Totaal aantal Berichten: 76
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Kan iemand mij misschien helpen aan een uitleg, dan wel handleiding voor het plaatsen / vastzetten van een hondenrek in een xsara picasso. Het is een tweedehandsje zonder gebruiksaanwijzing. Ik zo ook niet zo al bevestigingspunten zitten.
Alvast bedankt voor de reacties!
let’s go picasso!

Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
In mijn zoektocht naar een hondenrek voor mn xsara picasso kwam ik deze vraag tegen. We hebben sinds kort een labrador retreiver, en ze is bijna groot genoeg om vanuit de kofferbak op de achterbank te geraken Heeft er iemand nog tips voor een hondenrek of -net ?
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Totaal aantal Berichten: 99
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Ik zit hier met hetzelfde probleem ik krijg hem er niet in ??? al iemand antwoord ??

Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Ik heb uiteindelijk een universeel hondenrek gekocht bij de halfords, die je klemt tussen de bodem en het plafond. Deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/hondenrek/23049 Niet ideaal (ding staat eigenlijk te schuin) maar wel effectief…
Edit: een schuin model past beter, maar Ik kwam er pas later achter dat deze er ook waren.. Bijvoorbeeld deze http://www.dewelpenhoeve.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_625_575&products_id=7329&zenid=643bea869a365f58e5e129478f8bf0dc
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Ik heb een vaste maar ik dacht dat ie met daarvoor bestemde bevestigingspunten vast te zetten was maar dit is dus niet zo maar kreeg als antwoord dat ik hem met schroeven in de bekleding vast moet zetten ... dit is toch niet stevig/degelijk dan ??
STAFFORD schreef:Ik heb een vaste maar ik dacht dat ie met daarvoor bestemde bevestigingspunten vast te zetten was maar dit is dus niet zo maar kreeg als antwoord dat ik hem met schroeven in de bekleding vast moet zetten ... dit is toch niet stevig/degelijk dan ??
vastschroeven in de bekleding? Hmm, wordt ik niet erg enthousiast van. Het eerder genoemde ‘schuine’ klemrek lijkt me een stuk robuuster, en levert geen beschadigingen op. Mag toch hopen dat het niet de bedoeling is om het rek ook in het plafond vast te schroeven?
Gr Ruud

- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Nee hij moet aan de zijkant bovenin vast gezet worden en onderop .... maar goed ben er niet enthousiast over heb hem van iemand overgenomen die zegt dat ie in hun xsara picasso zat ......

Totaal aantal Berichten: 76
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Ik heb uiteindelijk van de citroen dealer hier een uitdraai gekregen met de handleiding hoe vast te zetten (vanuit hun systeem). Hierbij is het inderdaad nodig om schuinboven en onder vast te zetten. Ik heb uiteindelijk in de kunststof kappen boven de achterste raampjes gaatjes geboord en in het kunsstof achter de stoelen. Bovenaan een schroefje om het vast te houden en onder met een boutje en moertje. Niet helemaal perfect, maarja beter een gaatje in de auto dan een rondvliegende hond als je moet remmen e.d.
let’s go picasso!

- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- Xsara Picasso 1.8I 16V
heb je daar foto’s van en een plaatjes van het verkregen schema van de dealer dan kan ik de mijne er ook in gaan zetten ..