LHS veercilinders, aanslag verwijderen
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 24 maart 2012 02:30 PM

Aan de binnenzijde van LHS veercilinders zit doorgaans een vervelende aanslag. Iemand misschien ervaringen met het verwijderen ervan, zonder de cilinderwand te beschadigen? 

clean

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 26 maart 2012 01:06 PM
  [ # 1 ]

Bedoel je die witte ‘kristallen’? misschien een keer schoonmaken met het juiste middel (wasbenzine/spiritus?) en dan de olie van je systeem compleet verversen etc. Ik heb eventueel nog wel LHS veercylinders waar een nieuw pakkingsetje (13 euro p/s) in moet. Mocht je het nodig hebben…

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 26 maart 2012 01:39 PM
  [ # 2 ]

Nee Hendrik, geen kristallen. Maar het is moeilijk om nader te omschrijven. Het kan eigenlijk niets anders zijn dan een afzetting van oude LHS. Het laat zich helaas niet verwijderen met spiritus, daarvoor is het te hard. Met je nagel kun je het een beetje afkrabben, maar ik ben erg bang om de cilinderwand te beschadigen. LHS veercilinders heb ik gelukkig zelf voldoende op voorraad, maar niettemin dank voor het sympathieke aanbod!

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 26 maart 2012 06:57 PM
  [ # 3 ]

MEK (Methyl Ethyl Keton) werkt erg goed, maar is erg aggressief.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 maart 2012 10:45 PM
  [ # 4 ]

Ik zou ze een keer in de ultrasoonreiniger gooien .

Kan nooit kwaad .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 maart 2012 11:20 PM
  [ # 5 ]

Ik zou gewoon met een fijn schuurpapiertje ( bv 400) polijsten. De afdichting gebeurt met een ring die schuift over de zuiger. Dus je hoeft niet zo bang te zijn voor heel lichte beschadiging van de cylinder wand.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 maart 2012 03:10 PM
  [ # 6 ]

Scotch Brite. Zelfde spul als op de achterkant van je afwassponsje…...

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook