Carburateur overzetten.
Pa-ulus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 24-05-2006

Gepost: 14 september 2012 04:08 PM

Ik heb een vers gereviseerde carb van m’n overleden 23 blok, kan ik die straffeloos overzetten op een 21 blok ?

LEKKER ROLLEN OP DIE BOLLEN

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 september 2012 04:12 PM
  [ # 1 ]

ja.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pa-ulus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 24-05-2006

Gepost: 14 september 2012 04:14 PM
  [ # 2 ]

top Smile

LEKKER ROLLEN OP DIE BOLLEN

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 september 2012 12:00 AM
  [ # 3 ]

Heeft een 23 carb niet grotere venturi en grotere sproeiers?
Theoretisch zou je denken dat het niet uitmaakt omdat de carburateur bij een bepaalde hoeveelheid lucht een ideale hoeveelheid benzine meestuurt.
Een grotere carburateur zou dus de lichtere motor alleen makkelijker laten “ademen”.
Maar ik heb toch het idee dat het benzineverbruik met een grotere carburateur hoger wordt.
Waarom zouden er anders zoveel modellen zijn?
Kan je een 2 ltr ook opvoeren met een 23 carb?
Wie heeft er verstand van?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 september 2012 12:10 AM
  [ # 4 ]

Ik heb nog een paar andere auto’s en bij een van die auto’s heb ik de 2.8 liter motor vervangen door een 4.2 liter en daar dezelfde carburateurs op gezet welke overigens niet verschillen van welke op de 4.2 horen. Daar zitten alleen andere naaldsproeiers in maar de naaldsproeier is verstelbaar (omhoog of omlaag, SU carbs) dus dat speelt geen grote rol. Het mengsel blijft hetzelfde, alleen zuigt een grotere motor meer van dat mengsel tegelijk naar binnen als een kleinere..

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 september 2012 08:02 AM
  [ # 5 ]

Dus als ik het goed begrijp kan je wel een te kleine carburateur hebben maar nooit een te grote…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 september 2012 09:04 AM
  [ # 6 ]

Keuze van carburateur hangt samen met ontstekingscurve (oa).

knuffel

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 september 2012 11:11 AM
  [ # 7 ]
H@ns schreef:

Dus als ik het goed begrijp kan je wel een te kleine carburateur hebben maar nooit een te grote…

Er zijn grenzen, een dubbele Weber op een bromfiets gaat niet werken. Maar toen ik de 2.8 liter motor verwisselde voor de 4.2 liter heb ik het spruitstuk met de carburateurs van het ene blok op het andere overgezet en met dezelfde afstelling liep hij prima. Want of je nou 2.8 liter mengsel of 4.2 liter mengsel aanzuigt, dat mengsel blijft hetzelfde.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook