2 van de 2
 < Vorige 1 2

Wat kan je vertellen over roest (voorkomen) aan een DS/ID?
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 910

- ID/DS Dsuper
Gepost: 20 juli 2012 11:38 AM
  [ # 16 ]

Hay

Eerst en vooral laat je niet afschrikken door al de horror-verhalen
Ze zijn zeker waar, daar niet van
Maar met veel geduld en een beetje geluk vind je nog een degelijke DS
Ik heb er zelf ook een jaar over gedaan

Ga naar naar een paar kijken
Neem je tijd voor je overgaat tot kopen
En als het kan neem een kenner mee

Want je moet zeker om roest letten
Maar het vervangen van onderdelen en rubbers kan je ook een flinke duit kosten

En het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je van je auto wilt

Ik heb van de week een leuk gesprek gehad met een oudere man die al bijna zijn hele leven niks anders gereden heeft dan DS’n
Hij heeft momenteel 2 oudere types PALLAS staan, dacht een 70’er en een 2de neus
Beiden staan ze gewoon het hele jaar buiten en de 70’er wordt gewoon dagelijks gebruikt
Hij gaf mij de volgende raad
(misschien dat jullie hierover een andere mening hebben maar dit is wat hij me vertelde)

Laat alles gewoon blank metaal, roest afschuren indien nodig lassen waar nodig en alles goed in de
(lijn)olie zetten en dat herhaal je een paar x per jaar en ze roest je nooit meer

(Ik heb het ondertussen toegepast op alle regen gootjes, zo kan ik goed zien wat het juist doet)

Op deze manier zie je tenminste wat je auto doet
Bitak, tektiel en al die rest waarmee je je auto mooi zwart maakt is alleen maar goed zolang het niet barst
Want dan kan het water er tussen kruipen en blijft het daar ook gewoon zitten met alle gevolgen van dien

De holle ruimtes inspuiten met (warm)vet, mocht het chassis werken en kleine scheurtjes krijgen loopt het vet er gewoon mooi terug in
Het zelfde geld voor de deuren en het is nog goed voor de mecaniek van je sloten en ramen

Plus op deze manier bijven ook al je rubbers lekker soepel waardoor zo ook veel langer meegaan

Veel geluk!! Very Happy

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook