72 van de 207
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 augustus 2012 11:09 PM
  [ # 1066 ]

Nog effe een klein beetje off topic Frank,maar misschien nog wel een leuke optie om er meteen een intercooler te laten inbouwen in je break je bent toch bezig.Een TURBO intercooler past natuurlijk perfect!!!

Verders natuurlijk succes met de prestige voortgang

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 28 augustus 2012 11:13 PM
  [ # 1067 ]

Frank, helemaal in het begin heb je geschreven dat je vijf jaar voor deze restauratie wilde uittrekken, maar je gaat als een trein. Wat is de huidige planning?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2012 11:36 PM
  [ # 1068 ]
daan schreef:

Nog effe een klein beetje off topic Frank,maar misschien nog wel een leuke optie om er meteen een intercooler te laten inbouwen in je break je bent toch bezig.Een TURBO intercooler past natuurlijk perfect!!!

Verders natuurlijk succes met de prestige voortgang

Het geld is voor deze week OP !!!!
En kan later ook nog wel.
En ik kan bij wiebert niet maken om nog meer te laten doen voor het zelfde geld.
Ik dacht dat 1300 euro wel een heel nette prijs was,is toch een dagje werk.
motor,bak ,uitlaat en luchtfilter.en de uren.oja en hij vervangt ook nog het lager van de achterste draagarm,kon der nog net bij voor dat geld.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2012 11:45 PM
  [ # 1069 ]
RensKorevaar schreef:

Frank, helemaal in het begin heb je geschreven dat je vijf jaar voor deze restauratie wilde uittrekken, maar je gaat als een trein. Wat is de huidige planning?

Ben in maart 2009 begonnen met zoeken( serieus zoeken)
En ik wil ze maart 2014 klaar hebben( 40 jaar cx) is dus 5 jaar Laughing
Ben al een jaar bezig geweest met het onderstel voor ik begon te schrijven op het forum.
Maar dan moet ik nog aardig doorzetten,carrosserie is net voor een kwart klaar.
En ik wil ze volgend jaar zomer gespoten hebben.dus dat betekend dat de carrosserie maart 2013 klaar moet zijn.
Kan ze naar de spuiter,op temperatuur komen( gebeurt dus 4 weken niks) en dan kunnen ze beginnen met strak maken.
Ben alleen aan het twijfelen of ik de binnenkant zelf spuit ,in verband met vocht en warmte.
Want koud staal is maar zo niet warm.
En een goede temperatuur van de carrosserie is zeer belangrijk en je weet bij warmte wisselingen krijg je condensvorming.
Hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik hoop dat vrijdag mijn bak( voor de 2400 prestige) klaar is kan ik de motor verder opbouwen / plaatsen en proefdraaien.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 28 augustus 2012 11:46 PM
  [ # 1070 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2012 12:51 AM
  [ # 1071 ]

Frank waarom noem je hem steeds Wiebert (soms Dibbert)?
De goede man heet vermoedelijk al ruim 40 jaar Dibert! Very Happy


P.S. Die 1300 euro is inderdaad écht een schijntje incl. het materiaal, als je dan ook nog de ADALS erbij krijgt!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 29 augustus 2012 01:47 AM
  [ # 1072 ]

weet iemand toevallig het skf nummer van die ADALS. Ik heb een schap vol lagerwerk liggen hier. als ik het nummer heb en ze zijn voorhanden steek ik er ook direct andere in… Ik weet dat zelfs mijn BX die kwaal nog had dat die graag stuk willen gaan… iemand hier?...

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 augustus 2012 08:14 AM
  [ # 1073 ]
La Léo schreef:

Frank waarom noem je hem steeds Wiebert (soms Dibbert)?
De goede man heet vermoedelijk al ruim 40 jaar Dibert! Very Happy


P.S. Die 1300 euro is inderdaad écht een schijntje incl. het materiaal, als je dan ook nog de ADALS erbij krijgt!

Hier wordt hij beide genoemd.
Ik zeg altijd wiebert,en hij luisterd.
Zal eens goed luisteren maar ik weet niet beter,bel hem maar eens.
Wat ik altijd hoor is bv goede morgen citrofille met wiebert .

 

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 augustus 2012 08:52 AM
  [ # 1074 ]
alsjemenou76 schreef:

weet iemand toevallig het skf nummer van die ADALS. Ik heb een schap vol lagerwerk liggen hier. als ik het nummer heb en ze zijn voorhanden steek ik er ook direct andere in… Ik weet dat zelfs mijn BX die kwaal nog had dat die graag stuk willen gaan… iemand hier?...

Kijk effe bij cx basis.
En zet er meteen een smeernippil in.
Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 augustus 2012 01:03 PM
  [ # 1075 ]

Goede middag.

Kan ik voor de bak en differentieel afdichtingen gewoon vloeibare pakking gebruiken?

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 31 augustus 2012 12:30 AM
  [ # 1076 ]

Bedoel je die plaatjes waar de keerringen achter zitten?
Daar zitten namelijk rubber ringen achter.
Je moet dus de keerring en de rubber ring vervangen dan is het lekvrij bij het diff.
Vloeibaar pakking is op die plek niet nodig.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 september 2012 02:55 PM
  [ # 1077 ]

Hoi Frank, aangezien je geen apart topic hebt voor je break, zit daar alweer een nieuw blok in?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2012 06:42 PM
  [ # 1078 ]

Bijna ,gehele blok wordt nu voorzien van nieuwe keerringen en dergelijke.( versnellingsbak ook,zit er dus nog niet in)
Mijn oude bak was net lekvrij ( vorig jaar alles vernieuwd)
Vanmiddag effe keerringen en de twee rubber o ringen gehaald voor het differentieel( voor de prestige)
Wat zijn die o ringen duur bijna 16 euro voor twee stuks.
Twee keerringen kosten maar 5 euro
Maar goed alles is er nu dus de bak kan in elkaar,nu alleen de bak nog ophalen.

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 03 september 2012 06:50 PM
  [ # 1079 ]
F.SvM schreef:

Wat zijn die o ringen duur bijna 16 euro voor twee stuks.
Twee keerringen kosten maar 5 euro

Frank ik denk dat het precies verkeerd om op de bon staat! Die keerringen zijn namelijk € 7,94 ex BTW per stuk (Payen) bij de grossier. Wink
En de O-ringen kosten ca. 2,50 per stuk: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=27429&products_id=5117

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 september 2012 07:54 PM
  [ # 1080 ]

Nee echt waar.
Heb het nog gevraagd,hebt u dat wel goed.
En ja zei de beste man.
Dit weet ik zeker omdat er eerst alleen maar 5 keerringen waren besteld en die kosten 11 euro nog wat.
Maar goed ik heb het nodig dus .....
( cx basis toch niet altijd duur Laughing )
Ik heb ze trouwens bij de groothandel Dewi te Doetinchem
Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
72 van de 207
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook