Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
ik kom waarschijnlijk met de C1 ops:
Ben maar aan het worstelen met andere stoelen, wil allemaal niet zo makkelijk pas…
(en nog veel meer kleine irritaties a.g. de stoelen)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Maurice van Mourik schreef:ik kom waarschijnlijk met de C1
ops:
Ben maar aan het worstelen met andere stoelen, wil allemaal niet zo makkelijk pas…
(en nog veel meer kleine irritaties a.g. de stoelen)
C1????? Kunnen we die wel gebruiken als bbq!
eelcogouda schreef:Als de Visa 2-cilinder meewerkt (zoals het er wel uitziet nu na wat problemen met de ontsteking) kom ik samen met Chris vanuit Arkel naar de Visa Grille
![]()
Vrijdag (na wat testritjes) laat ik ‘t nog ff weten, maar we gaan ervan uit dat alles goed gaat, dus in principe tot zondag 1 juliYes met de witte 2-cilinder van Chris, mijn 14 TRS staat nog steeds gedeeltelijk gedemonteerd in de stalling, door mijn verhuizing nog geen tijd gehad om er verder aan te werken.
Eelco, top dat je aanwezig bent! Ondanks het stuk dat je moet rijden vanuit Arkel!

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gaan we katten Johan
Heb ik heel hard voor moeten werken hoor
Mijn tijd gaat op het moment ook meer in de C35 zitten, zie mijn topic in het bedrijfswagen-gedeelte.
Even geen tijd om met de visa te klooien, dus ik kom met de c-eend

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Haha nou ja, had liever een visa gezien
Maar heb je een goede conditie? Dan mag jij mij eend wel gebruiken voor de rit (flinstones eend momenteel) Die c35 moet je niet meenemen, dan moet ik de route omleggen ivm hoogte.
Maar zie je zondag Maurice!

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ooooooeeehh, een Eend, die lust ik wel….
Ik kan er mee rijden hoor
Da’s een leuke geste Johan

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De stoeltjes zitten weer in de visa, morgen “even” de auto wassen, en een laagje was erover smeren
Op uitdrukkelijk verzoek spring ik maar in de visa dan Zondag

Totaal aantal Berichten: 17421
- CX 2400 Super
Ook op de voorpagina staat iets klaar om op de gril gelegd te worden:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 9
- BX 14 E
- Visa 14 TRS
- Visa 11 E S6
De 2-cilinder blijft onbetrouwbaar, TE onbetrouwbaar voor een rit vanuit Arkel naar ‘t noorden, dus helaas we zijn er niet bij
Ik wens iedereen een bijzonder mooie dag toe, en hopelijk tot de volgende keer

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Eelco, heb je de zekeringenkast ook uitgesloten?
Bij Okke kwamen daar de problemen vermoedelijk vandaan…
Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn

Totaal aantal Berichten: 9
- BX 14 E
- Visa 14 TRS
- Visa 11 E S6
Hoi Maurice,
Yes ook de zekeringenkast gechecked en alles schoongemaakt, bougies+kabels vernieuwd, andere ontstekings*computer* geprobeerd (gegarandeerd een goeie), sensoren vervangen, bobine vervangen, alle stekkertjes/aansluitingen schoongemaakt, dus toch redelijk grondig aangepakt lijkt me.
Gaat niet meer lukken voor zondag om ‘m betrouwbaar genoeg te maken voor een lange rit, jammer maar hopelijk volgende keer beter en dan kom ik in m’n 14TRS, die staat nu helaas gedeeltelijk gedemonteerd en door m’n verhuizing geen tijd gehad om ‘m in orde te maken.
Veel plezier gewenst iedereen zondag en hopelijk tot de volgende editie van de Visa-Grille!!!!

Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Wij hebben bezoek uit het westen en komt net als de vorige keer op de motor.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Da’s ook alweer voorbij
Zo`n dagje vliegt voorbij, heerlijk op een terrasje in Gieten (Dr) in de zon gezeten, sommigen mét een uitsmijter of een Drenthse Wafel.
Na de rit heerlijk gezellig bij Joost op het boerderijtje gezellig geBBQ’d.
Het was een gezellige dag, overzichtelijk kleine groep (ook wel weer jammer v/d opkomst overigens)
Mademoiselle 14TRS nog even uitgelaten op de A31 rennstrecke in Duitsland…
147 topsnelheid
Ik dacht toch dat ze 160 zou moeten halen, mits alles prima werkt, bij mij werkt alles voor normaal gebruik prima, maar komt dus op top toch wat tekort.
Niet heel teleurstellend hoor, 147, zo hard rij ik toch nooit
Ik was toch met 1 uur en tien minuten in huis…

Totaal aantal Berichten: 17421
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Visa Grille 2012
Ons forumregister telt 3.235 Citroëns verdeeld over 48 types. Daaronder zijn 76 Visa’s, waarmee dit eigenwijze type de 16e plaats bezet. Als er iets voor forum-Visa’s georganiseerd wordt, mag je dus wel wat belangstelling verwachten. Bij de tweede Visa Grille was die er ook; niet in kwantiteit, maar wel in kwaliteit. Was de eerste Visa Grille nog een incident, deze tweede is het begin van een traditie. Die traditie wordt in 2013 voortgezet; zorg dat je er dan bijbent.
Aan het begin van de middag, om precies te zijn om 13 uur, verzamelden we ons in Veenhuizen. Onder het genot van een zomers buitje, diverse mooie Visa`s en aanverwanten en een kop koffie, thee, of een frisje bereiden we ons voor op de rit die voorafgaat aan de Visa Grille. Om circa 14 uur moest het gebeuren, we hebben ons opgesteld en zijn vertrokken. Het eerste gedeelte van de rit leidde ons door het mooie Veenhuizen, een oud dorp met een rijke historie. Vroeger werden hier de landlopers en andere delictplegers achter slot en grendel gezet en heropgevoed. De oude gebouwen staan er nog van te getuigen; spreuken als “Opvoeding”, “Hou en Trouw”, “Huis en Haard” zijn hier veelvuldig terug te vinden.
De rit gaat verder. Nu sturen we een onverharde weg op welke ons dwars door het bos, langs beekjes en landbouwvelden stuurt. Hier en daar springt een konijntje weg en kijken de reeën ons aan. Vervolgens komen we uit op een klinkerweg die door het mooie Drentse landschap slingert, links diverse fietsers en recht een boer die druk aan het grasmaaien is. Eenmaal in Gieten aangekomen, besluiten we dat het tijd is voor een drankje. Nadat we zijn gaan zitten en de lunchkaart hebben bekeken, staat onze tafel ineens vol met lekkers. Lekkere Drentse wafels met kersen, maar ook uitsmijters en kroketjes gaan er goed in.
Het laatste gedeelte van de rit leidt ons naar de plek waar de Visa Grille zal gaan plaatsvinden. Wij komen uiteindelijk terecht op een sfeervol plekje, nabij Sellingen, aan de oever van een beekje en met weids uitzicht over de landerijen, een mooiere locatie hadden we niet kunnen uitzoeken. Onder het genot van de avondzon en een borreltje wordt de barbecue aangestoken en ons vlees gegrilld. Zo komt er een einde aan een erg gezellige en geslaagde dag. De dag wordt gekenmerkt door de diversiteit van de route en de opperbeste stemming onder de deelnemers. Dankzij dit geweldige succes hebben wij besloten om een derde editie van de Visa Grille te organiseren. Noteer je 7 juli 2013 alvast in je agenda? Als nog wilt napraten over de tweede editie, kun je dat hier doen.
tekst en foto: Visa 1.4 TRS, redactie: RensKorevaar
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
eelcogouda schreef:Hoi Maurice,
Yes ook de zekeringenkast gechecked en alles schoongemaakt, bougies+kabels vernieuwd, andere ontstekings*computer* geprobeerd (gegarandeerd een goeie), sensoren vervangen, bobine vervangen, alle stekkertjes/aansluitingen schoongemaakt, dus toch redelijk grondig aangepakt lijkt me.
![]()
Gaat niet meer lukken voor zondag om ‘m betrouwbaar genoeg te maken voor een lange rit, jammer maar hopelijk volgende keer beter en dan kom ik in m’n 14TRS, die staat nu helaas gedeeltelijk gedemonteerd en door m’n verhuizing geen tijd gehad om ‘m in orde te maken.Veel plezier gewenst iedereen zondag en hopelijk tot de volgende editie van de Visa-Grille!!!!
Eelco de datum voor volgend jaar staat al, kun je die alvast als deadline in je agenda zetten. Jammer dat je er dit jaar niet bij aanwezig kon zijn.
Maurice van Mourik schreef:Da’s ook alweer voorbij
![]()
Zo`n dagje vliegt voorbij, heerlijk op een terrasje in Gieten (Dr) in de zon gezeten, sommigen mét een uitsmijter of een Drenthse Wafel.
Na de rit heerlijk gezellig bij Joost op het boerderijtje gezellig geBBQ’d.
Het was een gezellige dag, overzichtelijk kleine groep (ook wel weer jammer v/d opkomst overigens)
Mademoiselle 14TRS nog even uitgelaten op de A31 rennstrecke in Duitsland…
147 topsnelheid![]()
Ik dacht toch dat ze 160 zou moeten halen, mits alles prima werkt, bij mij werkt alles voor normaal gebruik prima, maar komt dus op top toch wat tekort.Niet heel teleurstellend hoor, 147, zo hard rij ik toch nooit
![]()
Ik was toch met 1 uur en tien minuten in huis…
Maurice,
De 160 zou die toch zeker moeten redden. Maar is die 147 gemeten op de tomtom?
Verder was het een gezellige en geslaagde rit/bbq ondanks de magere opkomst. Voor herhaling vatbaar. Foto`s volgen, deze moet ik nog even uploaden.

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gut, dat was alweer de kaatste rit met de 1400, lijkt alweer lang geleden…
Ze staat nu te koop, maar ik heb nog geen “echte” biedingen mogen ontvangen die boven de kiloprijs van oudijzer ligt…
Het is zo’n fijn wagentje
Er is een kans dat ze dan blijft al reserve-visa, echter, dan kan ze niet meer bij huis slapen maar moet er stalling geregeld worden.