Wie kan helpen in de zoektocht naar een verdwenen retourleiding?
Lang geleden heb ik bij vervoer van het rollende chassis van mijn ID19P per ongeluk een LHS-retourleiding kapot getrokken (hing buiten het chassis en heel onnozel erover gestruikeld…). Het is een dunne leiding van ca. 3 mm (dus niet de “dikke” leiding afkomstig van de lekzakken). De breuk zat ongeveer op een meter en het kapot getrokken deel heb ik altijd netjes bewaard, met het doel deze leiding later te vervangen. Aan het uiteinde zit het gebruikelijke nylon ringetje waarmee hij in een rubber manchetje klemt.
Nu ik zo ver ben dat het meeste leidingwerk weer terug kan worden geplaatst, kan ik nergens op het chassis het andere uiteinde van deze kapot getrokken leiding meer vinden. Dus maar even de boeken erbij. Ik vind daar drie dunne nylon (Rilsan) retourleidingen: op de beide hoogteregelaars en op de hoofdremcilinder. Merkwaardig genoeg liggen alle drie deze leidingen (die onder in het voorraadvat eindigen) keurig netjes op hun plaats en zijn geheel gaaf. Nu weet ik het even niet meer.
Lang verhaal kort: wie weet waar er een vierde 3 mm nylon retourleiding zit?? Het gaat om een stuurbekrachtigde ID19P van oktober 1962.
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Misschien kan dit je helpen..
http://www.SPAM/@ds/fr_11sep2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_1oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_2oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_8oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_10oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_22oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_23oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_24oktober2010.html
Dat is wat ik tegen kwam (welliswaar een 73ér….)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Is het dan wel een retourleiding?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
SPAM schreef:Misschien kan dit je helpen..
http://www.SPAM/@ds/fr_11sep2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_1oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_2oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_8oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_10oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_22oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_23oktober2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_24oktober2010.htmlDat is wat ik tegen kwam (welliswaar een 73ér….)
Bedankt voor de fraaie foto’s SPAM! Toch kan ik er mijn verdwenen retourleiding niet op vinden. Er zit natuurlijk ook wel 11 jaar verschil tussen de bouwjaren.
@ 25trd: voor zover ik weet worden deze Risal leidingen alleen gebruikt voor retourleidingen. Het kapotte stuk leiding dat ik heb bewaard ruikt ook nog naar LHS, het kan dus eigenlijk niets anders zijn.
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Misschien hadden de eerste stuurhuizen een retourleiding?
Het blijft me wel bezig houden
Al gekeken bij:
http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/D Parts ‘66-‘69/562-1+2.pdf
Pagina 287.
Hier staan alle retourleidingen… kijk eens naar de omschrijving van “Tube de retour”.
Mogelijk zit hier de oplossing….