1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Citroofreak’s CX 25 RD (tis geen vrachtwagen fotos)
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 627

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 24 februari 2012 07:03 PM

Ff een introductie voor degenen die mij nog niet kennen uit andere draadjes. Michiel Berghuis. 26 jaar en woonachtig in het mooie Coevorden. Citrofiel in hart en nieren. Groot geworden op de achterbank van een eend. Veel te impulsief met auto-aankopen en er zijn er dan ook al heel wat de revue gepasseerd. Op volgorde: BMW 518i, Renault 19, Citroën AX 1.1i, Peugeot 306 1.4i, Mercedes 250c, Iveco Daily, Citroën AX Spot, Citroën AX Furio, Fiat Croma, Citroën Xantia 1.8i 16v break G3, Citroën BX Deauville en tot morgen een Citroën XM 2.0i comfort.

Maar nu gaan we echt het avontuur in. De CX van Goofblikscha is vanaf morgen in mijn bezit. Zoals ook uit zijn draadje bekend is is deze auto op technisch vlak helemaal up-to-date. Hydraulica is vernieuwd, de riemen zijn nieuw, keerringen, veercilinders enzovoorts. Dorpels zijn dichtgebakken alsmede de accubak en nog een aantal plekjes. Cosmetisch valt er nog wel het een en ander aan te wensen. Dit is ook de reden dat het voor Lars zo’n winkeldochter is gebleken. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat er dan daadwerkelijk iemand in heeft proefgereden. Wat een auto menschen! Mijn XM lijkt ineens een sportieve stuiterbak. Terwijl laatstgenoemde ook zeker op hydraulisch vlak nog erg goed is. Ik hoop dat Lars niet boos word als ik een paar sfeerplaatjes uit zijn topic vis…

Wat is die man toch een fotograaf heh?!?!

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 februari 2012 07:23 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat hij als 1e blij is met very good zo’n eigenaar voor zijn wagen. Daarnaast is het dezelfde wagen…. toch!
Wens je veel plezier met je voiture Wink

Profiel  

Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 24 februari 2012 08:46 PM
  [ # 2 ]

Michiel heel veel zweef plezier gewenst in je nieuwe voiture.

Wat een geweldige plaatjes trouwens van je nieuwe aanwinst, hulde aan de fotograaf.

Erg leuk dat jij ook aan de CX bent Smile, was wel een toeval dat we elkaar in Hardenberg troffen bij de aankoop van onze CX.

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 februari 2012 10:10 PM
  [ # 3 ]

Zo gaat dat soms heh?!? Ik heb vandaag je RI weer zien staan. Niels heeft haar al helemaal onder handen gehad. Ja, die jongen weet wel raad met de dames!

Wat mij betreft… Ik zei perongeluk wat tegen Goofblikscha, en voor ik het wist had ik een CX.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 24 februari 2012 10:55 PM
  [ # 4 ]
citroofreak schreef:

Wat mij betreft… Ik zei perongeluk wat tegen Goofblikscha, en voor ik het wist had ik een CX.

Mr. Green  Heel erg uitkijken wat je er zo uitflapt Laughing

Ik ben blij dat hij weer uit de schuur is, hij staat al veel te lang stil… Morgen even wat puntjes op de i zetten en dan kan je zweven!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 februari 2012 03:30 PM
  [ # 5 ]

Na 60 km… Kan ik iets anders posten dan WOW!

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 februari 2012 04:22 AM
  [ # 6 ]

Een avondje bowlen met de hele familie. Ik heb geheel vrijwillig aangeboden om de BOB te zijn.  tongue wink Vriendin, vader, moeder en oom in de franse limo. Heerlijk zweven over de Drenthse wegen.

Puntje: 3 man op de achterbank geeft de rode stoplamp in combinatie met hydraulica lamp. Soms flikkert het lampje, maar meest van de tijd brand ie voluit. Wazdahnouw??

Puntje 2: bij gebruik van de rem (is toch wel eens handig) brand het accuspanningslampje erg zwak. De accu is goed lijkt me en word ook goed bijgeladen. De auto is een minuut bezig met voorgloeien en start daarna feilloos. Daarom denk ik geen problemen te verwachten met accu en of dynamo, of is dit een verkeerde inschatting. Ook de versterker (die via de massa van één van de achterlichtunits is aangesloten) geeft even een tik bij het remmen. Misschien een massaprobleem?

Voor de rest: wauw, hmmm, joepie en meer van die krachttermen.

