Totaal aantal Berichten: 10631
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het thermocontact schakelt in bij 92 en weer uit bij 82.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 1351
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hij is automatisch met en thermocontact, via een relais, maar ik zit me net te bedenken dat ik hem nooit heb getest.
Bij lange steile hellingen in de hitte zie je de temperatuur oplopen, tot een bepaald punt, daar blijft hij dan stabiel, dat ziet eruit als een werkend systeem, maare ik ga het toch eens testen. Als ik het relaitje met de hand bedien komt de fan gewoon “in”.
Heeft iemand al eens geprobeerd de torpedo fan van de auto af te halen en alleen op rijwind en de electrische fan te rijden? Ik ben benieuwd of dat voldoende koelt. De DS heeft weliswaar geen grille, maar de koelluchtopening zit op de plek waar de stuwdruk het hoogste is, dus door natuurlijke ventillatie door snelheid moet hij volgens mij toch wel koelen. De capaciteit van de electrische fan is behoorlijk groot, ik ben benieuwd of dit onder normale omstandigheden voldoende werkt
Het zal allicht brandstofbesparend werken.

Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
“Notin” Ook gehad, geweldig.
Notin, het bestaat al sinds 1938, de fabriek staat in Pannissiere, maakt al jaren geen caravans meer, nog wel campers.
De indeling mocht je helemaal zelf bepalen, ik heb ze zelfs gezien met een opklapbed en een bureau er in.
Ze zien er lomper uit als dat ze zijn, ze hebben en nogal merkwaardig chassis en nog vreemder veersysteem met drie rubberen schijven per kant, dus onafhankelijke veerring.
Ze rolde best licht met die grote TRAKS wielen er onder dat viel echt mee.
De grootste ramp is dat al deze caravans hydraulisch geremd worden middels een speciale remcilinder tussen auto en caravan en die zijn niet meer te koop.
Ook krijg je dus door de huidige gescheiden remsystemen niet enoeg druk naar achteren om het te laten functioneren. Voor de duidelijkheid een Notin heeft geen oplooprem.
Wel een handrem met kabeltjes, echter daar bereik je niet de gewenste remvertraging mee.
Opmerkelijk zijn de houten verduisteringen die voor alle ramen zitten, een werkstuk apart mag ik wel zeggen.
Je ziet ze wel te koop maar je kan er weinig mee door dat remsysteem. Maar ze zijn wel echt Frans.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Totaal aantal Berichten: 10631
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stef Sep schreef:Hij is automatisch met en thermocontact, via een relais, maar ik zit me net te bedenken dat ik hem nooit heb getest.
Bij lange steile hellingen in de hitte zie je de temperatuur oplopen, tot een bepaald punt, daar blijft hij dan stabiel, dat ziet eruit als een werkend systeem, maare ik ga het toch eens testen. Als ik het relaitje met de hand bedien komt de fan gewoon “in”.Heeft iemand al eens geprobeerd de torpedo fan van de auto af te halen en alleen op rijwind en de electrische fan te rijden? Ik ben benieuwd of dat voldoende koelt. De DS heeft weliswaar geen grille, maar de koelluchtopening zit op de plek waar de stuwdruk het hoogste is, dus door natuurlijke ventillatie door snelheid moet hij volgens mij toch wel koelen. De capaciteit van de electrische fan is behoorlijk groot, ik ben benieuwd of dit onder normale omstandigheden voldoende werkt
Het zal allicht brandstofbesparend werken.
Bij mij ging de elektrische fan pas aan als het metertje maar een halve mm van het rood was. Maar die metertjes zijn nou niet het toonbeeld van zuiverheid.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 581
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Onze DS’en hebben beide een Oliedrukmeter en temperatuurmetertje van Motometer, zodat je echt weet wat er gebeurt. Bij mijn DS gaat de rode stoplamp al branden vanwege hoge watertemperatuur wanneer het koelwater net geen 90 graden is.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën