Dat zit er volgens mij al in, dat kun je dan via MyCitroen bekijken.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
DS3-Black schreef:Ach nog een paar jaar en dan zit er gewoon een modem in de auto en die stuurt dan zelf berichten naar de garage als er wat is, de garage belt dan jou op en gaat vertellen wat er stuk is.
Volgens mij bestaat zoiets al met grotere hijskranen, dan kan een monteur op afstand inloggen en kijken wat er aan de hand is en instellingen veranderen e.d.
Dit is nou net waar ze in garages te gemakkelijk van uitgaan, dat ze alles kunnen oplossen met software of via de computer. Noppes dat klot maar tendele, soms is er gewoon gezond boerenverstand nodig ook met de modernste techniek!
Dat is mijn ervaring ook; als de computer geen errors laat zien is er per definitie niks aan de hand. De praktijk wijst anders uit. Ik hoef zeker geen voorbeelden te noemen?

Totaal aantal Berichten: 176
- DS 3 racing 207 pk
DS3-Black schreef:Ach nog een paar jaar en dan zit er gewoon een modem in de auto en die stuurt dan zelf berichten naar de garage als er wat is, de garage belt dan jou op en gaat vertellen wat er stuk is.
Volgens mij bestaat zoiets al met grotere hijskranen, dan kan een monteur op afstand inloggen en kijken wat er aan de hand is en instellingen veranderen e.d.
of de garage gaat je op bellen wat er zo meteen stuk gaat ,das nog veel beter.
en wij hadden dat systeem al in de vorige eeuw bij fokker,we konden ook op afstand alles regellen bijvoorbeeld de ventilatie van een gebouw op het moment dat een vliegtuig gewogen moest worden

Totaal aantal Berichten: 176
- DS 3 racing 207 pk
V-zesserke schreef:Ze zouden misschien eens kunnen beginnen om hun goede technici (en die zijn er heus wel!!) een deftig loon te betalen. Ik heb zelf in een ver verleden
een opleiding automechanica gehad maar ben uiteindelijk industrieël onderhoudstechnicus geworden. Nu werk ik in een hoogtechnologisch bedrijf dat ABS-remsystemen (ook dat van PSA) maakt en waar we een polyvalente job krijgen (we werken zowel aan mechanische, pneumatische, hydraulische, electrische installaties). En dat alles in een nette omgeving met de laatste technische inovaties, waarom zou je dan de intentie hebben om aan een vuile auto te gaan sleutelen?
Het is natuurlijk niet altijd feestdag op mijn job en af en toe hebben we ook wel eens een kl***job,
Over de verloning mag ik niet klagen en in het verleden heb ik wel eens een aanbod gekregen om als technicus in een vrij grote Citroëngarage te gaan werken. Tot die baas mijn loon vroeg dat ik bij mijn huidige werkgever verdiende. Hij kon me dat niet betalen omdat hij dit niet kon verantwoorden t.o.v. zijn andere techniekers, ik vraag me dus af wat deze toen verdienden.
Dus dat de garages een deftig loon betalen dan gaan ze goede technici hebben met liefde voor de job.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Maar nog eens er zijn ook echt goede gasten tussen de autotechniekers, dus ik hoop dat niemand zich gekwetst voelt.
ergens anders gaan werken is in deze tijd als je nu een vaste aanstelling hebt geen optie.overal word je op contract basis voor korte periode gevraagd ,ik kon bij fokker aircraft services aan de gang ook hydrauliek en pneumatiek zou daar fors meer gaan verdienen maar geen vast contract.veel te groot risico (vooral op mijn leeftijd haha) en je moet techniek ook leuk vinden.ik ben al 34 jaar machine en revisie monteur elke dag leer ik weer, verveeld geen moment maar wel vieze handen maar die was ik wel weer
Ha ha, nog ff en de aasgieren van D’66 krijgen overal hun zin in, tot nu toe in alles eigenlijk. De werkgevers kunnen je dan ongeacht je dienstverband zonder pardon eruit gooien. Dat heet het “versoepelen van het ontslagrecht”.
Rij nu 2 dagen, mijn R. Rijdt goed al klink hij wat rauwer. Ben benieuwd hoe hij zich houdt.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 24 september 2011.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 23 maart 2012.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 30 juni 2012 in Mariembourg België.
Ben alleen in de ochtend even aanwezig bij de DS3 meeting op 15 september 2012.
Dat is goed nieuws Ed, maar ik zou eerst eens een paar 1000 kilometer afwachten…
Over 4 weken op vakantie richting Spanje. Daar een week dan door naar Italie. Daar een week dan richting huis via de Franse Alpen. Op tijd terug voor de Kids Rally. Dus een paar 1000 km. wordt het wel
Ik ben benieuwd! Ik hoop snel ook eens zo’n lekkere tour te kunnen gaan maken, áls het met mijn Racing goedkomt natuurlijk!
Wanneer gaat hij onder het mes.
Ik denk dat ‘ie al open ligt momenteel!
Hoe lang gaat deze operatie duren ?? Rij je nog steeds in die leen DS.
Eind komende week zou het geregeld moeten zijn. Dan vind ik het ook wel weer ff mooi geweest, want hij is al weer 4 weken weg. En nu rij ik nog steeds in een ontbindende DS4: er komen wat zorgelijke kraken en rammels uit voorwielophanging. Maar goed, het is niet mijn auto dus interesseert me dat momenteel even niet.
Ben erg benieuwd, succes. Ik neem aan dat we het wel horen van je.