





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Chrispy70 schreef:daan schreef:Haalje dynamo er even onderuit en laat deze even doormeten door een revisiebedrijf dan weet je alles.
Beetje veel werk bij deze CX. Ik probeer het eerst met een andere spanningsregelaar.
is inderdaad wel een werkje bij zo’n CX, heb het onlangs ook mogen doen… en waarschijnlijk dit weekend nog eens omdat er een bout weer los zit… maar bekijk eerst maar eens de bedrading, en anders… succes




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Na een tip van van der Laan erachter gekomen dat het de dynamo zelf is.
Wanneer ik een klap op de Dynamo geef dan laadt ie wel bij.
Deze week eerst eens kijken of ik de dynamo zelf kan vervangen.
Blij dat ik eindelijk achter de oorzaak ben.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




























Totaal aantal Berichten: 9519
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als je met een klap erop de dynamo weer aan de praat krijgt, zijn de borstels nagenoeg versleten.
Dan hoeft er toch niet een hele nieuwe dynamo op, gewoon (laten) reviseren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Was ik ook van plan
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Dynamo is vervangen. Best een klus als je het op straat doet, maar het kan wel.
De oude dynamo was FUBAR en kon dus niet gereviseerd worden.
Gelukkig had de firma vd Bos hier in Haarlem had nog een nieuw exemplaar op de plank liggen.
Kosten vielen mee, € 113,-
Hopelijk gaat de nieuwe ook 36 jaar mee
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Chrispy70 schreef:
Hopelijk gaat de nieuwe ook 36 jaar mee
Fubar?
Dat was dus niet origineel meer, dus ik denk niet dat ze 36 jaar is meegegaan, wat ook wel érg lang is hoor.
Heb je het nu vanaf onderaf gedemonteerd? Niet denk ik hè?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Chrispy70 schreef:
Hopelijk gaat de nieuwe ook 36 jaar mee
Mooi dat ze weer rijdt en bijlaadt!!
Fubar?
Dat was dus niet origineel meer, dus ik denk niet dat ze 36 jaar is meegegaan, wat ook wel érg lang is hoor.
Heb je het nu vanaf onderaf gedemonteerd? Niet denk ik hè?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Woehahahahaha!
En ikke denken dat het een merk was!
Vond het al vreemd!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik - ik snapte het ook al niet. Weer wat geleerd.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Ja denk wel dat het nog origineel was. Auto heeft pas 90dkm gedaan.
Heb de dynamo van de onderkant vervangen, bovenlangs is denk ik niet mogelijk omdat de poelie van de aircopomp flink in de weg zit.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik heb bij mijn prestige van bovenaf vervangen, maar ik weet nu niet meer of die airco bij serie1/2 anders zit. Onderaan ging bij mij niet echt gaan, wegens de oliekoeler van de automaat die daar ook nog zit, en langs boven ging net… (wel de HD pomp wat gelost en het afdekplaatje van de V-snaren weggenomen, en de luchtinlaat met toebehoren…) nuja, goed bezig hé!




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Vanochtend rook ik bij het starten een benzinegeur.(Raar als je op LPG start)
Een blik onder de motorkap verraadde een zwetende benzinepomp.
Het is een metalen uitvoering, lijkt sprekend op het exemplaar dat verantwoordelijk is voor het uitbranden van menige BX. Bij het magazijn van de club hadden ze nog een aantal kunststofexemplaren liggen. alleen staat er CX20/22 op de verpakking. Weet iemand of dat in een CX 24 past?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Die gaat waarschijnlijk niet passen is voor een Douvrin blok de 2.0/2.2/2.4 DS blokken hebben volgens mij allemaal dezelfde pomp.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Inderdaad is een andere pomp. Zit bij jou ook achterop het blok en bij de Douvrin voorop het blok.
Gelukkig ook voor de CX 2400 nog wel nieuw te koop hoor, geen punt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D