5 van de 46
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 14 maart 2012 09:47 PM
  [ # 61 ]

Mijn TRS S2 +  airco heeft ook een dubbele.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 maart 2012 12:46 PM
  [ # 62 ]

Ik krijg steeds meer last van een knipperend olie/stop lampje.
Nu heb ik hier op het forum daar al genoeg over gelezen dus eerst maar eens de sensor vervangen voordat ik mij echt druk ga maken.

Kan iemand mij vertellen waar ik zon sensor kopen kan? Nee ben nog geen lid van de CX club, maar komt nog wel.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2012 12:48 PM
  [ # 63 ]

Bij brezan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 maart 2012 12:56 PM
  [ # 64 ]

Gewoon bij Brezan, das makkelijk.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 maart 2012 07:10 PM
  [ # 65 ]

Ik heb net even gekeken waar de olie druksensor zich bevind.

Nou heb ik goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is dat je er heel moeilijk bij kan, maar dat wisten jullie al natuurlijk.
Maar het goede nieuws is is dat hij zeiknat van de olie is.

Dat maakt de kans wat groter dat dit de reden van het aangaan van het oliedruk lampje is, maar ik heb ook gelijk de oorzaak gevonden van de olie schroei lucht die wel eens naar binnen komt.
Af en toe ruik ik voor een stoplicht de lucht van verbrande olie. Af en toe lekt er dus een druppeltje olie op de hete uitlaat.

Nou die oorzaak is bij deze dus ook gevenden.
Nu maar hopen dat het morgen mee valt met de regen. Even een lekker dagje sleutelen.

Verder heb ik ook gezien dat de behuizing van de ventilatie in de motoruimte niet vast zit en de nodige kieren heeft.
Ik zal deze ook maar gelijk goed vast gaan zetten en hoop dan wat minder warme lucht in de auto te krijgen ook al staat de kachel uit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2012 10:57 PM
  [ # 66 ]

Zet maar vast een pallet ducttape klaar dan Wolfman, want die kier is aanzienlijk bij de oude types. Very Happy
Ik meende dat een forumlid met een CX Prestige ook eens zo te werk is gegaan. Nog altijd was het daarna niet werkelijk ‘koel’ binnen, maar het gaf wel een verbetering. Wen echter aan een altijd te warme cockpit, je ontkomt er niet echt aan helaas… tenzij je een kachelhuis met koeltoren uit een nieuwer type CX installeert, zoals forumlid ronvanzon gedaan heeft.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2012 11:02 PM
  [ # 67 ]

Dat vervangen van die sensor valt wel mee hoor, het is even pielen om je sleutel er tussen te krijgen, maar met het reservewiel uit de weg is het al een heel stuk simpeler. Belangrijk om te weten dat indien de sensor het in een keer echt begeeft de olie in notime uit je blok gepompt schijnt te worden. Zo ver wil je het echt niet laten komen. En warme voeten in een CX? Tja wen daar inderdaad maar aan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 maart 2012 11:03 PM
  [ # 68 ]

De isolatie in een CX serie 1 van voor ca 1981 is dramatisch. Koud in de winter, heet in de zomer. Alles er uit halen en de hele cabine isoleren is de enige afdoende oplossing.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2012 11:05 PM
  [ # 69 ]

Laat ik het zo stellen, je sandalen smelten van je voeten op weg naar het zuiden van Frankrijk…

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2012 01:06 AM
  [ # 70 ]

Ik denk dat ik inderdaad wat ductape nodig heb, maar alle kleine beetjes helpen.
En het zal toch wel koel blijven als ik straks mijn airco weer aan de gang heb.  dance

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2012 12:06 PM
  [ # 71 ]

Ok oliedruksensor is eruit.
Maar nu het volgende probleem. Wat zijn de specificaties van dat ding? Bij hoeveel bar moet hij signaal geven.
Ik ben bij Brezan geweest en die heeft helemaal niets en bij Haga hadden ze er een van 0,3 Bar.
Dat lijkt mij aan de lage kant.

Wie kan mij vertellen wat ik precies nodig heb?

Eventueel een andere optie is de sensor weer terug zetten met een nieuwe kopren ring. Hij zat niet echt goed vast ik draaide hem zonder moeite los, dus wie weet doet hij het nog gewoon maar zat alleen niet goed vast…..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2012 12:34 PM
  [ # 72 ]

0,3 tot 0,5 bar is prima!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2012 12:35 PM
  [ # 73 ]
Wolfman schreef:

En het zal toch wel koel blijven als ik straks mijn airco weer aan de gang heb.  dance

haha dat denk jij…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2012 02:32 PM
  [ # 74 ]

Hmm net die sensor bij Haga gehaald blijkt hij toch net weer anders.
Maar weer even verder zoeken of ik nog een goede kan scoren vandaag.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2012 03:18 PM
  [ # 75 ]

Wolfman: je moet ze dit nummer eens voorleggen: 1.800.0000 (merk: EPS).
Dat is het juiste type, mag ook van een ander merk zijn, maar zij kunnen dat dan wel omnummeren.

Zoals deze van FAE: 12250, past ook.

Het OEM nummer is trouwens 54.646.65

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
5 van de 46
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook