bogaard77 schreef:sommige bobines moeten een weerstand hebben omdat anders de stroom door de bobine te hoog wordt en daarme wordt ie te heet en kapt ie er mee. Op de rode bosch die ik kocht stond een stikker dat er een voorschakel weerstand op moest.
Ik heb de blauwe Bosh, Deze is iets zwaarder
Met het wisselen van de Condensator was het probleem nog niet volledig weg.
Ik heb dan met de CO schroef gespeeld en nu start hij goed en loopt hij ook stationair zonder problemen
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Ik ben even de weg kwijt. In dit topic vroeg ik welke bobine geschikt is voor mijn DSuper5 uit 1973 met 123-ignition. Duidelijk werd dat ik er een met weerstand moet hebben. Toch voor de zekerheid de vraag ook even aan Citroworld voorgelegd.
Hieronder de mailwisseling:
Datum: Fri, 15 Jun 2012 13:32:45 +0200
Aan: Geert Bukkems <geert.bukkems@citroworld.com>
Onderwerp: Vraag van de website
Hallo,
Ik heb een DSuper5 (1973) met een 123-ignition. Ik vermoed dat de bobine niet goed meer is (slaat af bij stationair bij warme motor). Op jullie site zie ik twee soorten bobines:
2G5414438M
Bobine met weerstand
DM21208B D
Bobine zonder weerstand
Welke moet ik hebben?
Met vriendelijke groet,
Marcel Gosselink
——————-
Hallo de bobine zonder weerstand
Groeten Geert Bukkems
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
http://www.citroworld.com[/
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: