Hallo,
nadat de DX2 motor helemaal opnieuw dichtgemaakt is, en de hd-pomp vernieuwd, heeft het een tijdlang heel goed gegaan. Maar ik voelde toch iets fout gaan.
Bij controle blijkt dat er een blinkende brij op de versnellingsbak te liggen. Dus niet het klassieke plasje onder het stuurhuis, maar bij uitbreiding over de hele breedte van de bak en als een dikke LHM-smurrie. Wat kan dat nu weer zijn ??
Ik weet en wist dat het stuurhuis lekkage vertoonde, maar kan dit drastisch verergerd zijn doordat de pomp nu ook helemaal dicht is, en de LHM zijn uitweg enkel langs daar kan vinden ?
En vanwaar die “brij” ?

Totaal aantal Berichten: 88
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
LHM + Remstof + KVS + Straatvuil—> Lekker Brij!
Wanneer u remmen / vertragen de plas van onder het stuurhuis kan naar voren spatten.
De enige andere bron van LHM er (ik neem aan BVM) is de rem koppeling leiding - je zou heel snel weten of deze beschadigd was!
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
stuurhuis is inderdaad meest voor de hand liggend daar. had dit ook bij mijn vorige DSuper, en maar zoeken en zoeken, tot ik bij het stuurhuis uitkwam
de hd leiding van de hd pomp naar de hd regelaar kan lek zijn precies acher een leidingklem op de bak. goed kijken met lopende motor.
Is dat een “bekende plaats” voor een lek in die leiding ?
bij mij viel het lek pas op toen de dame op de brug stond, heb ik heel wat naar lopen zoeken, maar inderdaad een lek op de HD-leiding.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
en die kan dus “langzaamaan” lekken ? Dat zou ik eens moeten nakijken. Is die er moeilijk af te halen ?
Meestal zit er een klein lek, wat helaas steeds groter word, net in de knik van de leiding .
Vervangen is een fluitje van een cent, wel gelijk even de rubbertjes vervangen, je bent dan toch bezig
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
nou fluitje van een cent… stalen leiding is alles behalve flexibel en om de klemmetjes vast te zetten heb je elestieke handen nodig. maar succes!
Het blijkt het stuurhuis te zijn. Daar komt binnenkort een ander in. PS: volgende week vertrekken wij op reis naar Letland. Met de Dsuper5. Deze zal daar op dag 1 helemaal uitgekleed worden , om dan binnen een dag of tien geheel te worden overspoten. Ik zal proberen wat foto’s te posten.