Het ziet er uit alsof de schokbreker hier doorheen bevestigd en vastgezet wordt ofzo…het zou zomaar kunnen dat dit het probleem veroorzaakt, aangezien het bij mij aan de rechterkant pas is gaan rammelen NA de wissel van schokbrekers links en rechts. En als dit onderdeel zoals hier beschreven onder spanning stond en geknakt is, klinkt dit als een heel plausibele oplossing…
Misschien ga ik eens heel eigenwijs aan Klaver vragen ze te vervangen!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Het is het proberen waard als je het zo leest. Ziet er wel uit alsof het dat geluid kan maken. En idd als het rechts pas is begonnen na het wisselen is het zeer plausibel.
Vind ik ook. Ik wil ze ook zelf zien als ze er onder uit zijn gehaald. Ik heb de dealer aangegeven dat ik de arbeidskosten voor het loshalen van dit onderdeel zelf wil betalen. Als nu blijkt dat dit onderdeel kapot is, dan zien we wel weer verder
Stel nou dat dit het is, dan worden mijn vraagtekens bij deze hele situatie alleen maar groter!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb even gekeken op service.citroen.com, maar het enige wat ik kan vinden is een silentbloc waarmee de achterbrug aan de voorzijde aan de koets vast zit.
Het onderdeelnr. is 5131 H4, € 25,- per stuk.
Dit silentbloc is overigens niet specifiek voor de Racing, maar zit ook op andere uitvoeringen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Volgens mij hoeven ze nix te demonteren.
Als je de schokbreker op en neer kan wringen in dat rubber is het volgens mij niet goed.
Een beetje bewegen is normaal, maar als dat rubber los zit of versleten… da’s zekers niet de bedoeling!
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Die strut mounts zijn er ook van aftermarket leveranciers.
Ze worden dan bijna altijd van Polyurethaan gemaakt. Dit in plaats van rubber, wat veel sneller slijt.
Bij onze MX5 zaten die dingen tussen de stabilisatorstangen en diverse plaatsen van de wielophanging.
De polyurethaan versies waren als een set wel een stuk duurder, maar zekers waard.
De auto stuurde na montage een stuk strakker.
Maar… dat was na zegmaar 100.000km. Dan werden vaak nieuwe schokdempers en deze bussen vervangen.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Jouw handrem suggestie leverde vandaag niet echt iets op i.v.m. de remgeluiden die dan te horen zijn. Morgen ga ik met RVSG dat nog eens doen, want dat is makkelijker met twee paar oren en handjes.
Heb je enig idee waar je die aftermarket strut mounts kunt kopen?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Ik weet niet of ze beschikbaar zijn voor een DS3.
Maar het merk wat ik bedoel is Powerflex
http://www.powerflex-bushes.eu
Hier een site waarbij ik zocht op DS3, maar alleen resultaat op universeel kreeg:
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/bushes-bump-stops/powerflex-100-series-universal-top-hat-bushes
Maar dan heb je wel een idee wat voor dingen het zouden kunnen zijn.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Hierbij mijn verslag van de bevindingen van vandaag. Ten eerste respect voor Iwan dat hij zo lang met deze problemen heeft door gereden terwijl het hoogstirritant is.
Wat ons is opgevallen nadat we over alle verschillende wegen hebben gereden is dat je het geluid op de snelweg niet hoort. Echter toen we zijn gaan rijden terwijl 1 iemand zijn hoofd aan de binnenkant bij de wielkast had constateerde we dat het constant aanwezig is. Nu hoorde je ook goed wat voor geluid het is. Het is alsof er een stukje is afgebroken wat tegen het metaal trilt/tikt (Iwan upload nog een filmpje hiervan) Als je dus over klinkerwegen rijdt of langzaam wordt je hier helemaal gestoord van.
Dit is dus absoluut niet acceptabel!! Het Dekra rapport klopt volgens mij van geen kant. Na dat de schokbreker naar recht is gegaan is het probleem ook daar ontstaan. Mijn logische denkwijze zegt me dan ook dat het niks met de schokbreker te maken heeft maar met die mount waar over gesproken is. Het is namelijk onmogelijk dat de schrokbreker in een gebied zonder olie komt op de manier waarop wij gereden hebben. En na 6 setjes gewisseld te hebben kan het niet zo zijn dat die allemaal slecht zijn.
Als je naar het rapport kijkt zegt het genoeg als je ziet hoe snel en simpel de bumper is opgelost. Buiteb dat geloof ik niet dat elke racing dit heeft. Dit heeft m’n ehdi niet eens. Wel geloof ik dat dit opgelost gaat worden en dat het voor Iwan tenminste tot een goed einde komt.
Als ik me nog wat bedenk wat ik nog moet zeggen horeb jullie het van mij!
Filmpje!!! http://www.youtube.com/watch?v=WMnsAYQ1CfA
Volgende week komen er nieuwe strut mounts onder, die ga ik zelf betalen. Als dit de (tijdelijke) oplossing blijkt te zijn zal ik nog eens bekijken waar ik de factuur naartoe stuur
RVSG bedankt voor je verslag enneh…brult lekker hè, zo’n Racing?! Vooral op zondag in het Westelijk Havengebied
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Eh, ik zie het probleem al
Sorry, kon het niet laten… Maar dit zijn gekmakende geluiden hoor. Super irritant!
Ja dat komt omdat RVSG filmde, die was nog een beetje ondersteboven van het Racing geweld
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Was inderdaad ondersteboven wat een Geweldige auto. Als die ooit een oppas nodig heeft als je op vakantie bent, je hebt m’n nummer haha
Dat is een deal Remo!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0