2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
123/tune
Dan Special
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 28 april 2012 02:54 PM
  [ # 16 ]

123lpg is ingebouwd, mijn hele motor is van slag. krijg mijn 123 tune niet goed afgesteld ook niet op benzine. hij knalt en plofy aan alle kanten

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat salut

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 april 2012 04:19 PM
  [ # 17 ]

Toen je donderdag weg ging liep je motor toch al op 123-tune? Ze liep wat ik hoorde rustig en mooi rond ... Heb je iets aan de instellingen veranderd van 123-tune? De 123-LPG was donderdag toch nog niet aangesloten?
Misschien beter om eerst je motor goed lopend te krijgen en daarna pas te gaan experimenteren op de 123-LPG????

Profiel  
 
Dan Special
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 29 april 2012 09:39 PM
  [ # 18 ]

Ik heb gisteren de hele dag getest en ben er denk ik achter wat het euvel of eigenlijke de euvels waren.
De plus pool van de tune naar de bobine zat niet goed vast en een van mijn bougie kabels zat een beetje los. Hij ploft niet meer. Ook starten gaat een stuk beter.
Het grootste lijkt echter de curve.
Ik heb de curve uit het wph overgenomen en wel de graden verdubbeld maar niet de toerentallen, dat moet ook. En citroen stelt op 12 graden, die moet je er blijkbaar bij optellen. Dat moet je wel ff weten. Hij loopt nu in elk geval mooi rustig, nu gaan we tunen bravo

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat salut

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 april 2012 11:16 PM
  [ # 19 ]

Mooi dat je het opgelost hebt.
Boeiende klus.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Dan Special
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 01 mei 2012 01:02 PM
  [ # 20 ]

Dit is een foto van hoe ik de vacuum heb aangesloten. Ik vraag me nog af of het kan dat het t-stuk te klein is al zou dat niet uit moeten maken aangezien hij alleen maar hoef te meten. en of het wel kan vacuum laten meten door zowel de 123ignition en de 123lpg. Ik heb hem op de ignition voorlopig uitgezet.

Afbeelding Bijlagen
DS Vacuum Tstuk met connector.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat salut

Profiel  
 
Dan Special
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 01 mei 2012 01:03 PM
  [ # 21 ]

Hier zie je nog net de aansluiting op de ignition

Afbeelding Bijlagen
DS Vacuum Tstuk met 123.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat salut

Profiel  
 
Dan Special
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 13 juli 2012 05:47 PM
  [ # 22 ]

Ik heb eindelijk mijn 123 tune goed afgesteld gekregen met behulp van Leen APK
Ik heb uiteindelijk 2 curves geprogrammeerd, een voor gas en twee voor benzine.
Ik voeg de foto’s bij zodat jullie kunnen kijken en er misschien wat aan hebben bij het afstellen van jullie 123 tunes. de benzine ligt aardig dichtbij standaard, de gas heb ik iets aangepast. Ik heb ook een 123 lpg, de waardes daarvan zijn op dit moment 45 min, 55 default en 75 max. De vacuum laat ik inkomen op 1500 toeren en staat op 80%

Afbeelding Bijlagen
Citroen DS Special Curve Benzine.jpgCitroen DS Special Curve Gas.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat salut

Profiel  
 
Dan Special
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 13 juli 2012 05:50 PM
  [ # 23 ]

Ik wel de verdamper heel anders af moeten stellen en ik heb een gereviseerde carburateur (deze trok veel valse lucht) en een nieuwe bobine (deze vervormde de vonken behoorlijk)geplaatst.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat salut

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook