


Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Bij de APK keuring was de bij de remmentest het verschil tussen links en rechts erg groot. Remkracht links was te laag. Ik heb nu de boel los gehaald en ergens lekt er iets bij de linker remklauw. Is maar weinig maar toch. Weet nog niet wat er precies lekt. Moet aan de onderzijde of achterkant zijn. Voor bij de aansluitingen van de wartels is niets te zien.
Nu zag ik onder andere op de site van Citrotech revisiesets voor een remklauw. Die zijn te koop met en zonder zuiger. Hoe kun je beoordelen of de zuiger nog goed is of dat hij vervangen moet worden?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet de klauw uit elkaar halen. Met perslucht (compressor) pers je de zuiger er uit en kijk je of hij onbeschadigd is. Geen krassen, geen corrosie of oxidatie. Ziet ie er mooi uit dan kan je hem hergebruiken.
Zie hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1800/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hay,
ik heb net hetzelfde aan de hand
Remkrachtverschil van bijna 40%
Bij mij zit de linker zuiger vast
Ik ga de klauwen vervangen, heb een setje klauwen en blokken op de kop kunnen tikken
Let goed op je schijven, als er 1 kant niet mooi blinkt of veel minder is afgesleten heb je een vastzittende zuiger
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Bij mij was verschil ook ongeveer 40%. Bij opnieuw testen minder en net binnen de marges van de APK blijkbaar.
Nu ben ik bezig met de boel er uit te slopen. Kan even niet verder want ik blijk geen dop maat 22 te hebben
Nu moet ook de versnellingsbak ondersteund worden. Waar zet je de bak op een krik? Moet de onderbeplating eraf of bij een van de aftappluggen (5 bak)?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Onderbeplating even weghalen, dat is het werk ook niet.
Blokje hout tussen de krik en de bak. Blokje mooi in de breedte-richting onder de bak, niet ondersteunen bij de aftappluggen.