Hij begint steeds meer te lekken, en dat mag ook wel na 14 trouwe jaren van dienst maar nou vroeg ik mij af of een 1 snarige pomp uit een CX een goede oplossing zou zijn ?
C’est une voiture du ministre !














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, gebruik de zoekfunctie maar even. Staat genoeg over op het forum.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gevonden.
Beetje veel slechte revisie verhalen van de originele dus ik denk dat ik toch een CX ga cannibaliseren.
C’est une voiture du ministre !
ik ben er supertevreden over !


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Voor degenen die een CX pomp:
Mijn vraag - is het een gemakkelijke uitwisseling, of zijn er moeilijkheden bij de aanpassing van de poelie?
Ik ben ook geneigd om een CX pomp (althans tijdelijk) proberen als mijn Chyparse pomp wordt intern en extern lekt slecht en de CX-pomp is een kwart van de kosten van een Citrotech.
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb em ingebouwd met maar 1 vsnaar (DSuper) en een setje vulringen. Werkt perfect!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Dank je Bogaard!
Ik zal proberen een CX pomp - kan de € 300 te besteden opgeslagen op nieuwe Hoogt regelaars of wat verf!
Een Citrotech pomp misschien in de toekomst - op het moment zou het een luxe in plaats van een noodzaak te zijn.
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Ik heb em ook gemonteerd zoals bogaard. Werkt perfect.
Je zal merken dat de nippel voor de aanzuigslang wat dikker is maar met wat vet krijg je die er zeker over.
Suc6 !
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
idem.
Daarbij de vrije 2e snaar opzij gelegd, evt als reserve.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
En je zult het direct merken met ophoog komen, omdat een cx pomp net wat meer capaciteit heeft.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik ben dan altijd benieuwd naar foto’s van zo’n pomp ingebouwd in een DS. Wat komt er nog meer bij kijken ? Is de poelie in lijn met de nokkenas-poelie, of is dit makkelijk te bewerkstelligen ?
Is bij een DSuper dan de 2e V-snaar inderdaad niet meer nodig ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee hij is niet in lijn. Daarom moet je met vulringen werken. De 2de snaar is niet nodig.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Na twee te snel gare Chyparsepompen rijd ik ook al bijna een ton probleemloos met een oude CX-pomp:
Jammer dat de verdamper in de weg zit voor een duidelijke foto. Met wat vulringen en een beetje meer moeite om de aanzuigslang te monteren past het zo. Voor wat de ‘looks’ betreft is de CX iets dunner en mist een riem.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zo zit ie bij mij:
hier zie je de vulringen om de pomp uit te lijnen:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Leuk dat je de hele motor en de versnellingsbak te verwijderen alleen voor een foto voor ons!
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zo ben ik, alles over voor het forum!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!