





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
proficiat met je Super!
voor het starten met koude motor, volg het boekje, namelijk choke uittrekken, en gewoon sleutel omdraaien, en dan moet ie redelijk snel aanslaan en blijven draaien…
groene plas olie achter de auto hoeft niet eens zo erg te zijn, kijk eens of het niet van de lekzakken komt, best je achterpanelen beide eraf, en aan de linkerkant ook het beschermplaatje waarachter de hoogteregelaar zit, dan ga je al een beter zicht hebben.
succes en veel zweefplezier!
Dank u
Dat is’t juist met of zonder choke maakt geen verschil
Heb al gekeken of de chokekabel maar die doet gewoon zijn werk
Waar kan ik eigenlijk een nederlandstalig werkplaatshandboek vinden?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Bij de IDDS club, via magazijn/clubwinkel iedere dinsdag open.
(Tull en ‘t Waal bij Utrecht)
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Joep!!
Beide lekzakken achter stuk
Zijn voor ook lekzakken aanwezig?
Anders vervang ik deze ook maar meteen
Heb nog steeds geen idee waarom ze zo moeilijk wilt starten
(Heb ook nog niet echt achter gezocht)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
capt kok schreef:Bij de IDDS club, via magazijn/clubwinkel iedere dinsdag open.
(Tull en ‘t Waal bij Utrecht)
Bedankt
Spijtig genoeg geraak ik daar niet door de week?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Voor zijn er ook lekzakken, maar die hebben een andere constructie en gaan veeel langer mee.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
wat dat slecht starten betreft, eens een onderhoudje geven, dus nieuwe bougies/kabels, ontsteking controleren, luchtlekken, kleppen stellen ed, kan ook een vervuilde carburateur zijn, maar daar weet ik (nog) niets van
lekzakken achter zijn makkelijk zelf te vervangen, als je wat zoekt op het forum vind je hier een mooie beschrijving.
Bedankt. Heb van mijn vriendelijke buur zijn werkplaatshandboek te leen met extra uitleg voor het vervangen van de lekzakken
Ben vandaag gestart met de motor.
Dit is het resultaat van 1 dagje werk
1 bougie zwom in de olie, zaten geen dichtingsrubbers tussen.
Contactpunten verdeelkap afgesleten.
Bougiekabels zien er nog prima uit, die blijven nog even zitten.
Gasstang houder is volledig doorgesleten, waarschijnlijk werkt daarom ook de choke niet naar behoren
Carburator los en schoon gemaakt, blijkt dat de 2de klep soms blijft hangen
40jaar olie vuil en ik-weet-niet-wat-nog-allemaal van de bodemplaat gehaald, jezus was dat ding vuil!!
Luchtfilterhuis terug tot op het blanke staal geschuurd, weet nog niet of ik hem nu wel of niet terug ga spuiten
Parkeerrem terug afgesteld, nu blijft ze weer mooi op haar plaats staan
Blijkt dat de remmen ook aan vervanging toe zijn maar eerst de motor, de lekzakken achter en uitpluizen waarom ze voor ook groene olie lekt
Vrijdag gaan we de kleppen stellen, de motor verder reinigen en de trek haak verwijderen (mocht er iemand 1 nodig hebben…..)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dat van die bougiekabels; dat is wel een valkuil waar ik ook ingestapt ben.
Aan de buitenkant kan je niet zien of ze nog goed zijn.
Dus als na al je goede arbeid de motor nog niet echt lekker loopt; toch nieuwe bougiekabels monteren.
Verder: klinkt als een mooie klus! Veel plezier en succes!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Dan weet ik alvast weer het euvel zit
Ja, het gaat redelijk goed
Ik ben tot nu toe nog geen verrassingen tegen gekomen
Hopelijk blijft het zo
Moet wel zeggen dat ik er zonder de hulp en het gebruik van de garage van mijn schoonbroer nooit aan had kunnen beginnen
Zal binnenkort foto’s van de auto posten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De luchtfilter toch maar terug mat zwart gespoten, ziet er mooi uit
De kleppen geregeld, stonden niet eens zo slecht
De carburateur gereviseerd en de voet terug afgevlakt
De motor volledig gereinigd, hoe zo’n ding toch zo vuil kan worden
Ik hoop dat we haar vuurketel binnenkort weer terug kunnen doen branden
@hen123drik heb geen idee, mail me maar een voorstel
Ik woon in Zolder(België)
Foto’s posten lukt nog even niet, bestanden blijkbaar te groot
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand