De DS van Jay Leno
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juni 2012 11:54 PM

“The greatest driving car there is….”

klik

Citroen!

Profiel  

askii
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 274

Gepost: 24 juni 2012 08:26 PM
  [ # 1 ]

En verder daar trouwens nog een filmpje over niet “the” maar “one of” the greatest driving cars (verschil moet er zijn Wink, de SM..in race-versie.  Niet van meneer Leno zelf, hoewel die er ook een heeft inclusief filmpje. Maar back on DS-topic: na 7 minuten komt een hydraulisch verende en remmende aanhanger aan bod, in elkaar gesleuteld uit DS break- (want sterker) en o.a. CX-spullen. En daarna overigens nog een vrij monsterlijke SM-pickup maar daar moet je van houden Smile

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972

Gepost: 24 juni 2012 08:57 PM
  [ # 2 ]

Take a look under the hood of one of the best driving cars ever made!

Is mooi gesproken, maar ik ben het er niet mee eens.

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 809

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 24 juni 2012 09:28 PM
  [ # 3 ]

Haha, zoveel mensen, zoveel meningen, toch Han?

In een ander filmpje over zijn SM legt Jay wel uit waarom hij het een van de best rijdende auto’s vind. Geschikt om lange tijd op hoge snelheid te cruisen, ongeacht de omstandigheden. Hij refereert onder meer aan regenachtige omstandigheden waarbij het weggedrag van de SM ongewijzigd blijft, de uitstekende 5-speed versnellingsbak, het geluid, het comfort en zelfs het verbruik (vast vergeleken met amerikaanse auto’s). Zelf heeft hij zijn SM voor lange tijd (jaren) als dagelijkse auto gebruikt. Bij iemand die voor iedere dag van het jaar een andere auto kan kiezen is dat toch redelijk veelzeggend. Filmpje kun je hier zien.

Sorry Han, maar als Jay zegt dat het een van de beste driving cars in the world is dan wil ik hem graag geloven.

edit: shoot, ik mix twee filmpjes (SM/DS) en Hans commentaar door elkaar. red face 
Dus hij vindt en de DS en de SM the best driving car? Nou ja, is het in ieder geval wel een flinke Citrofiel.  tongue wink

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972

Gepost: 24 juni 2012 11:22 PM
  [ # 4 ]

Meningen. Ik rijd nu in mijn twaalfde DS en als ik dicht bij huis blijf vind ik de XM beter rijden. Met de CX heb ik nog nooit gereden, maar ook die schijnt beter te rijden. Van de SM neem ik het meteen aan al sheb ik daar ook niet mee gereden.

De DS is een rijdende legende, maar ‘one of the best driving cars even made’ gaat wel een stap te ver.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook