Doet zich een vreemd fenomeen voor, de DS lekt rechtsvoor (passagierszijde) LHM olie. Maar alleen nadat de auto minimaal een week heeft stilgestaan. Geen lekkage als de motor loopt, of korter dan een aantal dagen stilstaat. Pomp slaat pas na 60 seconden of meer in, geen lekkage zichtbaar bij het “gymen”. Ik heb de indruk dat de lekkage (toch wel een plasje) pas ontstaat na starten en omhoog komen van de auto. Pas remblokken voor vervangen, dacht dat de zuiger zou lekken maar dit heeft niet geholpen. wat kan dit zijn?
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Ik had iets vergelijkbaars. Uiteindelijk bleek het een haarscheur in de retourleiding onder het voorraadvat. Heel langzaam druppelde het uit de leiding bij lang stilstaan. langs de leiding ging de druppel naar een compleet andere plek. Op deze plek verzamelde de LHM zich. Na lang zoeken en met hulp van een specialist uiteindelijk de oorzaak weten te vinden. Eenmaal het probleem gelocaliseerd was het ook snel opgelost.












































Totaal aantal Berichten: 25688
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk toch aan een scheurtje in een lekzak.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mannen bedankt v oor de suggesties. Ga het zeker onderzoeken. Het lijkt wel alsof de lekkage pas ontstaat nadat de auto lang heeft stilgestaan (4 a 5 dagen)en nadat de auto gestart is en het systeem op druk komt. Lekkage, althans de plek op de garagevloer, bevindt zich juist “achter” de as van het rechtervoorwiel, ongeveer 30, 40 cm vanuit de buitenzijde van de auto.
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Ik ben het eens met Bogaard.
ok,thx, we gaan het dit weekend checken.
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Misschien is het wel handig even te vermelden of het om een DS of ID gaat.
Er zitten op zoveel plekken hydraulische systemen dat het zoeken naar lekkages wat lastig kan zijn. Stuurhuizen willen intern ook wel lekken en in mijn geval de HD pomp. Dit is makkelijk te zien door een klein plasje LHM op een opstaand randje van het motor-blok onder de pomp.
Zoek dus per hydraulisch component van boven naar beneden. Huur desnoods eens een brug als de lekkage groter wordt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Dit vreemde fenomeen heb ik óók (DS21H). Eindeloos zoeken, want ik wil eigenlijk wel van de lekkage af. Tot nu toe nog niets gevonden.Ook de behandelend specialist kon het zo 1-2-3 niet vinden.Met de tips die dit topic nu al oplevert, ga ik binnenkort maar weer eens opnieuw op onderzoek uit. Ik wil de DS toch écht lekvrij krijgen.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Ook ik heb dit al eens gehad. Zo lekte het en zo ook weer weken niet.
De slangen leken op het eerste oog nog goed maar zodra je er aanzat kwam de LHM overal uit de slangen bleken allemaal poreus te zijn
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
opgelost!! Nieuwe hoge druk pomp, gereviseerde van de club, en lekkage is weg. Blijkbaar lekte de pomp in ruststand lans het asje van de poelie
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Mijn pomp is inmiddels vervangen door een exemplaar uit een CX. Gevolg: het systeem lijkt langer onder druk te staan zodat na langer stilstaan de auto meteen omhoog komt en het omhoog komen gaat sneller.
Dit zijn de bevindingen tov. de oude DS pomp waar wellicht hetzelfde als die van jou aan de hand was.
Wel lijkt de riem te slippen op de enkele poelie. Dit komt misschien omdat de riem lastig te spannen is in m’n eentje en er LHM op gemorst is geweest.
Al deze bevindingen baseer ik trouwens pas op 4 ritten. Wordt spannend als ik 1 maart als eerstvolgende rit naar D’ Haag ga rijden.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Ik heb nu met de gereviseerde pomp dezelfde positieve ervaringen.
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl