15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Mark
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43377
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2012 10:59 AM
  [ # 211 ]

Bosch werkt minder in mijn 3 liter. Ik ben daarom een beetje aan het spelen met bougie’s. Eens kijken wat het beste werkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 mei 2012 02:27 PM
  [ # 212 ]

champion deed het goed in mijn sm en wbogaerts zweert erbij in zijn sm… klein verschil in warmtegraad tussen een carbu en een injectie…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43377
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2012 02:30 PM
  [ # 213 ]

Champions hebben een nare eigenschap: er zit een soort coating op het schroefdraad en dat spul wil nog wel eens zorgen voor het stukdraaien van het schroefdraad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2012 02:32 PM
  [ # 214 ]

sjampion is k*t

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 mei 2012 02:32 PM
  [ # 215 ]

altijd voorzichtig zijn hé... maar NGK deed het niet goed zowel niet bij mij als wbogaerts misschien in combinatie met 123 ontsteking…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2012 03:46 PM
  [ # 216 ]

Op bijna alle posts over golden lodge en de onverkrijgbaarheid wordt als vervanger NGK gegeven of Denso.

Ik heb NGK EN 123. prima!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 15 mei 2012 07:11 PM
  [ # 217 ]

Champions rules!

Ziet er goed uit Mark. Airco compressor en aandrijving ziet er trouwens ook goed uit.
Dat is mijn volgende doel de Airco operationeel maken.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 mei 2012 07:37 PM
  [ # 218 ]

Even de puntjes op de I ; die NGK bougies werken NIET met de stock ontsteking en een Luminition systeem !!


denk dat dit een te nieuw type bougie is met inwendige ontstoring ( lees luchtspleet )

Over de 123 kan ik kort zijn , als je eens een vervuilde bougie hebt

( nog niet afgestelde carbu’s , te lang choken ) krijg je ze niet meer goed ,

vervangen is dan de enige oplossing !!


En verder ben ik ( zoals met nog een paar dingen ) niet meer zo overtuigd dat

die champion bougies nu echt zo goed zijn .....


Vroeger wel ! heb toen vreselijk liggen kloten met equem zooi gun


Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43377
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2012 07:41 PM
  [ # 219 ]

Ik heb jaren op equem en bosch-zooi gereden. Sinds gisteren NGK’s. WAT een verschil! Loopt écht wel beter! Ben benieuwd of de Golden Lodge bougies nog meer verbetering kunnen brengen.. maar eerst: naar Frankrijk met de sm.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2012 10:38 AM
  [ # 220 ]
waterman schreef:

Sinds gisteren NGK’s. WAT een verschil! Loopt écht wel beter!

Told you!!

Equiem is ook zooi.

De NGK kan je met of zonder R krijgen Dus bpR6ES of Bp6ES

R = Radio ontstoring. Ik heb allebei gehad. Geem verschil.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 20 mei 2012 07:59 AM
  [ # 221 ]

Alle delen van de SM stonden al in de epoxy, behalve de motorkap en de kofferklep.
Dat was een mooi zaterdag jobje. Alles was eerder al volledig kaal gezet, de motorkap met een extreem afbijtmiddel zodat het aluminium niet te warm werd tijdens het schuren en de kofferklep gewoon met de borstel.
Het was dus maar een kwestie van nalopen, ontvetten en spuiten… en vieren dat het gespoten was

Nu alles in de epoxy staat kunnen we gaan denken aan montage van het plaatwerk en het stellen daarvan.

Afbeelding Bijlagen
SM motorkapspuiten.jpgSM nic spuiten delen.jpgSM motorkap in epexy.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 20 mei 2012 08:00 AM
  [ # 222 ]

en de beloning…

Afbeelding Bijlagen
BBQ20121.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 01 juni 2012 06:56 AM
  [ # 224 ]

Voordat ik aan het plaatwerk afhangen kan beginnen, zijn er hier en daar nog wat klusjes die gedaan moeten worden. 1 daarvan is de regelschuif van de kachel om warm-koud in te stellen. Deze was afgebroken bij de aankoop van de auto.
Eerst geprobeerd met de TIG te lassen, maar dat werd geen succes. vervolgens een alternatief gemaakt waarbij een plaatje over de gehele achterzijde van het schuif systeem gemonteerd wordt.

op naar het volgend klusje…

Afbeelding Bijlagen
IMAG0056.jpgIMAG0057.jpgIMAG0058.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43377
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juni 2012 09:39 AM
  [ # 225 ]

Nu je toch in die hoek bent moet je gelijk eens kijken naar het lampje wat er achter zit. Die gaan wel eens stuk en je komt daar tamelijk brak bij…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook