Aan de binnenzijde van LHS veercilinders zit doorgaans een vervelende aanslag. Iemand misschien ervaringen met het verwijderen ervan, zonder de cilinderwand te beschadigen?
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Bedoel je die witte ‘kristallen’? misschien een keer schoonmaken met het juiste middel (wasbenzine/spiritus?) en dan de olie van je systeem compleet verversen etc. Ik heb eventueel nog wel LHS veercylinders waar een nieuw pakkingsetje (13 euro p/s) in moet. Mocht je het nodig hebben…
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Nee Hendrik, geen kristallen. Maar het is moeilijk om nader te omschrijven. Het kan eigenlijk niets anders zijn dan een afzetting van oude LHS. Het laat zich helaas niet verwijderen met spiritus, daarvoor is het te hard. Met je nagel kun je het een beetje afkrabben, maar ik ben erg bang om de cilinderwand te beschadigen. LHS veercilinders heb ik gelukkig zelf voldoende op voorraad, maar niettemin dank voor het sympathieke aanbod!
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Totaal aantal Berichten: 1351
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
MEK (Methyl Ethyl Keton) werkt erg goed, maar is erg aggressief.

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik zou ze een keer in de ultrasoonreiniger gooien .
Kan nooit kwaad .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik zou gewoon met een fijn schuurpapiertje ( bv 400) polijsten. De afdichting gebeurt met een ring die schuift over de zuiger. Dus je hoeft niet zo bang te zijn voor heel lichte beschadiging van de cylinder wand.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Scotch Brite. Zelfde spul als op de achterkant van je afwassponsje…...