

Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005
- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Na al vele jaren op dit forum te hebben rondgekeken door onze (samen met mijn zoon Michel) voorliefde voor Citroën en de AX in het bijzonder, heb ik een ‘84er CX 25 RI aangeschaft.
Ik had ondertussen door veel te lezen op dit forum al een goed idee gekregen waar ik op moest letten bij mijn zoektocht.
Het is dus onderstaande CX met iets meer dan 80.000km ervaring geworden.
Ondertussen hebben wij een blog voor de CX met nog meer plaatjes hier de link http://89-thv-2.batssoft.nl/
Op 14 april wordt ze afgeleverd daarna zal ik hier nog regelmatig vragen stellen en gebruik maken van de kennis die op dit forum aanwezig is.
Groetjes, Henk
Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.



Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gefeliciteerd met je dame! Veel plezier.
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Henk,
welkom en wat een beauty alleen 14 april dat klinkt nog zoooooo.. ver weg, maar va de andere kant blijft ze gespaard van pekel en ben je nog net op tijd voor de voorjaarsrit van de CX-club.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Hele mooie CX Ook de kleur is erg mooi
Deze uitvoering kom je niet vaak tegen. Ligt toch een GTi motor in deze uitvoering ?
Weet zeker dat je er veel plezier van gaat beleven !
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE


Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005
- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Quo schreef:..... Ligt toch een GTi motor in deze uitvoering ? .....
Het is een Duitse uitvoering welke minder luxe heeft dan de NL 25 GTI maar wel de zelfde krachtbron 100kW (136 PK)
Groetjes, Henk
Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Quo schreef:Hele mooie CX
Ook de kleur is erg mooi
Deze uitvoering kom je niet vaak tegen. Ligt toch een GTi motor in deze uitvoering ?
Weet zeker dat je er veel plezier van gaat beleven !
De “Ri” is in NL nooit geleverd. Het is eigenlijk een “kaal” basismodel, zoals de 20re, maar dan voorzien van den 2500 motor die ook in de Gti zit. In Frankrijk werden Ri’s vooral veel door de CRS en Gendarmerie gekocht, die geen enkele behoefte aan luxe hadden maar wel motorvermogen wilde hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hallo Henk!
Proficiat met de nieuwe aanwinst! Nu kun je bij de Bleu Romantique Club die hier op het forum volgens mij ergens officieus bestaat.
Een goedbedoeld tipje (geen kritiek!): vervang snel die L-achterband want dat is nog een MXL en die worden al 10 jaar niet meer gemaakt en staan bekend om hun loslatend loopvlak bij veroudering. Het zou zelfs een reserveband kunnen zijn, die men erop gelegd heeft. De andere achterband is een MXV als ik het goed zie. De voorbanden misschien ook maar dat zie ik niet goed.
Check dus even de DOT-codes, want op oude banden wil je niet rijden hoor, ook al is het profiel nog oké.
Tipje 2: zorg voor een reserve BDP-sensor in je handschoenenkastje.
Jammer dat het nog zo lang wachten is, maar dan wordt je geduld straks wel beloond!
Spannend hoor!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O ik zie dat er ook een nieuwe koppeling in zit, dat scheelt!
Hebben ze toen ook meten de krukaskeerring vervangen? Daar kun je dan meteen mooi bij en dan heb je lange tijd geen kans op lekkage meer op dat punt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over MXL’s..
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214460/P45/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Thanks, dat topic kon ik zelf zo snel even niet vinden.
Twee zielen…....
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005
- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
bedankt voor alle reacties, de banden worden nog vervangen en tijdens de koppelings wissel zijn alle mogelijke keerringen vervangen.
Groetjes, Henk
Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig henk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Super Henk, dan hebben wij niets gezegd!
Verstandig dat je haar zo grondig vooraf laat aanpakken. Dat scheelt straks gewoon irritatie en teleurstellingen.
Hahaha, ik kan merken dat je goed je huiswerk hebt gedaan en ons gezaag alhier van de afgelopen jaren ter harte hebt genomen.
P.S. Wel lid worden van de CX Club hè?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005
- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
La Léo schreef:Super Henk, dan hebben wij niets gezegd!
Verstandig dat je haar zo grondig vooraf laat aanpakken. Dat scheelt straks gewoon irritatie en teleurstellingen.Hahaha, ik kan merken dat je goed je huiswerk hebt gedaan en ons gezaag alhier van de afgelopen jaren ter harte hebt genomen.
P.S. Wel lid worden van de CX Club hè?
Jij noemt het gezaag , maar persoonlijk vindt ik als dit type auto gaat kopen dat je dit NOOIT in een opwelling moet doen want dat kan alleen maar teleurstelling brengen. Ik heb dan ook al heel veel gehad aan het lezen en bekijken van foto’s op dit forum.
En over het lidmaatschap van de CX Club, het formulier is ingevuld en gereed om op de post te doen.
Verder heb ik als voordeel een technische achtergrond en dat we al jaren aan auto’s sleutelen want als je als hobby een AX GT S6 hebt die ook wel is op het circuit uitgelaten wordt dan moet er best wel eens gesleuteld worden.
Groetjes, Henk
Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Henk Bats schreef:Jij noemt het gezaag
,
Nou, soms denk ik weleens van mezelf: ik zeg wel érg vaak hetzelfde hier. Net Hare Krishna’s op de Dam.
Maar blijkbaar wordt het wel gewaardeerd en heeft het gelukkig nut. Dus dat is mooi om te horen!!
Je bent overigens niet de eerste AX’er die overstapt naar de CX. Rogier de Haan ken je vast ook wel.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Grappig Leontien, je was me nèt voor:
de combinatie AX-CX zie je inderdaad niet veel…
Welkom Henk (en Michel) in de wondere wereld der CX!
‘Spirit of avant-garde’