Ik zit met het vollgende probleem,
Na het vervangen van de hoogteregelaars komt hij vooraan slecht naar boven.
Eigenlijk komt hij alleen naar boven als de schakelaar op de hoogste stand is gezet.
Heb ik iets fout gedaan bij het vervangen van de regelaars of duurt het gewoon even alvorens deze volledig goed werken?
Tim
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
De afstelling van de regelaar is niet goed, pak anders het WPHB erbij ... daar staat alles netjes omschreven.
Succes.
Ik weet niet of dat het geval is,
want als hij helemaal boven is geweest komt hij wel op de juiste standen als ik hem laat zakken

Totaal aantal Berichten: 10631
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien even goed gymnastieken om eventuele lucht in de nieuwe regelaar kwijt te raken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het zou goed kunnen dat je afstelling bij je hoogteregelaar te ‘los’ zit. Je hebt daar een draadeind met een moertje met een buisje van pakweg 1,5 cm, daar overheen schuift een oogje van je hoogtebediening, en die wordt weer opgesloten met een moertje (m5 8mm sleutel meen ik) Als dat te ruim zit kan het zijn dat je oogje te veel ruimte heeft naar achter: bij helemaal omhoog luistert ie pas, hij gaat omhoog, vervolgens staat regelaar ontspannen in nulstand en luistert ie ook bij commando naar voren en gaat ie weer omlaag. Helemaal beneden luistert ie weer alleen naar hoogste stand-commando. Dit hoeft niet persé het probleem te zijn, maar ik zou het zeker even checken.
Succes, Jan
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt,
Ik was aan het kijken voor een foto van een hoogteregelaar om te illustreren wat er gebeurd, nadat ik gekeken heb, en heb deze foto gevonden
van dit topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171345/P255/
Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is? en dat dat stangetje geborgd moet worden?
gr Tim
Juist!
Het stangetje in de groene cirkel moet geborgd door een moertje dat je nog net kan zien zitten aan de rechterkant. Anders maak je de actieradius van de hoogteregeling te groot en krijgt ie iets ‘vrij spel’.
Succes,
Jan
Ok dan zal ik dit vanavond proberen te fixen.
5 uur gewerkt geen resultaat.
Als ik het afstel volgens de wph gaat hij wel naar de hoogste stand, maar alleen naar de hoogste stand. niets anders.
Proberen draaiend af te stellen zodat hij op rij stand naar boven komt.
Dit gaat goed voor een keer, als ik daarna de laagste stand zet en terug op rijstand komt hij pas omhoog nadat ik in de hoogste stand ben geweest.
Nu is het stangetje uit het houdertje (aan de kant van het schutbord) en stop ik er mee voor vandaag, hopelijk vind ik het houdertje vlug.
Is het mogelijk dat het een slechte regelaar is? Ik heb nog wel de duurdere revisie gekocht om zoiets te voorkomen.
Groeten en slaapwel

Totaal aantal Berichten: 487
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Tim,
Ik had recent hetzelfde probleem aan de achterzijde en ook na vervanging van de hoogteregelaar door een mooi revisie-exemplaar. Bij mij bleek het probleem een stukje leidingrubber in de regelkamer van de regelaar waardoor de regelplunjer zwaar liep. Waarschijnlijk bij montage van een leiding een stukje van het leidingrubbertje afgebraamd en in de regelaar terechtgekomen. Alles nu weer tip top.
Als je alleen de regelaar vervangen hebt en verder niets, dan zal het probleem logischerwijs in de regelaar zitten en niet in de afstelling oid.
Succes, Matthijs
Ik heb voorlopig de oude terug gezet, en nu gaat hij mooi omhoog, dus het licht niet aan de afstelling maar aan de regelaar,
Kan ik die zelf open doen of zou ik best terug gaan waar ik deze heb aangekocht?

Totaal aantal Berichten: 487
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Tim,
Ik zou de regelaar omruilen. De kans is aanwezig dat je met montage het probleem zelf hebt veroorzaakt (zoals ik denk ik) maar het lijkt me dat je op coulance mag rekenen.
Gr, Matthijs