




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Hier staat dus géén info over minimale dikte…








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Hoezo niet? Er staat letterlijk: “Minimale dikte na opzuiveren (0.5 mm op elk vlak):... 11 +/- 0.1 mm.
De fabriek stelt dus een minimale dikte van 10.9 mm. Dan zou ik me bij 10 mm inderdaad geen zorgen gaan maken. Bij 8 wordt het anders, maar het hangt ook erg af van de auto (ID19 vs DS23ie) en het soort rijstijl (zondagsritje vs. rally-in-de-bergen).
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kwestie van lezen, idd.
vlietmansje schreef:Kwestie van lezen, idd.
Dat weet ik zo net nog niet. Minimale dikte na opzuiveren betekent volgens mij dat ze met 11 mm weer terug gemonteerd mogen worden. Dus mogen ze nog verder slijten. Je monteert geen schijven met minimale dikte om ze meteen weer te moeten vervangen.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik denk dat je goed gelezen hebt. Die 9mm die ik eerder meldde heb ik wel ergens opgedaan (aangezien ik met 7mm rondreed en flinke richel langs de buitenrand had). Vermoedelijk bij de mannen van het magazijn.
vlietmansje schreef:(aangezien ik met 7mm rondreed en flinke richel langs de buitenrand had)
Voorde APK keuring zie punt e .
Zometeen haal ik even wat olie op. Donderdag ga ik er voor het eerst mee de snelweg op.
Afgelopen zondag al even in de omgeving getoerd, en het gaat prima. De stuurbekrachtiging is niet optimaal. Soms doet ie wel mee, soms niet. ook maar eens uitzoeken hoe dat zit.
ook moet ik de remmen ontluchten. Klopt het dat ik dat kan doen door het boutje achter de dynamo naar beneden los te draaien, starten op hoogste stand, tijdje laten lopen, dichtdraaien? het rempedaal voelt nog wat slapjes.
Alle lhm olie vervangen heeft denk ik voorkeur, maar dat doe ik liever vrijdag wanneer ik een garage ter beschikking heb.
Edit: Ik zie net dat ik wat door elkaar haal. Remmen ontluchten gaat anders.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je al een werkplaatshandboek?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een repair manual. Maar ik heb ook een tips en tricks documentje ergens gevonden. Dat is een verzameling van alle forumwijsheid hier. De methode die daarin staat mbt remmen ontluchten is volgens mij anders dan in het wph. Vandaar de vraag.
hoezo?
Edit: ik zie net dat ik wat door elkaar haal. Ontluchten remmen en rest hydroliek is iets anders, zoals ik het nu zie.
Wilfred en Geesje schreef:het rempedaal voelt nog wat slapjes.
Heb je ook al een keer serieus noodstop-achtig doorgetrapt (met je gordel om) ?
[Break 20 Familiale ‘71]












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Leuk ding!
De remmen voor ontluchten:
Dat is heel makkelijk. zet auto in hoogste stand en laat motor lopen. Draai ontluchtnippel op de rem klauw open en laat hulpje remmen. Nu via slang de lhm in jerrycan opvangen tot voorraad vat bijna leeg is. Nu stoppen en motor uit. Laat auto zakken. Het laatste beetje laat je via de zwarte rubber slang naast het vat eruit lopen. NIeuwe LHM erin en klaar. Zet voor de zekerheid de ontlast schroef op de hoofdbol open en start de motor. als er een straal lhm in je vat te zien is, draai je de ontlast dicht. (sleuteltje 12)
Ik schreef geloof ik al gedeeltelijk wat je moet doen. hierbij de aangepaste versie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
askii schreef:Wilfred en Geesje schreef:het rempedaal voelt nog wat slapjes.
Heb je ook al een keer serieus noodstop-achtig doorgetrapt (met je gordel om) ?
Jep! Piepende bandjes!
Dus als het moet, kom ik wel stil te staan hoor. Wellicht is het ook goed om eerst is wat meer te rijden. Dan wen ik ook aan de auto.
@Bogaard, dit is inclusief LHM geheel aftappen. Dit ga ik niet doen voor ik de auto bij de garage heb staan.
Een ander puntje is dat de hendel die de hoogte van de auto regelt, niet werkt. ik heb en een beetje gevolgd naar achteren, heb het vermoeden dat ie daar los zit ofzo. Maar overal staat dat de auto in de hoogste stand moet, zodra je bezig gaat met de LHM en de remmen etc.
Op de vloer kan je slecht achter onder de auto kijken. Dus ook vrijdag op de brug even checken.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De hendle heeft een verbinding naar voren EN naar achteren. Als je hem bedient moeten voor en achter stijgen (of dalen). Doet geen van beide dat, dan is de linkage van de handle naar de stangen los. Zit vlak in de buurt van de handle.
in je spatbord achter zit dit:
Het rode streepje is het stangenstelsel die de hoogte regelt.
Voor zit ook iets dergelijks.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
In mijn geval reageert zowel voor als achter niet. Dan zal het inderdaad de hendel wel zijn die los zit van de rest van het systeem. Dit is eenvoudig te controleren zonder brug, dus dat zal ik zo nog even doen.
Mocht dat niet het geval zijn, kijk ik even verder.
Bedankt!
Het hoogte systeem doet het toch wel. Het probleem is dat het hendeltje niet blijft staan in de hoogste stand. Zodra ik die ondersteun met een steeksleutel, komt de auto na enkele tellen gewoon omhoog, en ook omlaag gaat allemaal prima.
Het is dus min of meer goed. Omhoog gaat waarschijnlijk toch alleen bij stilstand, dus dan zet ik er wel even iets onder.
De rits in het zeil voor de radiator is stuk. Iemand nog tips om dit toch dicht te krijgen?
Ik zat eraan te denken er een paar veiligheidsspelden door te doen, maar wellicht heeft iemand een beter idee?