Vanmorgen mocht de ds weer van stal; helaas van korte duur.
Ik merkte al snel dat er wat stoom onder de motokap vandaan kwam, dus gestopt. Uit het smeergaatje bovenop de waterpomp kwam een mooie fontein koelvloeistof. Motor gestopt, paar klapjes en weer zonder problemen naar huis gereden.
Vorige week ook al problemen met koelvloeistof gehad (waarschijnlijk dus hetzelfde) Ik heb het toen toegeschreven aan de thermostaat, die zou blijven hangen. (was nog mooi schoon, en werkte keurig toen ik hem controleerde, dus maar weer terug gezet) Van het weekend ook nog probleemloos gereden. En nu weer mis.
Is dit het einde van de waterpomp, of zit er een (rubber) pakking die de geest geeft en vervangen kan worden?
Groet , Ferry
Nu bekeken














































Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FerryV schreef:Is dit het einde van de waterpomp
Ja, duidelijk. Gewoon ff een nieuwe halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoi Ferry,
dat is helaas einde pomp volgens mij.
Als je rondkijkt op het forum zal je lezen dat het geen smeergaatje is maar meer een soort overdruk gaatje. Indien je keerringen zijn overleden komt het via dat gaatje naar buiten, heeft dus meer een signaleringsfunctie.
Tijd voor een nieuwe pomp, vanavond is het magazijn van de club open..
succes!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
vanavond is het magazijn van de club open..
Ja, vandaar mijn vraag maar meteen gesteld, in plaats van eerst eens rustig proberen zelf uit te zoeken
Bedankt voor de antwoorden!