Als ik mijn DS -Break23 ‘71- wil starten nadat zij meerdere dagen stil heeft gestaan gaat dat moeizaam. Moet langere tijd doorstarten. Na een paar pogingen start ze en loopt verder prima. Het lijkt dat de benzine van ver moet komen. Dit euvel is het laatste jaar steeds erger geworden.
Is de benzinepomp defect? Zit er in de pomp een terugslagklep die defect is?
Pomp is tien jaar oud.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Je hebt nog de oude benzinepomp schat ik welke tegen het motortje zit geschroefd. Dat is een membraanpomp met twee terugslagklepjes welke tegengesteld werken en als die goed werken loopt de benzine niet terug naar de tank.
Kijk ook even of de carburateur niet lekt bij de acceleratiepomp. Dat wil ook wel een druppeltje lekken en dan loopt de vlotterkamer leeg. In combinatie met een matig werkende benzinepomp kan het dan een tijdje duren voor je weer benzine hebt.
Dank je, Han. Ik zal het eens controleren. Zal dan waarschijnlijk een nieuwe pomp worden!?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Ik heb een nieuwe pomp gehaald bij Chyparse en die is kleiner dan de originele zodat je met montage beter bij de boutjes kunt komen. Hij zit nogal op een moeilijk plekje en lange armen is wel makkelijk, maar grote handen zoals die van mij zijn een nadeel.
Mijn DS loopt altijd heel snel, ook als hij weken stilstaat. Ik heb wel een snelle Valeo startmotor en die gaat drie keer zo snel rond als de originele.
Succes man, twee boutjes en twee slangklemmetjes moet je lukken. In mijn geval vier slangklemmetjes want ik heb tussen de pomp en carburateur ook nog een zwevend filtertje gemonteerd.