Bij de garage geweest. Carburateur is afgesteld, bougies en bougiekabels nagekeken maar hij stottert nog.
Volgens de garagehouder zou er vuil in de carburateur kunnen zitten omdat ik er weinig mee rijd.
Poosje in een lage versnelling rijden en veel toeren maken was het advies.
Maar vooralsnog ben ik dus geen fluit verder, balen.
Man, mijn DS loopt als een goed gesmeerd naaimachientje en het is dezelde auto als die van jou. Dus moet die van jou ook zo kunnen lopen. Doet hij dat niet dan is er iets mis mee en zo simpel is het.
In een lage versnelling veel toeren maken lijkt me onzin, hij heeft geen vervuilde lambdasonden zoals moderne motoren kunnen hebben.
Wanneer stottert hij nou precies, als je gas geeft?












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waar staat je auto? Misschien iemand in de buurt die even kan meekijken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat ook nog kan is dat het rubber stukje bij de aanzuigleiding vlak bij de tank (onder de achterbank) verteerd is.
Dan zuigt ie de benzine ook niet lekker aan…
Maar die nylon zuigleiding loopt toch van voor tot helemaal in de bodem van de tank? Dat rubberen slangetje is volgens mij alleen om benzinestank te blokkeren. Ik denk dat er iets verstopt is of de benzinepomp werkt niet goed.
Maar je krijgt een veel beter beeld als je bij de auto staat en hoort wat er hapert want het kan ook vonkenwerk zijn.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, ik denk dat een diagnose ter plekke veel beter werkt. Waar woon je? Ah, Huizen. Joris!!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Auto heb ik gisteren naar de stalling gebracht in Eemnes.
Stationair loopt ie dus goed. Hij stottert als ik veel gas geef of in een te hoge versnelling rijd.
En op de snelweg gaat ie niet meer harder dan 130 km p/u, en eer ik op die snelheid zit ben ik een minuut verder ofzo..





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Verbrande klep? Wanneer is klepspeling gecontroleerd?
Han S schreef:Maar die nylon zuigleiding loopt toch van voor tot helemaal in de bodem van de tank?
Han S, ik geloof dat je helemaal gelijk hebt.
Ik ben een beetje in de war met al die modellen…
Verbrande klep? Wanneer is klepspeling gecontroleerd?
Volgens mij loopt ie dan juist stationair niet lekker toch?
jantje1948 schreef:Ja, ik denk dat een diagnose ter plekke veel beter werkt. Waar woon je? Ah, Huizen. Joris!!!
Kees is al bij een garage geweest, zij denken toch aan benzineprobleem.
Hebben ze de carb. nog gereinigd?
Dat zou ik als eerste proberen.
Wat natuurlijk ook nog kan is dat er een klein scheurtje in de nylon aanzuigleiding zit.
Misschien kan je een transparant stukje slang tussen benzinepomp en carburateur zetten, of zo’n transparant filtertje. Als er belletjes aangevoerd worden heb je misschien het probleem gevonden…
Ik probeer maar wat mee te denken…
Je neemt een meter bensineslang, zet die op de zuigzijde van de benzinepomp, pakt het reservewiel er uit en legt die in de koffer, neemt een lege verpakking van motorolie of koelvloeistof, vult die met een liter of vier benzine en zet die klem ergens waar het reservewiel hoort. Vastbinden of vasttapen zodat hij niet omvalt. Maak een gat in de dop van dat ding waar de slang een beetje ruim doorheen past zodat er ook wat lucht langs kan. Dop met slang er op zodat de slang tot onder in de ‘tijdelijke benzinetank’ hangt.
Ga nu een stukje rijden en kijk of hij wel goed loopt. Is dat zo dan is er wat met de bezineleiding, het filter onder in de tank of iets anders. Maar je weet dan dat het niet aan de motor ligt.
En zorg dat je met een oude klassieke auto altijd een brandblusser bij je hebt, geen poeder maar sproeischuim of voldoende CO2.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
buiten de voorgaande oplossing wellicht ook hier een naar kijken. Had de motorsteunen destijds vervangen en bij het rijden exact dezelfde soort klachten. Na wat speurwerk bleek de ophangbeugel van de gasstang uitgelubberd en was de stang eruit gevallen.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=305868039&key=VKXJ6HCP