


Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Zojuist LPG getankt en omdat er veel meer in ging dan verwacht heb ik het metertje op de tank maar eens gecontroleerd en die blijkt nu op 100% te staan. Ik dacht dat de pomp altijd automatisch afslaat bij 80%. Hoe kan dit en kan het gevaarlijk zijn?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Die begrenzing werkt met een vlotter. Het is bekend dat die vlotters af en toe gaan haperen.
Gevaarlijk: in het ergste geval zou het kunnen dat de auto gas af gaat blazen.



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
OK. Da’s helder. Kan ik zo’n vlotter zelf repareren en zo ja, hoe? Of kan ik dat beter aan een LPG boer overlaten?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Geen idee. Ik weet alleen dat die van mij elke keer na een bezoek aan een lpg-boer het weer goed doet en dat ik het zelf een beetje in de gaten houd als ie het niet goed doe. Ga ik een lange rit rijden dat trap ik de tank (afhankelijk van de gasprijs) tot de rand toe vol. Ben ik bijna thuis let ik op dat ie niet helemaal vol gaat.
Ik zou blij zijn dat hij het niet meer doet, kan je meer tanken.
Heb zelf die vlotter onklaar gemaakt. Wel opletten inderdaad dat je de auto niet wegzet nadat je hem 100% gevuld hebt. Dus al ik na het tanken nog een stuk ga rijden dan vul ik 100%, als ik hem gelijk wegzet, dan vul ik minder. Hoe weet je dat: ik rijd mijn tank meestal leeg voordat ik ga tanken, dus dan weet je aan het aantal liters wat je tankt precies hoe vol je hem doet.
Om die vlotter te repareren, moet je tank wel helemaal leeg zijn. Dan de vul plug waar ook de vulslang aan zit uit de tank draaien. De vlotter zit daar aan. Terug zetten met teflon tape en natuurlijk goed testen of hij niet lekt ( dus eerste keer maar een beetje tanken)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik merk het ook bij het tanken of hij “hem erdoor drukt” of niet.
Valt ie op de 80%-klep is het tanken ineens afgelopen.
Drukt ie erdoor gaat ie steeds langzamer.