2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Noorwegen lekke koppakking ? en LHM lekkage.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 april 2012 12:05 AM
  [ # 16 ]

Vandaag met een heel klubje oldtimers naar een treffen in Andalsnes geweest zon 120 km/2 uur rijden hiervandaan. Daar in de loop van de middag mn koelvloeistof gecontroleerd en er moest dus bijna 2 liter bij!
voor vertrek stond het niveau normaal. nou zou je dus denken aan de koppakking, maar de Ds rookt niet , stinkt ook niet en.. na thuiskomst weer gecontroleerd en ... niveau normaal….
Schiet mij maar lek….
Oh ja en LHM lekt ze ook niet meer… ik hoor jullie denken , is dat geen koelvloeistof op je garage vloer? nee ik weet het verschil.

verder heel de dag heerlijk gereden ,al vond mevrouw het nodig een voorband thuis voor de garagedeur leeg te laten lopen.

er zouden in totaal zon 50 oldtimers van diverse pluimage op komen draven.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 april 2012 10:17 AM
  [ # 17 ]

Heb je misschien je verwarming aangehad op de heenweg, en uit op de terugweg?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 april 2012 01:12 PM
  [ # 18 ]

ja…..?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2012 01:23 PM
  [ # 19 ]

het kan idd dat je kachel lekt..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 april 2012 04:21 PM
  [ # 20 ]

Ja sorry, zat even tussen 2 vergaderingen.
Je kachel kan lekken;  Je verwarming regelaar in de cabine is een kabel die een kraan open of dicht zet naar de kleine verwarmingsradiateurtjes de aansluitingen van deze radiateurtjes zijn vrij gevoelig voor scheurtjes. Bij verwarming uit is die kraan dicht, dus koelwater kan niet weglekken.

Het omgekeerde is ook mogelijk; wellicht ooit alle koelvloesitof vervangen, en toen bijgevuld met de verwarmingskraan dicht, als je dan de verwarming aanzet loopt er eerst een plens koelwater de lege verwarmingsradiatortjes in, waardoor je koelvloeistofniveau daalt.

Nog een mogelijke oorzaak; Bij mijn DS 20 met 23 koelsysteem (met expansievaatje) kan ik het expansievaatje maar vor de helft tot 3/4 vullen, vul ik hem verder dan tuft hij het overschot aan koelvloeistof eruit.

Succes!

Stef

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 april 2012 05:25 PM
  [ # 21 ]

bedankt voor het meedenken jongens.
ik zal eens kijken of ik lekkage bij de kachel kan vinden. wordt vervolgd

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 april 2012 09:40 AM
  [ # 22 ]

ik heb heen met de kachel open gereden en terug met de kachel op half,hendeltje recht naar beneden.Dehendel staat dan tussen rood en blauw in.
Gisterenavond noch gecheckt maar ik kan geen lekkage vinden bij de kachel.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 april 2012 11:17 AM
  [ # 23 ]

Dan is dat waarschijnlijk niet het probleem.

Heb je een expansievaatje of zit je vuldop rechtstreeks op je radiateur? Heb je wellicht onlangs je radiatorvloestof verwiseld?

Groeten uit Afrika,

Stef

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 april 2012 03:40 PM
  [ # 24 ]

ik heb geen expansie vat , het is een DSuper 5 uit 1973. De vuldop zit bij mij op de radiator. ik heb niet veel druk in het systeem.

Ik heb haar in Andalsnes op benzine gezet om aan de uitlaat te kunnen ruiken. Op Lpg stinkt het zowiezo teveel. Daarna vergeten teug te zetten en de eerste 60 km (1 uur) op benzine gereden.
Is het mogelijk dat er en lekkage zit in de verbinding LPGinstallatie en koelvloeistof?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 april 2012 03:41 PM
  [ # 25 ]

en nee. ik heb mn vloeistof niet verwisseld. Heb ik eerlijk gezegd de afgelopen 4 jaar niet gedaan. Ze komt toch niet buiten als het vriest.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 april 2012 03:52 PM
  [ # 26 ]

Schiet mij maar lek….

Het slechte nieuws is; er was iets fout
Het goede nieuws is; Het heeft zichzelf opgelost.

Maar het rijdt niet zo lekker als je weet dat er iets fout kan zijn.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 april 2012 04:09 PM
  [ # 27 ]

Je LPG systeem krijgt altijd KVS. Ook als je op benzine rijdt. je vult je radiator toch niet tot boven he? het deel boven de rijen moet maar voor de helft vol…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 24 april 2012 06:38 PM
  [ # 28 ]

Ik heb een tijd lang last gehad van het verdwijnen van koelvloeistof, ook dit verdween tijdens de rit en er was nooit een plas onder de auto te zien. Bleek uiteindelijk een dikke waterslang te zijn die naast het blok hoort te lopen, bij mij was daar een aftakking op gezet naar de LPG verdamper toe en door die aanpassing liep de slang te dicht bij het blok, was weggesleten cq gesmolten aan de kant van het motorblok. Niet te zien als je gewoon de kap open deed en het water verdampte natuurlijk op het hete blok, dus ook daar niets te zien. Uiteindelijk ontdekt door het watersysteem onder druk te zetten bij stilstaande motor.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 april 2012 11:54 PM
  [ # 29 ]

Ja, als je het wilt weten zou ik inderdaad ook gewoon de boel op druk laten zetten en kijken waar het lekt. Nu ben je alleen maar aan het zoeken en gissen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 25 april 2012 10:41 AM
  [ # 30 ]

Ik heb het zelf op druk gezet dmv enige improvisatie. Ventiel met klein lapje rubber uit een oude binnenband geknipt. Samen met een rond schijfje hout met een gat voor het ventiel in het midden boven op de radiator, vastgezet met de buitenzijde van een (toch al kapotte) radiatordop, ook weer met een gat in het midden voor het ventiel. Daarna de compressor op het ventiel en binnen 5 seconden had ik het lek gevonden.

Er zijn vast andere manieren om een systeem onder druk te zetten, maar dit had ik bij de hand en het was binnen 10 minuten gemaakt

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook