uitlaatsysteem DS23 carburateur
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 23 juni 2012 06:01 PM

Vraag: Zit er onder een DS23 carburateur standaard 1 voordemper en dan de 2 pijpen Of heeft deze ook een achterdemper met de 2 korte pijpen erbij?
Indien alleen voordemper met pijpen…kan op deze motor ook de achterdemper of was dat alleen bij de 23 injectie?

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 06:35 PM
  [ # 1 ]

De extra achterdemper zat standaard op een pallas maar kan bij alle modellen worden geplaatst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 23 juni 2012 07:01 PM
  [ # 2 ]

Voordeel achterdemper: iets stiller (of minder sportief;-) )
Nadeel: roest bij weinig gebruik en/of korte afstanden snel door ivm condenswater (RVS is goed alternatief maar prijzig)

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 23 juni 2012 07:43 PM
  [ # 3 ]

Merci! Ik heb een Pallas. Vroeg me altijd al af waarom andere Pallassen stiller waren dan de onze.
Tijd voor wat kluswerk.

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2012 11:31 PM
  [ # 4 ]

Waarom worden de “extra” onderdelen die met geluiddemping te maken hebben vaak aan “Pallas”-uitvoeringen toegeschreven?

Als we in de onderdelenboeken voor de DS kijken zien we:

Tot september 1968 (tot modeljaar 1969 dus) hadden alleen de DS-en met 21-motor deze achterdemper.
Vanaf september 1968 tot juli 1971 had alleen de ID/DSpécial deze achterdemper niet.
Vanaf april 1972 hadden alle ID’s/DS-en deze achterdemper.

Dat het iedereen vrij staat deze achterdemper onder zijn eigen ID/DS, van welk type dan ook te plaatsen klopt natuurlijk….

Citroen!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 23 juni 2012 11:55 PM
  [ # 5 ]

Ik heb nu zo’n einddemper erop zitten, daarvoor altijd gereden met lange pijpen en alleen de middendemper. Ik moet zeggen dat ik het geluidsverschil bijna niet ervaar. Al helemaal niet tijdens het rijden. Daarentegen wel meer kans op lekkage van de uitlaat, want weer meer aansluitingen om lekdicht te krijgen en te houden.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 24 juni 2012 12:25 AM
  [ # 6 ]

Ik persoonlijk vind de lange pijpen zonder demper mooier klinken. Dat lekkere “holle” klassieke geluid, heerlijk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook