Bedankt voor het meedenken dames en heren,
Persoonlijk vind ik de C3 Picasso niet mooi. Zit tussen een Fiat Doblo en Daihatsu Grand Move in.
Volgende week nog een proefrit in de rode en dan maar eens een knoopie doorhakken (als hij er nog staat natuurlijk)
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
De C3 Picasso wordt binnenkort ook onderhanden genomen, zowel interieur en extrerieur. Wordt een stuk fraaier dan het huidige model. Ik heb twee Xsara Picasso’s (diesels) gereden en een C4 Picasso (LPG). Met name het ruimtelijke gevoel voorin de C4P t.o.v. de XsaraP is erg prettig. Ook beter uitzicht vanwege de smallere raamstijlen. Stoelen zijn ook beter. de C4P mag dan wel groter zijn dan de Xsara P maar de diverse opbergvakjes (vloer, lade, etc.) zijn een stuk kleiner en onpraktisch. In de XsaraP kon ik bijvoorbeeeld een laptop kwijt onder de vloer maar dat lukt niet in de C4P.
Wat betreft het verbruik van de C4P was het op LPG rond de 1:10. Het verbruik op benzine zal iets gunstiger zijn maar 1:12 is het hoogst haalbare bij normaal gebruik.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Facelift van de C3 P? Kan ik nergens iets over vinden op het internet. Ben je niet in de war met de Braziliaanse variant?
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Klopt, maar de kans is groot dat die ook naar Europa komt.
Totaal aantal Berichten: 132
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
@veenhuizen;
daihatsu gran move is ook leuk hoor.
is nl. de auto van mij vrouw ![]()

Oh jee, wat heb ik nu weer gezegd…...
Tuurlijk, in deze uitvoering heb ik hem niet eerder gezien, en eh is hij natuurlijk een stuk mooier.
Het is net als die reclame van de C5 geloof ik, bij de afsluitende zin: “oui, mais je veux !”
En zo zit het eigenlijk ook bij mij ten opzichte van de C4.
Met een vriendelijke groet,
Martijn
C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI
Totaal aantal Berichten: 132
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
dit is een custom uitvoering, 2-tone lak en een rondom spoiler kit, andere chrome grill en chrome deurklinken.
ze is er helemaal blij mee.
heb ooit een foto gemaakt met een “gewone” gran move.
dan zie je het verschil erg goed.
kreeg toen te horen"als ie zo is wil ik hem niet” ![]()
Totaal aantal Berichten: 17
- C4 (2004-heden) 1.6.16v. hdi 80kw berline ligne prestige
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Even een kickje:
Vrouw en ik zijn in blijde verwachting van een tweeling. Als alles goed gaat, zal het resultaat zijn dat we dus een tweeling hebben plus een zoon van net een jaar. Kortom, drie kinderzitjes. We zijn nu op zoek naar een auto waar je drie van die zitjes op de achterbank kwijt kunt, plus een sloot aan bagage. Vanzelfsprekend staat de C4 Grand Picasso op ons lijstje. We hebben immers allebei een voorkeur voor Frans, en dan met name Citroen. Door omstandigheden moesten we onze C4 Berline inruilen op een Peug 308 (ook een prima auto hoor), wellicht kunnen we nu de terugkeer maken (hoewel de 308 SW ook op ons lijstje staat).
Hoe dan ook, de vraag is dus of de achterbank van de C4 GP qua omvang en indeling geschikt is voor drie kinderzitjes. Heeft iemand daar ervaring mee?
Voorts heeft diesel onze voorkeur, maar het valt mij op dat er maar weinig gebruikte C4 GP diesels worden aangeboden.
Alvast bedankt.
Veenhuijsen schreef:
Het is net als die reclame van de C5 geloof ik, bij de afsluitende zin: “oui, mais je veux !”
Das een Renault meen ik ![]()
C4 schreef:).
Hoe dan ook, de vraag is dus of de achterbank van de C4 GP qua omvang en indeling geschikt is voor drie kinderzitjes. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt.
geen ervaring met kinderzitjes…
maar ik denk wel dat het goed past..
hier een foto van de achterstoelen..
Thanks ronama. Ja, dat ziet er op zich wel geschikt uit. Nu maar ns even kijken of de huidige GP bezitters ook echt tevreden zijn met hun voiture.
het was wennen voor mij, vanuit een C5-3 naar de picasso…
je mist wat, maar je krijgt er veel voor terug..
en met name als je kids hebt.. enorm veel ruimte…
maar goed ik heb hem pas sinds januari…
maar als deze net zo goed blijft als de C3P van mijn vrouw…
ben ik er gerust in dat je een fijne en goede auto koopt..
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
C4 schreef:
Voorts heeft diesel onze voorkeur, maar het valt mij op dat er maar weinig gebruikte C4 GP diesels worden aangeboden.
quote]Hier ook een tweeling en eentje van een jaar ouder!
Zitjes passen perfect. Alleen nu met de autostoeltjes zullen ze uiteindelijk met hun voeten tegen de zittingen aan gaan komen.
Verder raad ik je LPG aan ipv diesel; veel gunstiger in de rijkosten.groeten,
Rik.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
C4 schreef:Hoe dan ook, de vraag is dus of de achterbank van de C4 GP qua omvang en indeling geschikt is voor drie kinderzitjes. Heeft iemand daar ervaring mee?
De achterbank van de (G)C4P bestaat uit drie volwaardige stoelen, dus 3 kinderzitjes mag geen probleem geven. Voordeel voor mij was dat de twee (al wat opgroeiende kinderen) redelijk ver uit elkaar zaten, zodat ze elkaar de hersens niet in konden slaan.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Daarbij kunnen de stoelen afzonderlijk een centimeter of tien naar voren/achteren geschoven worden. Mochten de verschillende kinderzitjes dus een beetje wringen, kan je nog een beetje met de positie spelen zodat ze dan wellicht net langs elkaar steken.