1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
pijpje onder carburateur op de inlaat
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 25 augustus 2012 05:46 PM

Ik heb weer wat ontdekt en werd weer nieuwsgierig

Er zit in pijpje op de inlaat spruitstuk aan de rechter kant net onder de carburateur.Deze lijkt dicht te zitten ik kan er draadje door schuiven.

Mijn vraag :is dit gewoon een open pijpje ten behoeven de carter druk,hierop zit een stukje slang welke weer met een t stuk gekoppeld is met de slang van de carter filter onder in het carter.

vast bedankt

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 25 augustus 2012 07:18 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je deze bedoeld:


en te zien op:  http://www.SPAM/@ds/fr_25feb2011.html

en afgemonteerd:

en klopt inderdaad aan je beschrijving

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 25 augustus 2012 08:36 PM
  [ # 2 ]

Ja wat duidelijk
alleen nu even een vraag :is dit pijpje gewoon geheel open of bevind zich er iets in ?

Of loopt dit taps toe,waarom ik dit vraag is dat ik er niets door heen kan prikken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2012 09:20 PM
  [ # 3 ]

Er zit een heel klein gaatje in van ca 1,5 mm, meer niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 augustus 2012 09:32 PM
  [ # 4 ]

SPAM, je kan inmiddels een fantastische werkplaatshandleiding uitgeven!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 25 augustus 2012 09:37 PM
  [ # 5 ]

Wink

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 25 augustus 2012 09:41 PM
  [ # 6 ]

Mijn hartelijke dank weer voor de tekst en uitleg.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 26 augustus 2012 11:28 AM
  [ # 7 ]

Sorry ik kan het even niet laten ,ik zou graag willen weten wat voor nut dit pijpje heeft.

Tevens wat voor probleem of ongemak geeft het als dit pijpje verstopt zit ?

Ik hoop dat iemand dit mij kan vertellen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 26 augustus 2012 11:00 PM
  [ # 8 ]

Ik denk dat niemand mij het kan vertellen,het pijpje zat helemaal dicht en het heeft heel veel moeite gekost om een of andere zooi er uit te krijgen.Helaas kan ik nog niet rijden omdat de oliezender erg begint te lekken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2012 11:01 PM
  [ # 9 ]

Het pijpje zorgt voor een heel klein beetje onderdruk in de carterventilatieslang. Zo worden de dampen wat beter afgezogen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 26 augustus 2012 11:04 PM
  [ # 10 ]

aha bedankt, merk je niks aan de motor als deze geheel verstopt zit ?

Sorry maar ik wil het gewoon weten!

Bijvoorbeeld dat je de carburateur wat moet bijstellen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 26 augustus 2012 11:44 PM
  [ # 11 ]

Bij de meeste auto’s is de carterventilatie aangesloten op de inlaat zodat de giftige dampen worden verbrand. Dit zorgt echter ook voor meer aanslag/vervuiling van de inlaat en met name de inlaatkleppen en dat zorgt weer voor minder prestatie van de motor. Bij de DS is het maar een heel klein gaatje, bij andere auto’s zie ik de carterventilatie via een vrij dikke pijp op bijvoorbeeld het luchtfilter. Op de DS zit er op het klepdeksel een rubber gevalletje dat een deel van de carterventilatie naar het luchtfilter leidt via een dun pijpje.

Er zijn systemen te koop waarbij de carterventilatie loopt via een soort lekpot welke je regelmatig kunt aftappen. De oliedamp welke normaal in de verbrandingsruimte komt wordt als olie opgevangen in dat potje. De inlaat en de kleppen zullen minder vervuilen.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 27 augustus 2012 10:50 AM
  [ # 12 ]

Ik weet genoeg bedank alle voor jullie uitleg.

Profiel  
 
de zwevende hemel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-12-2006

Gepost: 27 augustus 2012 11:26 AM
  [ # 13 ]
Han S schreef:

Bij de DS is het maar een heel klein gaatje, bij andere auto’s zie ik de carterventilatie via een vrij dikke pijp op bijvoorbeeld het luchtfilter. Op de DS zit er op het klepdeksel een rubber gevalletje dat een deel van de carterventilatie naar het luchtfilter leidt via een dun pijpje.

Er is de klepdekselventilatie en er is carterventilatie. Bij elk DS-blok zit aan de linkerkant (stuur) naast de oliepomp achterop een dikke slang die recht omhoog loopt. Deze vertakt loodrecht richting het kleine pijpje op de inlaat en komt zelf uit op de slang tussen luchtfilter en carb. Dit is de carterontluchting.

Groet Jan

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 augustus 2012 12:30 PM
  [ # 14 ]

Je hebt helemaal gelijk Jan.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 30 augustus 2012 05:16 PM
  [ # 15 ]

Ook deze tropic mag voor mij gesloten worden.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook