




















Totaal aantal Berichten: 2780
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Misschien een hele gekke suggestie, maar heb je wellicht ook een ongewenste bezoeker in je auto die daar zijn/haar behoeftes doet? Alle vochtige troep die dat teweegbrengt zou er door dat gaatje uit kunnen komen. Vooral ventilatieslangen lijken mij een fijn warm plekkie voor een rat, muis of jonge kat…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nog een plaatje gevonden dat een gat in het midden laat zien:
Maar buiten dat; er zit dus water in de longeron, links helemaal voorin is niets waarneembaar, ter hoogte van de voordeur wel. Komt de A-stijl daar ook op uit?
Mogelijkheden:
- A stijl van boven dicht maken (schroefgaatjes motorkapbeugel/naad waar platen samenkomen).
- B stijl bovenin achter geribbelde plaat (zit ook een gaatje; ik denk voor ML oid…)
- Dakrand (waar moet ik dat controleren en op welke manier?)
Mysterie (deels) opgelost; vandaag het schroefje van de spatlap die in de A-stijl gedraaid zat losgemaakt…. daar kwam bijna 1,5 liter water uit; de A-stijl stond compleet vol met (helder) water. Wat is het laagste punt van de A-stijl, zodat ik daar een flink gat kan boren voor afwatering?
Hier een detail aanzicht van de A-stijl bij mijn oude dame:




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gaatje boren oké ,maar ik zou me eerder afvragen hoe en waar komt het erin.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja die vraag had ik hier ook al gesteld. Dakrand lijkt het niet te zijn. Ik vind de motorkapbevestiging meest verdacht, denk dat ik daar eens met kit aan de gang ga…
Kan ook je raamrubber zijn
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wat zou er dan aan mankeren? Het raamrubber sluit op de ruit goed aan, ook door de tochtstrip die ik er extra bij onder heb geschoven….