




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik schreef hierboven:
“Dat was voor de DS-modellen in september 1968. Heeft dus NIETS met I.E. te maken.”
Let op: 1968.
Citroen!
DriverD schreef:Dank U!
Een aantal collega’s van het magazijn heeft even meegedacht over deze vraag.
Tip: Kijk ook even in het onderdelenboek van modeljaar ‘69. Daar zie je dat de bredere spatborden voor het eerst genoemd worden, tegelijk met het verschijnen van de 5,5J-velgen.
?????????????????????????





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat onderdelenboek was er ook al in september 1968…
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10578
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DS Am(b)rulance schreef:DriverD schreef:Dank U!
Een aantal collega’s van het magazijn heeft even meegedacht over deze vraag.
Tip: Kijk ook even in het onderdelenboek van modeljaar ‘69. Daar zie je dat de bredere spatborden voor het eerst genoemd worden, tegelijk met het verschijnen van de 5,5J-velgen.
?????????????????????????
Modeljaar ‘69 begint in september ‘68. Vandaar misschien de verwarring.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ah, capice
DS Am(b)rulance schreef:DriverD schreef:Dank U!
Een aantal collega’s van het magazijn heeft even meegedacht over deze vraag.
Tip: Kijk ook even in het onderdelenboek van modeljaar ‘69. Daar zie je dat de bredere spatborden voor het eerst genoemd worden, tegelijk met het verschijnen van de 5,5J-velgen.?????????????????????????
Dat kan, zie overzicht.
De 5 1/2 J velgen kunnen ook nog op de DX en DJ typen zitten
Inmiddels onderblok mooi schoon, incl. een uitwendig nieuw likje groene verf. Nu tijd om de nieuwe bussen en zuigers te plaatsen. Echter, in de motorpakkingset vind ik 2 sets voetpakkingen in plaats van de vertrouwde enkele set van 4. Het betreft een set van 4 witte voetpakkingen, iets dikker dan de vertrouwde zeer dunne lichtbruine pakkingen, ruim passend om de voet van de bus.
Daarnaast dus de bekende set van de 4 dunnere voetpakkingen (veel krapper passend). Iemand ervaring hiermee? Moeten beide sets geplaatst worden en zo ja, welke boven welke onder?
Egbert, jij hebt toch onlangs deze klus (weliswaar wat onconventioneel ) gedaan? Enkele of dubbele pakking?
Ander vraagje; hoe verander ik de topictitel?
groet
Ton
Topictitel kan je wijzigen door je allereerste post op te pakken ( in dit topic) en de optie “wijzig” te activeren ( dit is het enigste gedeelte wat je kan muteren na een langere periode).
Koptekst kan je bij het kopje “titel” wijzigen en weer opslaan.
Succes





























Totaal aantal Berichten: 10578
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DS Am(b)rulance schreef:Inmiddels onderblok mooi schoon, incl. een uitwendig nieuw likje groene verf. Nu tijd om de nieuwe bussen en zuigers te plaatsen. Echter, in de motorpakkingset vind ik 2 sets voetpakkingen in plaats van de vertrouwde enkele set van 4. Het betreft een set van 4 witte voetpakkingen, iets dikker dan de vertrouwde zeer dunne lichtbruine pakkingen, ruim passend om de voet van de bus.
Daarnaast dus de bekende set van de 4 dunnere voetpakkingen (veel krapper passend). Iemand ervaring hiermee? Moeten beide sets geplaatst worden en zo ja, welke boven welke onder?
Egbert, jij hebt toch onlangs deze klus (weliswaar wat onconventioneel) gedaan? Enkele of dubbele pakking?
Ander vraagje; hoe verander ik de topictitel?
groet
Ton
Je moet de pakkingen nemen die er voor zorgen dat de bussen boven het blok uitsteken met de waarde die in het wphb staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Merci Jan, het worden de dunne pakkingen. Vandaag de boel monteren. Weet iemand het aanhaalmoment voor de drijfstanglagerbouten? Ik dacht iets van 7 mKg, maar WPH helaas niet bij de hand (in NL).
Ken het aanhaalmoment niet uit mijn hoofd, maar op deze link is het vast terug te vinden:
Ha Eric, dank voor de link. Na enig speurwerk de gegevens daar gevonden: 7 +0,5/-0,25 mKg
Mooi, kan ik weer verder.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Topic title verander je in de eerste post.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
DS Am(b)rulance schreef:
Egbert, jij hebt toch onlangs deze klus (weliswaar wat onconventioneel
) gedaan? Enkele of dubbele pakking?
Ton
Beetje late reactie:
Je moet die pakking nemen die iets klemt om de bus. Die ruimere had CTA mij geleverd, maar die floept er bij montage zo tussneuit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Die krappe heb ik uiteindelijk ook gebruikt. Vraag me wel af waar de dikkere en ruimere voor gebruikt worden. Zit dus als extra set bij een motorpakkingset (DX3 IE). Misschien voor als het pasvlak waar de bus op valt ingekankert is?