













































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar, moet je in BE geen milieuvergunning voor een spuitcabine hebben? Als je zoiets in NL doet en je word gepakt ben je gelijk helemaal vreselijk het bokkie…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Belgen leven een stuk rustiger onder elkaar… een ieder leeft en laat leven.
Nu heb ik jaren in de kop van Noord-Holland gewoond en langs het spoor van Bovenkarspel-Flora een platenloodsje gehad met een soortgelijke setup. Altijd vrienden geweest met de lokale sterke arm zonder aanmerkingen op onze spuit cabine. Dat het ook anders kan weet ik uit de anekdotes van anderen. Zodra iemand je iets misgunt zijn de problemen begonnen
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Deze foto is van een redelijk verse auto.
Ik heb klachten over de kwaliteit/ afwerking van de lak..
Nu toont dit op de foto nog redelijk fatsoenlijk, maar als je er naast staat lijkt ie wel zijdeglans.
Een sinasappel ou er jaloers op zijn.
Wat ik me nu erg afvraag… ben ik nu zo’n zeikert… of accepteren we nu echt gewoon bagger voor onze dure centen?.
Als DIT namelijk de standaard afwerking is zonder klachten hier over, hoef ik me niet druk te maken in ons nieuwe spuitcabine.
Uw meningen hierover graag!....
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik lees deze draadjes graag omdat ik het schitterend vind hoe (jullie) mensen projecten (auto’s) oppikken en realiseren, en leuk is om te zien wat het resultaat is geworden. Respect voor dat…....
Maar Sorry, maar gaan we niet erg of topic?
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen een oordeel moeten vellen over iets…....... vanaf een foto? Wat draagt de mening van een ander bij als jij preciezer bent als een ander? Hoe het object gespoten of geverfd wordt is aan de restaurateur lijkt me.En als je het beter kan moet je het doen. De 1 wil alles origineel en de ander vind het wel kunnen….......toch?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eens
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
TRSarno schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen een oordeel moeten vellen over iets…....... vanaf een foto? Wat draagt de mening van een ander bij als jij preciezer bent als een ander? Hoe het object gespoten of geverfd wordt is aan de restaurateur lijkt me.En als je het beter kan moet je het doen..
Helemaal mee eens, en daarom gaan we die kant dan ook niet op. Graag weer lekker ontopic verder met het goede verhaal van de wederopstanding van de Griezel van Ostwelt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
U heeft gelijk.
Dit is erg oftopic.
Door het project Griezel zijn er wat dingen binnen de werstatt die nu sneller worden gerealiseerd dan gedacht.
Hierdoor merk je nieuwe dingen op. En kon dit niet echt onder een ander topic kwijt.
Mijn nieuwsgierigheid is eigenlijk naar ... hoe glad is autolak wenselijk.(wat is normaal)
De auto op de foto is overigens een japanner waar ik vanmiddag naast geparkeerd stond.
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Je maakt je toch niet druk over tupperware produkten? Er is een spuitcabine in oprichting dus alle omstandigheden zo optimaal mogelijk om een “eigen” resultaat te maken. Naar mijn mening zag ik idd bagger maar zal dat nooit ongevraagd tegen een eigenaar uitspreken. Een auto echt strak maken is meer dan een kunstje.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En, laten we ook vooral niet vergeten dat moderne auto’s met waterverf gespoten worden. Die zooi vloeit slecht, droogt snel en wordt ook nog eens “nat in nat” gespoten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
waterman schreef:En, laten we ook vooral niet vergeten dat moderne auto’s met waterverf gespoten worden. Die zooi vloeit slecht, droogt snel en wordt ook nog eens “nat in nat” gespoten.
Weet dat het nog altijd deels off topic is maar zijn de milieu voorschriften niet zo dat alles met waterverf moet?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
De Ostwelt werkstatt ambieert ook gebruik van deugdelijke producten hoor… Wij hebben hier een adres van een lak-man die alles naar wens kan samenstellen. Wel zo prettig met die oude auto’s waar wij aan werken.
Om iets meer on-topic te komen…
De neus van de cx bevat nogal veel openstaande plaat tussen de puntlassen in. wij zien aan de Collet dat het roesten vanaf de kopse kant van het plaatwerk begint
Nu heb ik zelf het idee om dit eerst met menie te behandelen en daarna te sealen met een carrosserie lijm.
hierdoor zou er geen vocht meer tussen de gelaste delen komen. Het vocht zal er ook slechter uit kunnen als de seal niet goed genoeg is… Ik sta dus in dubio….
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
He he… na ons hoofdjes te hebben suf gepiekert en na veel ouwehoeren erover zijn we er eindelijk uit hoor. De kleuren voor de Collet zijn bedacht…
Gris Perle Kleurcode AC073 EVE GVE onder en Gris Squale Kleurcode AC064 EIH boven. De breeklijn zit begint op de bovenste vouw van het achter scherm en loopt tot op de paravan.
Het lichte staat lekker fris en het donkere maakt er wat luxe aan naar onze mening.
Daarbij vinden we een donkere cx mooi… maar dan moet ie chroom accenten hebben.En dat heeft Griezel niet. vandaar dit compromis.
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Is het niet doorgaans gebruikelijker de lichtste kleur boven te doen?
Begrijp me niet verkeerd: alles kan en mag uiteraard, maar ben je niet bang dat hij er dan ‘topzwaar’ uit komt te zien?
gris squale is een ultracoole kleur, maar een heel stuk donkerder dan Perlé.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D