Pomp 2400 super ‘80 onderweg, nu nog weber afsluiter (34dmtr)...
Gepost: 27 mei 2012 06:31 PM

Hallo forummers,

Sta op het punt een lange rit naar een lpg-arm gebied te beginnen, wat denk je? Brandstofpomp laat het afweten. Wie o wie kan mij uit de brand helpen en heeft een pomp voor een 2400 super, serie 1?

Groet,

Hans

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2012 04:52 PM
  [ # 1 ]

Even voor de zekerheid: carburateur neem ik aan?
Dus brandstofpomp achterop het blok?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2012 10:05 AM
  [ # 2 ]

Da’s juist Leo, maar de problemen vallen behoorlijk mee. Op verschillende websites en via de ANWB word je heel bang gemaakt als je met je gaspot op vakantie wilt naar bijvoorbeeld Slowakije. Echter, je struikelt hier over de gaspompen. Die brandstofpomp moet zeker vervangen, maar dat is een klus voor als ik terug ben. Als je er nog een hebt, houd ik mee aanbevolen!

NB met de carburateur (weber, waar ik over belde) is niets mis, weet ik inmiddels!

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juni 2012 10:16 AM
  [ # 3 ]

en wat doe je nou als je daar staat en dat ding wil niet meer op gas lopen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2012 01:41 PM
  [ # 4 ]

Precies, dat risico zou ik echt niet willen lopen.
Want ik denk niet dat de ANWB zo soepel is in dat geval. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2012 05:08 PM
  [ # 5 ]

Hoho, rustig aan maar! Die pomp geeft nog wel wat, alleen in noodgevallen te gebruiken. Aan de ANWB hoef ik niets te vragen in dit deel van Europa. Het gaat allemaal prima, ik kan volledig aan het gas Smile.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2012 09:52 PM
  [ # 6 ]

Oké wat jij wilt. Very Happy
Just so you know: ik had binnen een dag een nieuwe pomp voor je kunnen regelen….. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 02 juni 2012 10:02 PM
  [ # 7 ]

Kwestie van én aan het gas én naar de pomp lopen dus…...

blank stare

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2012 10:54 PM
  [ # 8 ]

Nou zó bot bedoel ik het niet hoor!  Laughing
Alleen waarom dan eerst zo’n noodkreet en daarna ineens zal het allemaal wel meevallen, dat begreep ik niet zo goed.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2012 10:16 AM
  [ # 9 ]

Omdat de ANWB roept dat het allemaal heel erg zeuren is met LPG in landen als Slowakije. Dat valt behoorlijk mee, want de Tjechen en de Slowaken rijden zelf ook veel op gas (met van die installaties die je ín de auto vult… Over risico gesproken). Bij de grens tussen Duitsland en Tjechië direct geïnformeerd en bij de grens tussen Tjechië en Slowakije nogmaals: geen probleem, gas galore. Daarom reed ik door. Heb je geen gas, kun je ook problemen met de auto krijgen. Daar zijn op dit forum genoeg voorbeelden van. 
Ik denk dat het risico om met een dertig-plus auto naar die landen te rijden niet in de brandstof zit. Overigens heb ik langs de snelweg de nodige ‘dealer-onderhouden’ auto’s van nu zien sneuvelen en ook vrachtwagens gaven het bij de vleet op (koppakkingen, koelslangen, meestal gingen ze in een grote witte wolk gehuld). Het is behoorlijk heuvelachtig en ze rijden daar allemaal idioot hard. Mijn oude CX heeft het uitstekend gedaan. Vierduizend kilometer in een kleine week. Er lag een berg gereedschap en een arm handige reserve onderdelen (behalve een benzinepomp) achterin, maar dat heb ik niet of nauwelijks nodig gehad.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 04 juni 2012 11:02 AM
  [ # 10 ]

Zou je niet gewoon een universele elektrische pomp monteren? Die pas aan gaat als je overschakelt op benzijn….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2012 11:16 AM
  [ # 11 ]

Heb ik als noodmaatregel achter de hand gehouden, voor als het echt niet zou gaan onderweg. Ik dacht, dan ritsel ik ergens een elektrische pomp . Nu lijkt het me voldoende om een originele te monteren. Die draait inderdaad altijd, volgens mij. Er zit in ieder geval een vreemde retourconstructie op mijn carburateur: de retouruitgang van de carb is afgedopt en in de aanvoerslang zit een drieweg-pijpje, waar de retourslang op is aangesloten!
Voor onderweg had ik de retourslang nagenoeg afgeknepen, zodat de carb voldoende benzine kreeg om de boel gaande te houden. Reed niet lekker, maar het reed en in noodgevallen zou ik zo wel een pomp kunnen halen. Niet echt nodig gehad, trouwens.

Desalniettemin dank voor de tip!

groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2012 12:13 AM
  [ # 12 ]

Ha forummers,

Weet iemand waar de afsluiters van weber nog te vinden zijn? Het gaat om een zogeheten Idle Cut Off Unit (Compleet, onderdeelnummer 43840.014) ofwel het ronde afsluitertje (vorm van een busje( aan de achterzijde van de carburateur (weber 34demtr). De mijne hapert en dat veroorzaakt nadieselen. BCCP in Gramsbergen heeft ze in ieder geval niet meer, verdere surfpogingen leveren ook niets op. Alvast mijn dank voor het meedenken!

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2012 12:14 AM
  [ # 13 ]

Bij de weg, met dank aan La Léo is een nieuwe Valeopomp onderweg. Da’s fraai.

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 05 juni 2012 12:46 AM
  [ # 14 ]

Lijkt erop dat je deze zoekt!!diverse carburateur specialisten in den lande hebben ze trouwens ook hoor.

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2012 01:08 AM
  [ # 15 ]

Dank, blijkbaar de verkeerde zoekterm geprobeerd bij cx-basis!

groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook