















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Vorig jaar al 2 spatborden en een achterdeur gelast , nu is de bestuurdersdeur aan de beurt. Na verwijdering van wat blaasjes onder de verf bleek er niet zo heel veel metaal onder te zitten…. wel veel plamuur van de vorige eigenaar. Afijn heeft toch 6 jaar zn werk gedaan. Beetje jammer dat de beste man delen over de roest heen heeft gelast in plaats van ze te verwijderen.
Wordt een leuk lasklusje. Net mn laskunsten opgedateerd op deuren en achterklep van een 40 jaar oude Morris Minor van een vriendin van me. Wat kunnen die engelse bakken ook roesten zeg!!
hier de onderkant deur van mn DS en het uitgezaagde deel.
na verwijderen roest en een laag plammur in de deur blijkt de lasklus groter dan eerst gedacht, maar das meestal zo nietwaar?
een 3 jaar geleden door mij gelaste noodreparatie van de deurhoek met gegalvaniseerd metaal is nog in prima staat ondanks dat ik het nooit behandeld heb. moest ff vlug , ik had toen geen werkplaats.(zie bovenkant foto)
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
De bodem er ook maar uitgeslepen.blijft niet zoveel deur over zo….
om te zorgen voor een goede pasvorm de deur op de auto gehangen. nieuwe buitenplaat en bodem heb ik al gemaakt en staan in de loodmenie+owatrol.
Ik heb helaas hier nog geen gegalvaiseerd staal kunnen vinden dus moet het maar met normaal blik.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Ik zie dat het weer als vanouds gaat
Succes daar in het hoge Noorden.
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Thanks Hans. ja lassen is gelukkig een hobby van me.
afgelopen maandag en gisterenavond de deur afgelast, gegrond en in de basislak gezet. nu nog afplamuren en spuiten. We willen over 2 weken met de Ds naar Nederland voor de Pasen. Ben gisterenavond ook begonnen aan het chassis van mn Dolly-in-delen , zie 2CV avdeling hier op het forum.
wat plaatjes:
de bodem:
de buitenplaat:
de onderkant:
inde basislak:
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gisteren de deur geplamuurd.
Ik ben niet tevreden over het laswerk. De deur blijkt in het verleden al dusdanig vervormd en geplamuurd te zijn dat het een aardige klus wordt om hem strak te krijgen.
Aangezien de geplande trip naar Nederland over 2 weken heb ik echter niet veel andere keus dan flink plamuren, waar ik eigenlijk een hekel aan heb.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
















Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Zo geverfd, bijgeplamuurd en weer geverfd.
Daarna in de juiste kleur gespoten en ze kan er weer even tegenaan. Ik ga nog wel op zoek naar een andere deur.Hier zit me teveel plamuur open wat de vorige eigenaar met die deur gedaan heeft verdient geen schoonheidsprijs. Oude plamuur vertoon hier en daar scheurtjes.
Oh ja pas ook nog oldtimerplaten aangeschaft ipv de moderne kentekenplaten. en de spijkerbanden zijn er ook weer af.
Nu eerst lekker 2 weekjes NL. Pp het laatste moment toch maar tickets geboekt. Ik heb een probleem in mn schouder dus 4 lange dagen autorijden zit er even niet in.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Ziet er op de foto erg netjes uit!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper