1 van de 29
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 25 september 2012 12:18 PM

Ik heb gisteren een DS gekocht, die ik morgen ga ophalen. De auto heeft nog net apk, en loopt gewoon. Dus ik wil hem gewoon naar huis rijden. Ik heb echter het vermoeden dat de huidige eigenaar niet heel zorgvuldig is geweest wat onderhoud betreft.

Ik ben dus van plan de olie even te checken alvorens ik ga rijden. (20w50 toch?)

zijn er nog meer dingen die ik even moet checken voor ik ga rijden? hij heeft ongeveer 6 maanden stilgestaan. Ik heb hem gister wel gestart, en hij kwam ook omhoog.

Verder missen een paar kleine dingen. Nog tips wat betreft shops voor onderdelen? Ik woon in Groningen.

dit is em:

De plannen zijn vooralsnog niet uitgebreid. Zorgen dat ie goed loopt, dat alles gecheckt en gesmeerd is en dat roestplekken behandeld zijn.
Volgend zomer ga ik me verder orienteren op eventuele plannen.

Bedankt alvast voor de tips. Oh jah, ik mag ook graag kennis maken met andere DS eigenaars in het Noorden van het land. Ben altijd in voor een gezellige babbel en een biertje!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 september 2012 12:30 PM
  [ # 1 ]

welkom hier.

Controleer oliepeil als ie koud is.. Dan LHM niveau als ie in de hoogste stand staat. Kijk eerst op rijdthoogte. Staat het niveau dan in de buurt van het max streepje, dan eerst een liter LHM erbij.
Controleer koelvloeistof niveau. Radiateur (niet-injectie) moet niet vol zijn maar niveau net boven de lamellen.

Succes!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 25 september 2012 12:34 PM
  [ # 2 ]

Ik was de koelvloeistof helemaal vergeten. Dat komt omdat dit mijn eerste auto met koelvloeistof wordt. Ik heb een ami 8 gehad, een 2cv en ik heb nu nog een volkswagen t2, maar die zijn allemaal luchtgekoeld. Khad dus nooit aan koelvloeistof gedacht.

de auto is van 73 trouwens. En verroest:-)

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 25 september 2012 02:02 PM
  [ # 3 ]

op kenteken staat trouwens d16bc
Wat betekent dat?

laat maar, net gevonden: 2175 cc met lange 5 bak.

Profiel  
 
a3defries
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-10-2011

- ID/DS 2.1 Pallas Hydr
Gepost: 25 september 2012 11:08 PM
  [ # 4 ]

Hallo Wilfred,

Gefeliciteerd met de aankoop. Bij zo’n Franse auto hoort zeker gezelligheid en een glaasje wijn!
Op de IDDS Club site kun je zien dat er ook een Noordelijke afdeling is.
En die organiseert toevallig dit weekend een gezamenlijke rit vanuit Assen naar een wijngaard in Waskemeer. En zaterdag hebben ze een sleutelclub in Leek.

Veel plezier van je Snoek!
A3

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 09:16 AM
  [ # 5 ]

Leuk om te horen!

Die rit van aanstaande zondag lijkt me leuk! ik wil wel eerst de auto even schoonmaken en grondig nalopen, dus ik weet niet of ik het ga redden.


Ik ga em zometeen ophalen, en dan ga ik de eerste 15 km maken. Eens kijken hoe het rijdt, dan weet ik meteen wat er nog moet gebeuren. Sowieso deed niet alle verlichting het.


nog een puntje: hij rijdt op gas. Is er iemand die flashlube kent, en in zijn DS heeft? Ik heb nog een volkswagen T2. Vandaar dat ik in die wereld wat mensen ken die op gas rijden. Degenen met flashlube systeem, zijn er uitermate tevreden over.

Dit is een olie die over je kleppen gesmeerd wordt, om ze te beschermen. De motoren lopen daardoor soepeler en slijten veel minder. het is een kleine investering, dus ben benieuwd of er hier ervaring mee is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2012 10:16 AM
  [ # 6 ]

flash lube is onzin. Zo.

Ik rijdt al 200.000km op LPG met de snoek. Nooit nodig gehad.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2012 10:17 AM
  [ # 7 ]

Mee eens. 300.000 km op LPG gereden voor de kop gaar was. Zonder flashlube bende.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 26 september 2012 10:27 AM
  [ # 8 ]

Ik ken flashlube en heb een pakketje liggen voor in mijn DS, maar het nog steeds niet ingebouwd;
De kenners zeggen dat het onzin is omdat bij een DS de slijtage delen hard genoeg zijn om op LPG te rijden.

Mocht je het wel in willen bouwen:
Houdt er rekening mee dat je inlaatspruitstuk ook watergekoeld is en je hier dus niet in moet gaan boren!
Onderop het spruitstuk zit een nippel (volgens mij voor de ontwatering van het spruitstuk) waar je de slang van de flashlube op kunt aansluiten.

Mocht je er voldoende vertrouwen in hebben:
Tot zondag! (Die wijnrit is leuk!)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 01:00 PM
  [ # 9 ]

aan de reacties te horen, denk ik dat ik het niet ga bestellen. De volkswagen motoren zijn luchtgekoel, dus er is altijd al veel hogere temperatuur. Vandaar dat het daar wellicht eerder nodig is.

Wat de wijnrit betreft, ik weet niet of de DS daar al wel aan toe is. Vanochtend heb ik em opgehaald, hij staat nu op de parkeerplek. De druk van het rempedaal is slecht. Ook zijn de schijven op. Dus ik moet daar eerst even mee aan de slag denk ik.

Verder is alle verlichting niet in orde. Op het dashboard branden ook niet alle lampjes. Dus dat is ook een aandachtspuntje.

Dit zijn ook werkzaamheden die ik op zijn minst verwacht had voor deze prijs. half oktober loopt de apk af, dus voor die tijd moet dat alles gedaan zijn.

mocht ik zaterdag het meeste nog kunnen fixen, kom ik zondag even.

foto van hoe die nu op de parkeerplek staat:

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 26 september 2012 01:17 PM
  [ # 10 ]

Als je het aandurft ben je zeker welkom op de sleuteldag a.s. zaterdag 29 september van Regio Noord in Leek (Molenwieck 13).
Je kan dan kijken wat je nog kan doen die dag, maar zeker ook informatie in winnen van de aanwezige sleutelaars. Er is ook een brug aanwezig, maar ik ben bang dat ik deze een tijdje bezet houdt.
Hulp is aanwezig dus en met een beetje goede wil, gereedschap en onderdelen kan je mogelijk ook al wat oplossen.
Je bent in iedergeval welkom, ik zal er ook zijn.

Ben je al wel lid van de DS club?

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2012 01:20 PM
  [ # 11 ]

Leuk ding!

FF de lampjes maken en de remmen voor ontluchten. Ververs meteen de LHM.
Dat is heel makkelijk. zet auto in hoogste stand en laat motor lopen. Draai ontluchtnippel open en laat hulpje remmen. Nu via slang de lhm in jerrycan opvangen tot voorraad vat bijna leeg is. Nu stoppen en motor uit. Laat auto zakken. Het laatste beetje laat je via de zwarte rubber slang naast het vat eruit lopen. NIeuwe LHM erin en klaar. Zet voor de zekerheid de ontlast schroef op de hoofdbol open en start de motor. als er een straal lhm in je vat te zien is, draai je de ontlast dicht. (sleuteltje 12)

Daarna naar de wijn rit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 01:21 PM
  [ # 12 ]

Ja dat wil ik wel, maar ik moet zaterdag werken. Ik weet niet to hoe laat jullie aanwezig zijn?


Nee ik ben nog geen lid van de DS club. Waar kan ik dat doen?

De DS heeft wel een stickertje op de achterruit van de ID/DS club.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2012 01:22 PM
  [ # 13 ]

BTW, Je zou je nog in kunnen schrijven voor de 10.000 km beurt cursus in amsterdam op 7 October!!
Je doet dan onder begeleiding van een ervaren sleutelaar de beurt zelf!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 26 september 2012 01:28 PM
  [ # 14 ]

Over Flashlube hebben we hier al meer discussie gehad en de DS heeft het volgens de echte kenners niet nodig. Het systeem is omstreden. Ik was bij een specialist in Amerikaanse klassiekers en die had er geen goed woord voor over, de inlaat vervuilt en de kleppen koeken er van aan.

Op het Jaguar forum heeft iemand 90.000 km gereden op LPG en met Flash lube en die was weer heel positief. Hij hoefde nauwelijks vaker de kleppen te stellen. Ik reed met een Jaguar op LPG zonder Flash lube en bleef kleppen stellen en na 20.000 was de kop aan revisie toe.

De DS heeft veel hardere klepzetels.

Het afregelen van het Flash lube doseerkraantje is bijna niet mogelijk. Je stelt het af op zoveel druppels per minuut en na een paar honderd kilometer druppelt hij constant en is je flesje bijna leeg. Veel te veel van die bende dus opgefikt.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 01:45 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

Leuk ding!

FF de lampjes maken en de remmen voor ontluchten. Ververs meteen de LHM.
Dat is heel makkelijk. zet auto in hoogste stand en laat motor lopen. Draai ontluchtnippel open en laat hulpje remmen. Nu via slang de lhm in jerrycan opvangen tot voorraad vat bijna leeg is. Nu stoppen en motor uit. Laat auto zakken. Het laatste beetje laat je via de zwarte rubber slang naast het vat eruit lopen. NIeuwe LHM erin en klaar. Zet voor de zekerheid de ontlast schroef op de hoofdbol open en start de motor. als er een straal lhm in je vat te zien is, draai je de ontlast dicht. (sleuteltje 12)

Daarna naar de wijn rit!

Het verversen van de LHM, en het ontluchten, zou dat kunnen helpen met het rempedaal?

De schijven moeten sowieso vervangen hoor, maar dan voelt et in ieder geval een stuk beter als je rijdt

Ik ben nog heel erg onbekend met de DS, dus waar alles zit weet ik nog niet. Dingen als onluchtingsnippel, ontlast schroef etc.

Profiel  
 
 
1 van de 29
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook