Op citromobile heb ik gisteren een setje namaak “Ligarex” van de Israelische firma Ligum gekocht bij die Tsjechische gereedschapsman die op alle grote beurzen staat.
Voor 48 euro:
een “Ligum"tang
150 klemmetjes
een rol van 55 meter rvs-band van 5.5 mm
een opbergcassette voor alles.
De originele ligarextang alleen kost al 62 euro bij Citrotech.
Ik heb een paar proefbandjes gemaakt en het ding doet wat hij moet doen.
Hier staat wat het is en hoe het werkt (je kunt er door heen bladeren van rechts naar links)

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
klinkt goed, maar ik heb slechte ervaringen met het wat ‘goedkopere’ spul, in het begin alles goed, maar na een paar jaar, net als je het eens nodig hebt, breekt het, of plooit het, of weet ik veel wat.
Ben benieuwd of dit goed blijft… het kan een goed alternatief zijn, maar daarvoor wachten ik nog een paar jaar jou testen af
nou, als ik elk jaar tien klemmetjes zou maken, kan ik 15 jaar vooruit. Zo slecht kunnen die rubbers van citroen toch niet zijn Bij twee klemmetjes per jaar, kan ik 75 jaar vooruit.
Het band en de klemmetjes zijn van RVS en zo dik dat ik me niet kan voorstellen dat dit kapot zou kunnen gaan. Het lijkt echt als twee druppels water op de originele Ligarexbandjes die al op mijn DS zitten.
Veel andere toepassingen dan ashoezen, stuurhoezen, lekzakken kan ik me niet voorstellen. Dus waarschijnlijk is dit genoeg voor de rest van mijn DS-klusleven,