bijv dat de pedalen al een stuk korter op elkaar staan.
ik zit vaker in de knoop met het rem en gaspedaal…
zal wel aan mijn grote voeten liggen.. hahahaha
















Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Een C3 P is inderdaad kleiner dan een C4 P. Ik bedoel dat een C3 P net zo groot is als een Xsara P.