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 februari 2012 04:40 AM
  [ # 7 ]

Leuk dat je nu ook aan het dieselen bent Smile! Zoals vaak hier voorbij is gekomen, het accu laadstroom lampje brand bij een hoop CXen redelijk snel, kan aan een paar dingen liggen: dynamo die niet meer 100%, brakke accu, of een massa probleempje. Als het lampje af en toe een beetje brand vooraf geen “grote” zorgen maken maar wel in de gaten houden.
Het hydraulische & stop lamp is waarschijnlijk omdat het LHM niveau iets aan de lage kant is, even de auto in de hoogste stand zetten en onder de motorkap bij het voorraadvat kijken of het vlottertje in het glaasje tussen de rode streepjes in staat, gooi er anders een half litertje LHM bij. Wel in de gaten houden dat er nergens groene plekken onder de auto te vinden zijn anders heb je een LHM lek Sad

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 26 februari 2012 10:25 AM
  [ # 8 ]

Het acculampje brandt altijd zwakjes, helemaal als alles aan staat. (licht, versterker, ruitenwisser) Er zit een nieuwe dynamo in, en hij heeft een goede accu, ik denk dat het probleem ergens in het dashboard zit. (massa slecht?)

Stoplampjes van de CX liegen niet, dus is er echt wat leeg. LHM heb ik nooit bijgevuld, dus kan best wat aan de lage kant staan Wink

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 februari 2012 11:27 AM
  [ # 9 ]

Eigenlijk ook wel dom dat ik niet eerst naar het niveau kijk…. Shake on me! Enne, Oja, de dynamo was nieuw. Isoowkzow!

Profiel  

Gepost: 26 februari 2012 01:52 PM
  [ # 10 ]
citroofreak schreef:

Ook de versterker (die via de massa van één van de achterlichtunits is aangesloten) geeft even een tik bij het remmen. Misschien een massaprobleem?

Ik zou dan zeker dáár beginnen met zoeken!  Very Happy

Achteraf aangesloten (audio)apparatuur of gewijzigde accessoires geven regelmatig elektriciteitsprobleempjes, soms ook leidend tot langzaam leeglopende accu’s na een paar dagen stilstand, dus check dat eventjes heel goed.

Een zwak brandend acculampje is niet/nooit normaal, ook al komt het dikwijls voor een wordt het vaak afgedaan als “typisch CX Série 2” Wink

Zie ook vooral eventjes hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215572/#1585245

Tof dat je zo onder de indruk bent van je mooie CX Michiel! Het is ook gewoon fantastisch rijden in een zeer eigenzinnige zweefmobiel.
Ben je al lid van de CX Club? Hoe meer enthousiaste zielen, hoe meer vreugd immers? Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 februari 2012 03:46 PM
  [ # 11 ]

Die paar dagen stilstand gaat wel gebeuren dus.. Vrachtwagenchauffeur van beroep, dus de dame komt maandags op de zaak te staan en komt er vrijdags pas weer weg. De versterker is via een geschakelde plus aangesloten, dus dan kan die niet de accu leeg trekken (toch?!) Heb vandaag de auto even van binnen schoongemaakt, de stekkers van de achterlichtunits be-wd-veertigd en het originele looplampje gerepareerd. Ik ga volgend weekend wel even zoeken naar massapunten en deze netjes opschuren. Ook de CX uitgerust met een…. vochtvreter!

Het hydraulicalampje was inderdaad een iets te laag lhm-niveau.  shut eye (Eerst schreeuwen en dan pas kijken…) Natuurlijk heb ik een poos terug de plaatselijke Shell van z’n laatste 2 flessen LHM afgeholpen (in mijn zwetende XM gegooid). Ze hadden nog geen nieuwe bijbesteld. Volgend weekend maar even een flesje kopen elders.

Ben nog geen lid van de CX-club. Gaat vast nog wel gebeuren. Had ik verder al gezegd dat ik erg enthousiast ben over mijn nieuwe aanwinst??  cheese

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4311

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 februari 2012 05:35 PM
  [ # 12 ]

Leuk dat Coevorden weer opgevrolijkt word door een klassieke Citroen.

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 februari 2012 01:38 AM
  [ # 13 ]

En Coevern is al zo’n mooie oude stad van zichzelf! Je hebt zelf trouwens ook een jaloersmakende lijst met Coevorden opvrolijkende Citroëns. Maar ik ben nog nooit een GS(A) tegen gekomen in de stad.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4311

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 februari 2012 06:14 PM
  [ # 14 ]

s’zomers kan je ze tegen komen, in deze tijd staat ze lekker droog. Woon in de wijk Ballast.

Profiel  

citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 februari 2012 03:06 AM
  [ # 15 ]

De CX is tegenover het kasteel te bewonderen. De ZX van m’n meissie ook trouwens. Wij wonen op stand, dan hoort daar ook een dergelijke auto bij… ;-p

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook