2 van de 2
 < Vorige 1 2

wisselend schakelende automaat (25TRI Break automatic, 1985)
Gepost: 15 juli 2012 01:33 AM
  [ # 16 ]

Ja, want wie gaat deze actie financieren?? Uit je verhaal begrijp ik dat je nu toch maar zelf aan de knutsel bent gegaan.

Want niet om te ‘stoken’ ofzo, maar indien de schade inderdaad ontstaan is door het verkeerd toepassen van een reinigingsmiddel dat wellicht nooit in een automaatbak gebruikt had mogen worden, gaat het simpelweg om een menselijke fout en daar is een garage voor verzekerd.
Maar goed… dan moet het probleem ook bij die garage worden opgelost en niet uit eigen beweging door de klant zelf.

Overigens heeft de firma Forté een uitstekende service als het gaat om productuitleg en probleemanalyse, dus het is eenvoudig om na te gaan of het middel daar überhaupt toegepast had mogen worden. Weet je de naam van het product? Ik wil het weleens voor je navragen.

Wel heel lullig dit…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

jwkors
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

- CX 25TRI break automatic series 1
Gepost: 15 juli 2012 12:43 PM
  [ # 17 ]

Heb deze laatste bevindingen nog niet besproken met betrokken garagist. Hoewel dit misschien wel zo netjes was geweest om eerst zijn reactie te polsen. Maar in een eerder stadium gooide hij de deur voor mijn gevoel dicht door te stellen 100 % zeker te zijn dat het niet van de toevoeging kon komen.
Stelde wel voor dat hij eea zou repareren, maar niet op zijn kosten.
Was niet goed voor het vertrouwen.

Heb de bak ook naar een ander revisiebedrijf gebracht dan hij voorstelde om een mogelijk meer “objectief” oordeel te krijgen.

Heb de schijfjes zelf gezien nu, en voor mijn gevoel was de voering ook wel erg dun, dus mogelijk al enige slijtage. Al heb ik ook geen vergelijk met de “normale gezonde” dikte. Dit wil ik allemaal nog verder uitzoeken. En evtl zelfs een proef doen met een los schijfje. Maar weet niet of dat er van zal komen. Voor het overige was er weinig slijtage in de bak.

Op de factuur staat het middel van Forté alleen maar omschreven als “reinigings- en onderhoudsmiddel voor automatische bakken”. Geen verdere aanduiding van het produkt.

Wil hem nog wel met deze info confronteren om te zien of zijn reactie dan een andere is dan in eerste instantie. Voorlopig ga ik ervan uit dat de rekening voor mijzelf is.

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 15 juli 2012 02:08 PM
  [ # 18 ]

Als ik het verhaal lees, dan likt het er toch wel veel op dat de toevoeging de paketten om zeep hebben geholpen.
Inderdaad was het verstandiger geweest in overleg met de garage te gaan.
Ik zou toch iets zwart op wit zetten dat je problemen gekregen hebt precies na de toevoeging, eventueel per mail.

Kun je altijd nog beslissen wat je ermee doet.

Ik zou het heel redelijk vinden als de garage de uren tegen sterk gereduceerd tarief zou doen, en jij het materiaal betaalt.
Maar goed die kans is nu dus voorbij.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 15 juli 2012 02:34 PM
  [ # 19 ]

Wat me het meest verbaast, is dat een kennelijk verkeerde behandeling door de garagehouder met de mantel der liefde wordt bedekt… Ik denk dat het van belang is kwaliteit na te streven. Daarin past de garagist erop aan te spreken en zelfs verhaal te halen. Nu loopt de Citroëngemeenschap kans op herhaling. Oude Citroëns hebben denk ik hoofdzakelijk een matige kwaliteitsreputatie doordat er niet goed aan wordt gesleuteld.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 15 juli 2012 02:48 PM
  [ # 20 ]

Wat míj het meest verbaast, is dat er niemand is die zich realiseert dat een bijna 28 jaar oude automaatbak waarvan de historie niet bekend is ook gewoon wel eens kapot gaat, ook nadat ie net bij een garagebedrijf is geweest, en soms juíst wel eens als net de olie ververst is. Dat is het risico met een automaatbak.

Gr Martijn

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 15 juli 2012 03:26 PM
  [ # 21 ]

Voordat we de garagist de schuld gaan geven,ben ik wel eens benieuwd in wat voor een tijdsbestek de bak het heeft begeven nadat de auto bij de garage vandaan was gekomen.Als dit binnen en heel kort tijdsbestek is gebeurt dan geloof ik echt niet dat een toevoeging cq.schoonmaakmiddel aan de olie de boosdoener is geweest.

Dit is meestal lange termijn visie!!

Ik denk dat hier gewoon sprake is van pure pech

Profiel  

Gepost: 15 juli 2012 08:47 PM
  [ # 22 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Wat míj het meest verbaast, is dat er niemand is die zich realiseert dat een bijna 28 jaar oude automaatbak waarvan de historie niet bekend is ook gewoon wel eens kapot gaat,

Waarom denk je dat ‘niemand’ zich dat realiseert? Ik denk dat wij dat heel goed weten allemaal, dat het oude auto’s zijn en dat er dingen kapot kunnen gaan. Maar de startpost van de TS beschreef dat “opeens” de bak vreemd ging schakelen.
Ons advies was toen, om direct contact op te nemen met de garage en dat heeft hij blijkbaar niet gedaan. Nu lopen wij met z’n allen te gissen en dat heeft weinig nut in dit stadium.

Eergisteren schreef ik: “INDIEN de toevoeging of het werk van de garage de oorzaak is voor het kapot gaan van de bak etc….” dus dat wil zeggen dat alle mogelijkheden open zijn totdat uit gedegen onderzoek blijkt wat de oorzaak is (en wie de verantwoordelijkheid dus moet gaan dragen).  Maar mijn punt was dus ook dat de TS door zelf te gaan sleutelen nu niet meer de garage de gelegenheid kan geven dit vraagstuk uit te zoeken voor hem.

Inderdaad: heel vaak gaan zaken kapot júist NA bezoek aan een garage, simpelweg doordat als het één is opgelost of vervangen, de aanwezige/vrijkomende krachten een ander zwak punt opzoeken. Dit komt zelfs zeer vaak voor. En soms is het inderdaad puur toeval!  En dus niemands schuld. Voor zover van ‘schuld’ al sprake kan zijn.

Zie in dit kader trouwens ook het topic van Michelangelo: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/191305/P195/#1635451

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7610

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 juli 2012 10:18 PM
  [ # 23 ]
La Léo schreef:

En soms is het inderdaad puur toeval!  En dus niemands schuld.

En dat is dan vaak ook weer heel erg waar.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook