Mijn kachel blijft nogal koud.
Betreft model 1967 met draaiknop in het midden van het interieur.
Wat heb ik al bekeken:
- kraan en slangen zijn open.
- de kachelradiateur heb ik 2x schoongemaakt met azijn.
- kachelradiateur loopt wel door onder de kraan (voor zover dat wat zegt?)
- een andere kachelradiateur (helaas niet zeker of die wel goed was).
Helpt helaas niet veel.
Nu las ik laatst op het forum dat het ook kan liggen aan hoe de LPG slangen zijn aangesloten.
Bij mij:
.
/-> kraan -> kachelradiateur \
Motor --/ \---> radiateur
\ /
\-> verdamper ---/
De LPG slang wordt wel lekker warm.
Iemand suggesties?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja dat is normaal aangesloten. mischien zit er lucht in je systeem. Druk de leiding naar je verdamoer even goed dicht en kijk/voel of je kachel warm wordt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lucht zou ook kunnen ja!
Misschien dat de radiateur-slang meer weerstand geeft dan de verdamper-slang?
En het water dan de weg van de minste weerstand kiest?
Heeft het zin om bv de verdamper-slang iets te versmallen ofzo?
Of een filterje in de slang, dat voor weerstand moet zorgen?