2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Restauratie DSuper5; Lekke koppakking
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2012 05:48 PM
  [ # 16 ]

Als de bussen echt te laag staan is het onderblok denk ik klaar. De stalen bussen zijn da in het gierijzer gezakt. Dat vul je nooit op..
Bussen zouden nog gebruikt kunnen als die roestrand niet te slecht is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 april 2012 02:38 PM
  [ # 17 ]

Het heeft even geduurd maar hierbij toch nog wat foto’s. Graag jullie reacties. Cilinder 3 zit dus wat roest in en eigenlijk is alleen cilinder 1 mooi schoon. Het lijkt alsof er nog water in staat maar dat is overigen een heel klein laagje olie wat ik eringesmeerd heb. Restanten moest ik nog verwijderen.

Bijgaand cilinder 1 & 2

Afbeelding Bijlagen
Cilinder 1-1-klein.jpgCilinder 2-1-klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 april 2012 02:39 PM
  [ # 18 ]

En cilinder 3 & 4

Afbeelding Bijlagen
Cilinder 3-1-klein.jpgCilinder 4-1-klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 april 2012 02:41 PM
  [ # 19 ]

En hierbij nog even de cilinderkop, waarbij ook cilinder 3 goed zichtbaar is als redelijk aangetast.

Afbeelding Bijlagen
Cilinderkop 1-klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 april 2012 03:09 PM
  [ # 20 ]

svp schoonmaken/vlakken, is zo weinig aan te zien. Zijn er beschadigingen, scheurtjes in de kop van/naar bougiegaten?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 april 2012 06:58 PM
  [ # 21 ]

Ik heb nog niet de tijd gehad om de kop goed schoon te maken. Afgelopen dagen eigenlijk druk geweest met andere zaken aan de DS. Ik had besloten het blok en de kop heel even opzij te leggen omdat het gewoon behoorlijk wat tijd kost. De kop heb ik in ieder geval in de auto gelegd met de bijbehorende spullen erbij, zodat ik één dezer dagen de boel eens schoon kan maken en kijken wat en of er schade is.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 16 april 2012 07:19 PM
  [ # 22 ]

Op voorhand: mijn excuses als ik hier iets vertel wat je al wist, of omdat ikzelf niet goed heb opgelet.
- Ik zie bouten in het blok, maar geen ringen. Op deze manier worden de cilinderbussen dus niet op hun plaats gefixeerd. Als je nu het blok tornt is er grote kans dat je de cilinderbussen lostrekt van de voetpakking.
- Je stelde eerder dat de bussen lager liggen dan het blok. Op de foto’s zie ik echter de koppakking nog op z’n plaats. Weet je zeker dat je de bussen t.o.v. het metaal van het blok hebt gemeten?
Nogmaals, sorry als dit allemaal oude koek is…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 april 2012 11:21 PM
  [ # 23 ]
nltecoko schreef:

Op voorhand: mijn excuses als ik hier iets vertel wat je al wist, of omdat ikzelf niet goed heb opgelet.
- Ik zie bouten in het blok, maar geen ringen. Op deze manier worden de cilinderbussen dus niet op hun plaats gefixeerd. Als je nu het blok tornt is er grote kans dat je de cilinderbussen lostrekt van de voetpakking.
- Je stelde eerder dat de bussen lager liggen dan het blok. Op de foto’s zie ik echter de koppakking nog op z’n plaats. Weet je zeker dat je de bussen t.o.v. het metaal van het blok hebt gemeten?
Nogmaals, sorry als dit allemaal oude koek is…

Je hebt met je punten idd gelijk dat het met alleen die bouten niet vastzit. Dan komt omdat ik even aan het kijken was hoe ik de bouten er zo ‘strategisch’ mogelijk in kon zetten. Toen dacht ik; Hey, laat ik nou maar eens die foto maken voordat ik het weer vergeet. Daarna de bouten er weer uit om de ringen erop te zetten. Ze zaten ten tijde van de foto ook niet aangedraaid.

Voor wat betreft de koppakking. Die staat er niet op op de foto hoor. Dat zijn resten die je ziet die ik nog niet verwijderd heb.

Wat je zegt klopt, maar de foto’s zijn tussendoor gemaakt.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 april 2012 11:34 PM
  [ # 24 ]

Oh ja nog even een update:

Zaterdag: Restanten in de motorruimte, hydraulique, leidingen gedemonteerd.
Zondag: Dagje geen vette vingers, even ontspannen en leuke CX-rit gehad.
Vandaag: Rest van hydraulique achter + leidingen achter gedemonteerd.

Nog even doorschroeven en dan is ze kaal en kan ze naar de straler voor de volgende fase. Als het goed is loopt dat een beetje samen met de terugkomst van mijn CX van de spuiter. Dan kan die in de tussentijd opgebouwd worden en als ze klaar is kan de DS weer op die plek. Allemaal leuke dingen dus in het vooruitzicht.

En zo staat ze er ongeveer bij… Wink

Afbeelding Bijlagen
kaal.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 april 2012 08:43 AM
  [ # 25 ]

Eenvoudig stuurhuisje…

knuffel

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 17 april 2012 09:10 AM
  [ # 26 ]

En de linkervoorband is aan vervanging toe. Wink
Spoort misschien niet helemaal goed vanwege slijtage aan de binnenzijde.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 17 april 2012 12:03 PM
  [ # 27 ]

Hahah, mooi in elkaar geknutseld toch dat stuurhuis! Moet alleen nog even uitgelijnd worden Wink

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 25 april 2012 02:42 PM
  [ # 28 ]

Vanochtend even bij de DS-specialist in de buurt geweest. Besloten om het toch maar geheel aan te pakken. We zijn nu toch bezig, het blok ligt er naast en laat ik het maar gewoon in een keer goed doen. Motorpakkingset ligt op de schap, cilinderbussen zal ik na mijn vakantie bestellen en dan gaan we aan de slag.

Ik heb besloten om het hele blok aan te pakken, dus krukas en vliegwiel e.d. laten afdraaien en balanceren, nieuwe bussen, koprevisie en waarschijnlijk komen we nog wel iets anders tegen wat gedaan moet worden. Maar eerst even lekker een weekje Frankrijk komende week.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 april 2012 03:09 PM
  [ # 29 ]

stoterbussen…nokkenas.. distributie..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook