losse massadraad
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 839

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 juni 2012 05:08 PM

Hoi,

omdat mijn startrelais niet meer werkt vanaf de schakelpook en alleen via de startknop onder de motorkap op onderzoek uitgegaan. Nu kom ik een losse massadraad tegen die direct vanaf de minpool naar beneden loopt (lange draad, oog aan het einde). Blok is eruit geweest dus ik kan wat vergeten zijn, enig idee waar deze draad naar toe moet? ( ter info ik heb nu een dynamo met ingebouwde spanningregelaar dus aan de oude regelaar hangt niets meer).

Vwb de storing, als ik het kabeltje dat het startrelais\knop op de pluspool aanstuurt direct aan de min hang dan doet hij het. Lijkt er dus op dat het relais dat aan de accubak hangt geen sjoege geeft (al klikt jij wel) enig idee?

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 juni 2012 07:52 PM
  [ # 1 ]

Er zit een massa-kabeltje op het chassis, vast te zetten als het linkse spatbord er af is: het losse, driehoekige plaatje zit met drie boutjes (8mm sleutel) vast, daar zit het massa-kabeltje vast.

knuffel

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 18 juni 2012 11:31 AM
  [ # 2 ]

Bij mijn DS ( 23, accu links ) loopt er een minkabeltje van de accupool naar de voorsnep. Zit vast met een M5 of M6 boutjr op de snep. Auto in hoogste stand zetten, dan kun je door het rubberflapje in je binnenscherm als het goed de schroefdraad zien waar je het boutje in kunt schroeven.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook