2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hydroliekpomp stuk. Wat kost een nieuwe?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 mei 2008 01:54 PM
  [ # 16 ]

Willem (van der Laan) zet een dubbele poelie op een CX pomp voor je tbv de hydraulique. Er zit wel wat ombouw werk aan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 24 mei 2008 03:32 PM
  [ # 17 ]
Mr. Smith schreef:

Weet iemand het verschil in opbrengst tussen een DS en CX hydro pomp?
Als die van de CX groter is, dan zal de cx pomp ook meer weerstand ondervinden en dan lijkt me 1 snaar toch niet ideaal.
De DS pomp heeft er al 2.

Als 1 snaar poulie voor een CX pomp voldoende is in de CX zal de pomp niet ineens meer weerstand opwekken wanneer hij op een DS zit…....het blijft dezelfde pomp, in wat voor auto je hem ook zet Wink
Opbrengst schijnt iets beter te zijn.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 mei 2008 11:29 PM
  [ # 18 ]

Nog even verduidelijken: het gaat me om een DS-HD-pomp met ruimte voor twee snaren om te bouwen naar eentje met ruimte voor drie snaren?

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 mei 2008 12:11 AM
  [ # 19 ]

De dubbele snaar op een HD-pomp is een kwestie van passieve veiligheid. 1 snaar is voldoende om de boel draaiende te houden. De 2e zit er als backup om je hydraulieksysteem in de lucht te houden als er 1 snaar knapt. Ombouwen die hap en gaan met de CX pomp. Bart Ebben heeft ze voor 125 euro, als je laag biedt. Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 mei 2008 12:29 AM
  [ # 20 ]
GW-tje schreef:

De dubbele snaar op een HD-pomp is een kwestie van passieve veiligheid. 1 snaar is voldoende om de boel draaiende te houden. De 2e zit er als backup om je hydraulieksysteem in de lucht te houden als er 1 snaar knapt. Ombouwen die hap en gaan met de CX pomp. Bart Ebben heeft ze voor 125 euro, als je laag biedt. Wink

Een BX pomp doet het ook prima, ook maar 1 snaar, prima opbrengst.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 29 juli 2012 10:50 PM
  [ # 21 ]

Het is een oud topic, maar waar heeft TS nu uiteindelijk voor gekozen? Ik sta ook voor het vervangen van de HD-pomp.

Wordt het Citrotech of goedkoper? Is er echt zo’n kwaliteitsverschil die de prijs rechtvaardigd?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juli 2012 11:03 PM
  [ # 22 ]

Je kunt ook even bellen van autoberijf van der laan in Abbenes en vragen wat een aangepaste CX-hd pomp kost. Die zijn namelijk veel beter dan het origineel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 30 juli 2012 04:03 PM
  [ # 23 ]

Waterman, dank voor de tip. Ik heb contact gehad met Van der Laan en besloten voor deze optie te gaan.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juli 2012 04:11 PM
  [ # 24 ]

Ik heb er al jaaaaren een Chyparse pomp op maar zou nu een CX unit monteren. Scheelt echt in drukopbouw (veeel sneller)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 31 juli 2012 10:51 PM
  [ # 25 ]

Mee eens.  Ik heb pas de CX pomp eruit gehaald (stuk na 260000km) en terug een DS pomp erin gezet: Véél trager !

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 augustus 2012 12:24 AM
  [ # 26 ]

Misschien een rare vraag, maar past de XM pomp ook of is die passend te maken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2012 12:25 AM
  [ # 27 ]

Nee. Past niet.  Pouly is ook te groot.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 augustus 2012 12:56 AM
  [ # 28 ]

Helder antwoord, bedankt.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook